اخبار داغ

مدیر تعاون روستایی هرمزگان:

نقدینگی مشکل اصلی تعاونی های رو ستایست/۳۴ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده

نقدینگی مشکل اصلی تعاونی های رو ستایست/۳۴ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده
مدیرسازمان تعاون روستایی استان هرمزگان با بیان اینکه نقدینگی از مشکلات اصلی تعاونی های روستا است افزود : در حال حاضر 140 شرکت تعاونی در استان فعالیت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از هرمز سیروس اسدپور در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: این تشکل‌ها شرکت های تعاونی روستایی، تعاونی تولید، تعاونی کشاورزی، شرکت نخلداران، شرکت زنان، صنفی کارهای کشاورزی و خبرگان در بر می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,

وی با بیان اینکه در حال حاضر 58 شرکت تعاون روستایی فعال در استان هرمزگان هست افزود: تعداد 260 فروشگاه مصرف مواد غذایی، 102 فروشگاه عرضه مواد سوختی وابسته به این شرکت‌ها در سطح استان فعالیت می‌کنند.

,

مدیرسازمان تعاون روستای هرمزگان تصریح کرد: شرکت‌های تعاون روستایی از ابتدای سال تاکنون بیش از 37 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به صورت تضمینی و توافقی از کشاوران خریداری کردند که از این میزان 34 هزار تن آن گندم است.

,

 

,

اسدپور خاطرنشان کرد: این سازمان در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، تقویت تشکل‌های مردمی تعاون روستایی را دنبال می‌کند و تقویت همه جانبه تشکل‌های کشاورزی و نظارت و حمایت بر تشکل‌ها نیز از وظایف اصلی آن است.

,

 

,

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها در توسعه پایدار روستایی نقش به سزایی را ایفا می‌کنند، افزود: با توجه به مشکلاتی که در روستاها و در بخش کشاورزی وجود دارد این نظام می‌تواند بسیاری از مشکلات کشاورزان را حل و در توسعه مناطق روستایی موثر باشد.

,

 

,

مدیر تعاون روستایی هرمزگان نقدینگی را مشکل مهم شرکت‌های تعاونی برشمرد و افزود: شرکت‌های تعاونی اگر قصد خرید درصدی از محصولات کشاورزی تولیدی را در هرمزگان را داشته باشند نیازمند حداقل میلیاردها ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت هستند.

,

 

,


وی افزود: شناسایی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در شبکه تعاونی روستایی برای رشد و پیشرفت اقتصاد ضروری است و باید تمام تلاش‌های خود را در این زمینه به کار بریم.
اسدپور اضافه کرد: شبکه تعاون روستایی استان هرمزگان شامل 58 تعاونی روستایی،21 تعاونی تولید، 32 تعاونی کشاورزی و تعاونی زنان روستایی، 13 نظام صنفی کارهای کشاورزی، 7 اتحادیه تعاون روستایی و 9 تشکل خبرگان است.

,
,
,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه