اخبار داغ

جاسوس اسرائیل آزاد خواهد شد

جاسوس اسرائیل آزاد خواهد شد
یک آمریکایی که به جرم جاسوسی برای اسرائیل ۳۰ سال در زندان بوده است، عفو گرفته و در ماه نوامبر آزاد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از جام، جاناتان پولارد، تحلیل‌گر پیشین اطلاعاتی ارتش آمریکا که به اتهام جاسوسی برای اسرائیل نزدیک به ۳۰ سال در زندان بود، قرار است در ماه نوامبر آزاد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بخشودگی مشمول پولارد شده است.

,

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید خبر نهایی در مورد عفو جانان پولارد، روز سه‌شنبه ۶ مرداد از سوی وکیل او اعلام شد و سپس وزارت دادگستری ایالات متحده نیز آن را تائید کرد.

,

پولارد قرار است در ۲۱ نوامبر آزاد شود؛ آنچه به سال‌ها کشمکش قضایی و دیپلماتیک پایان می‌دهد.

,

جان کری وزیر خارجه آمریکا این مساله را که عفو او تلاشی برای دلجویی از اسرائیل در خلال تنش بر سر توافق با ایران بوده است، رد کرد.

,

به گزارش رادیو فردا، این گفته‌ها اشاره‌ای به گزارش روزنامه وال‌استریت‌جورنال بود که دستیاران باراک اوباما،‌ رئیس‌جمهوری ایالات متحده قصد دارند برای بهبود روابط آمریکا و اسرائیل پس از توافق هسته‌ای، زمینه‌‌ عفو جاناتان پولارد را فراهم کنند.

,

 

,

, ,

 

,

پولارد، در سال ۱۹۷۹ کارش را در نزدیکی واشنگتن دی سی به عنوان تحلیلگر غیرنظامی در نیروی دریایی شروع کرد و به فاصله کوتاهی پس از آن شروع به عرضه مواد محرمانه کرد.

,

مقام های نیروی دریایی و اف بی آی در سال ۱۹۸۵ پس از آنکه معلوم شد اسناد محرمانه را از دفترش خارج کرده با او مصاحبه کردند.

,

او که در معرض اتهام جاسوسی بود به همراه همسرش سعی کرد در سفارت اسرائیل پناهندگی بگیرد اما سفارت او را راه نداد.

,

آنها بلافاصله پس از آن ماجرا دستگیر شدند.

,

به گزارش بی بی سی، اسرائیل ابتدا انکار می کرد که پولارد جاسوس این رژیم است اما در سال ۱۹۹۶ به او حق شهروندی داد و دو سال بعد اذعان کرد که مامور اسرائیل بوده است.

,

پولارد مدعی شده به این دلیل اسناد محرمانه را در اختیار اسرائیل می گذاشت که آمریکا متحد خود را از اطلاعات مهمی محروم نگه می داشت.

,

پولارد، ۶۰ ساله، در سال ۱۹۸۷ به طور قطعی به خاطر جاسوسی و انتقال اسناد فوق محرمانه به اسرائیل مجرم شناخته و به زندان ابد محکوم شد.

,

شبکه خبری ان‌بی‌سی می‌گوید پولارد در حال حاضر تنها آمریکایی‌ست که به حبس ابد به خاطر جاسوسی برای یکی از هم‌پیمانان اصلی واشینگتن، محکوم شده است.

,

براساس شرایط عفو، او پس از آزادی باید پنج سال در آمریکا بماند.

,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه