اخبار داغ

وقتی به بزرگترین قوم ایران توهین می شود

حذف نام قوم بزرگ لر از سایت مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی + سند

حذف نام قوم بزرگ لر از سایت مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی + سند
سایت انسجام ملی وابسته به رئیس جمهور در اقدامی تفرقه انگیزانه قوم بزرگ لر را که از بزرگترین ایل ها و قومیت های کشور است را حذف کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوهرنگ خبر، سایت خبری انسجام ملی سایتی است که مسئولیت آن بر عهده علی یونسی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی بر عهده دارد.

متاسفانه این سایت در اقدامی تفرقه انگیزانه قوم بزرگ لر را که از بزرگترین ایل ها و قومیت های کشور است را حذف کرده است.

در وصف قوم لر و بختیاری همین بس که رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران ستاد نکوداشت شیر علیمردان خان، معرفی و تجلیل از شخصیتهای تاریخیِ برجسته، فداکار و مجاهد در میان اقوام ایرانی را که خالصانه و صادقانه علیه استبداد مبارزه کرده‌اند، کاری بسیار بجا و شایسته خواندند و تأکید کردند: آنچه که در معرفی این شخصیتها اهمیت دارد برجسته‌سازی جهت‌گیریها و عقاید و انگیزه‌های دینی در حرکت‌ها و قیام‌های ضد استبدادی است.

مقام معظم رهبری، تنوع اقوام و اقلیتها را یک ویژگی ممتاز برای ایران دانستند و با اشاره به همبستگی کامل اقوام ایرانی و وفاداری آنها به کشور افزودند: قوم بختیاری و لُرها جزء بهترین و باوفاترین اقوام ایرانی هستند و به صفت صداقت، شجاعت، غیرت، صفا و پایداری بر عقائد اسلامی و شیعی شناخته می‌شوند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به گمنام ماندن بسیاری از شخصیتهای برجسته ی بختیاری نظیر مرحوم علیمردان خان و ضرورت شناسایی و معرفی این شخصیتها خاطرنشان کردند: ویژگی برجسته علیمردان خان مبارزه علیه استبداد رضاخانی با الهام گرفتن از عقاید و احساسات دینی است.

حال قومی که رهبر معظم انقلاب آنها را اینگونه ستایش می کند جایی در اقوام ایرانی مشاور حاشیه ای رئیس جمهور ندارند ؟

در حالی که حسن روحانی همواره بر انسجام قومیت ها و دعوت آنها به وحدت شعار می دهد اما مشخص نیست که این آقای علی یونسی چه هدفی از این اقدام دارد.

در این سایت حفظ انسجام و دعوت به وحدت تاکید  و نوشته شده است، تنوع قومی و مذهبی و تکثر دیدگاه در مسایل سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی در جوامع مدرن امروزی امری میمون و فرصتی مناسب برای توسعه و تکامل است و جامعه ای موفق است که از این تنوع و تکثر به عنوان فرصت در راستای اهداف توسعه ای و ایجاد وحدت و انسجام بهره گیرد.

در ادامه در این سایت بیان شده است، حال در مواردی که منافع همه مردم جامعه مطرح است و در موضوع خاصی که وحدت و انسجام ملی وجود دارد تقویت این وحدت بر همگان یک وظیفه و ضرورت است.

در حالی که دولت یازدهم بر وحدت ادیان و انسجام ملی  تاکید دارد و در این سایت هم اینگونه بیان شده است که فرهنگ ایرانی و اسلام مطلقا هیچ گونه نزاعی را تحمل نمی کند و این سیاستی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز آمده و همواره مورد تایید رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری نیز بوده است اما خلاف این واقعه در این سایت عمل شده است.

این سایت می افزاید که: دولت یازدهم بر پاک کردن ذهنیتها از هرگونه اختلاف افکنی بین ادیان و اقلیتها تاکید داشته و به دنبال دفاع از حقوق تمام ملت ایران است که در این راستا لایحه ای را تحت عنوان حقوق شهروندی به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد.

حال که این سایت اینگونه این همه قومیت ها را به وحدت و انسجام دعوت می کند چه توجیهی برای این اقدام تفرقه افکنانه خود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوهرنگ خبر, انسجام ملی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سایت حفظ انسجام و دعوت به وحدت,
,
,
,
,
,
,
,
,


,
, ,


قوم و ایل بزرگ لر و بختیاری از اوایل انقلاب همواره عشق خود را به اسلام، ایران و ولایت نشان داده است و جوانان بسیار زیادی را در این راه تقدیم ایران عزیز کرده و همواره آماده حراست از کشور می باشد.

در قسمتی از این سایت که به معرفی اقوام ایرانی پرداخته است هیچ نشانی از قوم بختیاری و لر نیست حال سوال اینجاست که آیا قوم بزرگ لر و ایل بختیاری را آقای علی یونسی مدیر مسئول سایت و مشاور رئیس جمهور فراموش کرده است که بعید بنظر می رسد و سوال دوم اینجاست پشت این موضوع چه چیزی پنهان شده است ؟


به عرض جناب آقای مشاور رئیس جمهور برسانم که سرزمین کنونی لر و بختیاری هزاران سال است که سکونت‌گاه گروه‌های مختلف انسانی می‌باشد.

شواهد گوناگون نشان می‌دهد که سرزمین باستانی قوم لر ده‌ها هزار سال پیش، مسکونی بوده‌است. 

اقوام ایرانی اصیل می توان به ایل لر ( لر بزرگ ؛ ایل بختیاری و لر کوچک اهالی لرستان) کرد ، بلوچ و  نام برد که همگی از زیر شاخه ها یا تیره های پارت هستند.

ایل بختیاری با جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر به تنهایی بزرگ ترین ایل جهان و ایران است که لر ها تنها در استان های چهار محال و بختیاری ، خوزستان ، کهکیلویه و بویر احمد ، پارس ( ممسنی پارس) شاهین شهر اصفهان لرستان ، بوشهر(سپید پوستان) و ... زندگی می کنند.

قوم بزرگ لر و بختیاری این اقدام سایت مذکور را توهین بزرگ به ایل خود می داند و منتظر عذرخواهی مشاور رئیس جمهور و تصحیح مطلب فوق را دارد.

گزارش از همت بدری فرد
 
انتهای پیام/پ

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه