اخبار داغ

اسرائیل جزئیات توافق را در اختیار ندارد

اسرائیل جزئیات توافق را در اختیار ندارد
مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی مدعی است این رژیم ضمائم کتبی توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ را در اختیار ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس،«یوسی کوهن» مدعی است اسرائیل هنوز جزئیات کامل توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ را در اختیار ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل»‌، کوهن روز گذشته (چهارشنبه) به اعضا کمیته دفاعی و امور خارجی کنست (پارلمان) گفت، برعکس قول‌وقرارها، اسرائیل هنوز ضمائم مکتوب توافق میان ایران و ۱+۵ را دریافت نکرده است.

او مدعی است، «ضمائم محرمانه» توافق به تفاهم میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مربوط می‌شود.

اما کاخ سفید وجود هر گونه «توافق جانبی» را رد کرد و گفت عدم انتشار و افشا «ترتیبات فنی» با آژانس اتمی «اقدامی استاندارد» است و سپس اطمینان خاطر داد که کارشناسان آمریکایی از محتوای این توافقات مطلع هستند.

با این حال، یوسی کوهن به بیان نمونه‌ای از اقدام کشورهای غربی در بی‌اطلاع نگه داشتن اسرائیل اشاره کرد و گفت، هر چند «هانس دیتر لوکاس» نماینده آلمان در مذاکرات هسته‌ای ایران هفته گذشته به اراضی اشغالی آمده بود تا با مقامات اسرائیلی درباره توافق گفت‌وگو کند اما به گفته کوهن، او از ارائه اطلاعات درباره برخی مسائل کلیدی خودداری کرد.

وی با بیان ادعاهای فوق افزود، کابینه اسرائیل در تلاش است تا توافق را به درستی ارزیابی کند زیرا تصویر کاملی از آن در اختیار ندارد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه