اخبار داغ

رصد رسانه های فرا مرزی:

گمانه زنی های رسانه های خارجی از اقتصاد پساتحریم ایران

گمانه زنی های رسانه های خارجی از اقتصاد پساتحریم ایران
رسانه های خارجی گمانه زنی های بسیاری از اقتصاد پساتحریم ایران داشته اند و برخی از آن ها عباراتی همچون اقتصاد افتان و خیزان، ظرفیت سرمایه گذاری غیر نفتی و تحلیل سخنان رئیس بانک مرکزی را موضوع خبر خود قرار داده اند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  پرستوها، رسانه های خارجی در عرصه صنعت معدن شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاری مشخص کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , پرستوها, پرستوها, پرستوها, ، رسانه های خارجی در عرصه صنعت معدن شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاری مشخص کرده اند.,

Asian Age: در این روزنامه در قالب گزارشی درباره آینده اقتصادی در اثر توافق هسته نوشته است: با توافق هسته ای ایران نفوذ برخی از کشور های غرب آسیا تحت تاثیر قرا می گیرد. این رسانه انگلیسی که به زبان هندی گزارش را با هشدار به دولت و بخش خصوصی آغزا کرده و ادامه داده است فرصت موجود را از دست ندهند و تمرکز ویژه ای بر همکاری های دوجانیه و سرمایه گذاری داشته باشند. بنابر گزارش این رسانه اینترنتی ظرفیت های سرمایه گذاری در ایران 100 میلیلارد دلار بوده و تنها در سرمایه گذاری در بخش های سنتی همچون نفت و گاز نباید بسنده کرد. این رسانه با شاره بر ظرفیت های غیرنفتی ایران مانند معادن و گردشگری زمسنه مناسبی برای سرمایه گذاری در ایران را ترسیم کرده است.

, Asian Age, Asian Age,

BBC:این رسانه انگلیسی هم با صدور گزارشی فرصت های سرمایه گذاری  به گفته این وب‌سایت خبری ایران ظرفیت‌های زیادی برای جذب سرمایه‌های خارجی و توسعه اقتصادی دارد. بی‌بی‌سی به سخنان اخیر محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور استناد کرده که بخش صنعت پیشگام احیای اقتصادی ایران بوده و در سال گذشته ۶/۷ درصد رشد را تجربه کرده است. بخش معدن حتی نرخ رشد بالاتری داشته و به ۹/۸ درصد رسیده است. براساس این گزارش، کشورهای اروپایی بیشترین فرصت را برای سرمایه‌گذاری و همکاری در بخش معدنی ایران دارند؛ بخش معدن کشوری که یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان از نظر منابع معدنی محسوب می‌شود.

, BBC, BBC,

MEAD: این پایگاه بریتانیایی به بررسی وضعیت آینده ایران پس از تحریم‌ها پرداخت. به گزارش این وب سایت تحلیلی اقتصاد ایران از «افتان و خیزان رفتن» به «حرکت شتابان» خواهد رسید. با این حال، یکی از مهم‌ترین موانع آینده ایران در زمینه مبادلات بانکی است. سیستم بانکی ایران کارآیی کافی ندارد و موانعی را در مسیر توسعه اقتصادی سبب خواهد شد. بنابراین تحلیل در صورتی که معایب سیستم بانکی و همچنین تحریم‌های آن رفع شود، بخش‌های مهم اقتصادی ازجمله معدن، فرصت رشد و توسعه بیشتری خواهند داشت. با این اتفاق، جذب سرمایه‌های خارجی تسهیل خواهد شد. اهمیت بخش معدنی برای سرمایه‌گذاران خارجی به حدی است که این پایگاه اینترنتی در گزارش دیگری به طور اختصاصی به تحلیل «ام ای دی دی» بخش معدن کشور پرداخته است. براساس این گزارش، ایران ظرفیت‌های معدنی بسیاری برای شکوفایی دارد و می‌تواند انتظارات سرمایه‌گذاران خارجی را برآورده کند. به تحلیل« ام ای دی»، بخش معدن ایران نیاز به دانش و تخصص دارد و در صورتی که این شرایط فراهم شود، می‌تواند تبدیل به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات معدنی در جهان شود.

, MEAD, MEAD,

 

,

Trade arabia: این سایت بحرینی به سخنان اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی اشاره کرد. وی گفته بود که پول‌های بلوکه شده ایران که در پی دستیابی به توافق هسته‌ای آزاد خواهند شد، صرف سرمایه‌گذاری می‌شود. یکی از بخش‌های عنوان شده برای این سرمایه‌گذاری‌ها، بخش معدنی کشور بوده است. زیرساخت‌ها و جاده‌سازی هم از دیگر موارد سرمایه‌گذاری است که می‌تواند به نوبه خود در توسعه بخش معدنی کشور هم نقش داشته باشد. بنا بر گزارش این پایگاه اینترنتی که به پوشش اخبار اقتصادی و تجاری می‌پردازد، در صورت رخ دادن چنین امری،‌ تسریع سرعت رشد و توسعه اقتصادی را برای ایران پیش‌بینی می‌کند.

, Trade arabia, Trade arabia,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه