اخبار داغ

پکن میزبان المپیک زمستانی 2022 شد

پکن میزبان المپیک زمستانی 2022 شد
- کمیته بین المللی المپیک روز جمعه شهر پکن پایتخت چین را به عنوان میزبان بازی های المپیک زمستانی سال 2022 انتخاب و معرفی کرد و شهر لوزان سوئیس نیز میزبان المپیک زمستانی جوانان در 2020 شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، شهر پکن در یکصد و بیست و هشتمین نشست کمیته بین المللی المپیک در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی به عنوان میزبان المپیک زمستانی 2022 انتخاب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


در رای گیری برای انتخاب میزبان این دوره از المپیک زمستانی شهر پکن که پیش از این در سال 2008 میزبان المپیک تابستانی بود 44 رای کسب کرد و شهر آلماتی از قزاقستان رقیب پکن توانست 40 رای بدست آورد.

به این ترتیب شهر پکن تنها شهری در جهان است که تاکنون میزبان دو المپیک تابستانی و زمستانی بوده است.

'توماس باخ' رئیس آلمانی کمیته بین المللی المپیک، گفت که پکن امیدوار است با استفاده از میزبانی به توسعه ورزش، فرهنگ و صنعت گردشگری خود در این منطقه سرعت بخشد و ورزش های زمستانی را در شمال شرق چین با بیش از 300 میلیون جمعیت گسترش دهد.

بودجه پیشنهادی پکن برای سرمایه گذاری در ساخت و توسعه شهرک های محل برگزاری المپیک 2022 و سالن های ورزشی و دیگر زیرساخت های آن یک میلیارد و 500 میلیون دلار اعلام شده است، هر چند چین اخیرا این میزان را به سه میلیارد دلار افزایش داد.

اتکای پکن برای برگزاری المپیک زمستانی 2022 برف های مصنوعی است. پکن تاکید دارد از منابع آب کافی برای تولید برف و ایجاد شرایط مطلوب برای برگزاری مسابقات اسکی برخوردار است.

سازمان ورزش چین سرمایه گذاری 30 میلیون دلاری برای توسعه ورزش های زمستانی و مجبوب کردن آن در میان 300 میلیون نفر از جمعیت مناطق شمال شرق این کشور اختصاص داده است.

چینی ها قرار است از میان 102 رشته ورزشی حاضر در بازی های المپیک زمستانی پیش رو، در 75 رشته شرکت کنند.

دو شهر 'پکن' و 'جانگ جیا کایو' در استان 'خه به' رقابت های المپیک زمستانی 2022 را به مشترک برگزار می کنند.

قرار است یک خط راه آهن تندرو بین این دو شهر راه اندازی شود تا ورزشکاران و خبرنگاران بتوانند در مدت 70 دقیقه فاصله پکن تا جانگ جیاکایو را طی کنند.

چین اعلام کرده است به جز 100 هزار داوطلب برای ارایه خدمات، نزدیک به 10 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش های خدمات و حمل و نقل، ورزش، گردشگری و غیره با این رقابت ها مرتبط خواهند بود.

پیشتر شهرهای اسلو (نروژ)، استکهلم (سوئد)، کراکوف (لهستان) و لویو (اوکراین) برای میزبانی المپیک زمستانی 2022 اعلام آمادگی کرده بودند که در مراحل بعدی از تصمیم خود منصرف شدند و اکنون پکن میزبان این رقابت ها شد.

کمیته بین المللی المپیک همچنین در نشست خود در کوالالامپور، شهر لوزان سوئیس را به عنوان میزبان بازی های المپیک زمستانی جوانان در سال 2020 انتخاب کرد.

شهر 'لوزان' سوئیس 100 سال است میزبان مقر کمیته بین المللی المپیک بوده و امروز با 71 رای میزبان المپیک جوانان در سال 2020 شد.

شهر 'براسو' رومانی رقیب لوزان برای میزبانی این رقابت ها بود که موفق به کسب رای لازم نشد.

 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,
 
,

انتهای پیام /* 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه