اخبار داغ

بازی با سلامت مردم؛

تولید گوشت با طعم میکروب و فاضلاب/ کشتارگاهی که "الکی مثلا" مدرن است + تصاویر

تولید گوشت با طعم میکروب و فاضلاب/ کشتارگاهی که "الکی مثلا" مدرن است + تصاویر
فعالیت کشتارگاه های مدرن یکی از ملزومات جامعه امروزی است اما فضای ناسالم و آلودگی ها در کشتارگاه دام گیلانغرب سلامت مردم را تهدید می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مطلع الفجر، رعایت بهداشت و نظافت فضای کشتارگاه و مسائل بهداشتی توسط کارکنان آن از ملزومات اولیه ای است که مستقیما با سلامتی تمامی شهروندان مرتبط است اما در بررسی و بازدید کشتارگاه شهر گیلان غرب، این موضوع آنچنان مورد توجه قرار نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مطلع الفجر, مطلع الفجر,

از این نقصان اضافه تر وضعیت نابسامان و غیر استاندارد دفع فاضلاب از کف این کشتارگاه است. علاوه بر وضعیت فیزیکی موجود، ضرورت وجود دفع و یا لاشه سوزی استاندارد در مجاورت این کشتارگاه به شدت احساس می شود.

,

, ,

در این میان با توجه به دور بودن کشتارگاه که در مجاورت و حاشیه شهر واقع شده است، می بایست برای انتقال گوشت ها به قصابی ها از خودروی یخچال دار استفاده شود اما متاسفانه در گیلان غرب از خودروی بدون یخچال برای این منظور استفاده می شود.

,

 فرماندار شهرستان گیلانغرب در خصوص مسائل و مشکلات این کشتارگاه  و اینکه چه اقداماتی برای رفع مشکلات انجام می شود با اشاره به اینکه نواقصی در برخی سیستم های کشتارگاه وجود دارد از  سامان دهی  و رفع ایرادات موجود خبر داد.

,

کرم محمدی در این باره گفت: سیستم های فاضلاب، بهسازی کف کشتارگاه مطابق با ضوابط بهداشتی، جاده دسترسی، استانداردسازی کامیون حمل لاشه از کشتارگاه به قصابیها، ضرورت دفن بهداشتی لاشه های ضبطی و سامان دهی سپتیکها جزو مواردی هستند که ما به رفع نواقصشان تاکید داریم.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

مدیر شبکه بهداشت: ماهانه 900 کشتار دام در کشتارگاه گیلان غرب انجام می شود

, مدیر شبکه بهداشت: ماهانه 900 کشتار دام در کشتارگاه گیلان غرب انجام می شود,

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب در گزارشی میانگین کشتار دام در کشتارگاه شهر گیلانغرب را ماهیانه بیش از 900 راس ذکر کرد.

,

حسن حیدری گفت: در چهارماهه اول امسال تعداد 3 هزار و 640 راس دام در کشتارگاه گیلانغرب ذبح شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می دهد.

,

 وی افزود: از ابتدای امسال 20 راس دام کشتارشده نیز بدلیل انواع بیماری با کنترل بموقع کارشناسان دامپزشکی ضبط و معدوم شده اند.

,

 

,

, ,

 

,

با توجه به اهمیت سلامت و اینکه حجم ذبح و کشتار دام در این کشتارگاه با وضعیت موجود قابل توجه است، لذا بی توجیهی بیشتر در این حوزه می تواند در سایه ایرادات بهداشتی سلامت عمومی شهروندان را به مخاطره بیاندازد.  بر این اساس می بایست ادارات متولی این امر از جمله، شهرداری، بهداشت و دامپزشکی  در اسرع وقت در اقدامی تعاملی نسبت به رفع ایرادات  و نواقص موجود  در ساختار کلی این کشتارگاه دامی اقدام کنند .

,

 

,

آیا با در آمد زایی سالانه بالغ بر 170 میلیون ابتدایی ترین مشکلات کشتارگاه حل شدنی نیست؟

, آیا با در آمد زایی سالانه بالغ بر 170 میلیون ابتدایی ترین مشکلات کشتارگاه حل شدنی نیست؟,

 

,

 موضوع قابل تامل در خصوص مشکلات این کشتارگاه این است  به گفته مسئولان ماهانه 900 راس دام در این کشتارگاه ذبح می شود و  شهرداری و مجموعه متولی هم برای انجام هر ذبح و حمل و سایر اقدامات مرتبط مبلغ 16 هزار تومان از قصابان و صاحبان دام ها دریافت می کند. این یعنی در یک حساب سر انگشتی ماهانه بیش از 14 میلیون و در سال حتی با توجه به اینکه در برخی ماه ها تعداد کشتار به مراتب افزایش میابد نزدیک به 172 میلیون تومان  از طریق کشتارگاه در آمد زایی می شود.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

حال با این تفاسیر و نظر به اینکه حتی اگر نصف این مبلغ برای یک دستگاه خودرو حمل گوشت و برای دو نفر ذبح کننده که آنها حتی بیمه هم نیستند، صرف شود  آیا نمی توان با مبلغ باقی مانده  کف کشتارگاه، یخچال خودرو و یا محفظه دفع فاضلاب این مجموعه را سرو سامان داد؟ علت این کم کاری و بی توجی ها از کجا نشات می گیرد؟

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه