اخبار داغ

شکارچیان منطقه حفاظت شده در ایرانشهر دستگیر شدند/جریمه هر شکار ده برابر می شود

شکارچیان منطقه حفاظت شده در ایرانشهر دستگیر شدند/جریمه هر شکار ده برابر می شود
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر از دستگیری دو شکارچی قوچ با همکاری همیاران منطقه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پهره، محمد انور هاشمزهی با اعلام این خبر گفت: دو شکارچی متخلف که در اواخر تیر ماه اقدام به شکار قوچ از منطقه حفاظت شده بخش بزمان کرده بودند با انتشار عکس یادگاری با سر قوچ شکار شده در دام قانون گرفتار شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پهره،,

وی افزود: همیاران و حامیان محیط زیست بومی منطقه پس از مشاهده عکس های شکار ممنوع در شبکه های اجتماعی، این موضوع را با اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر مطرح کردند که بلافاصله محیط بانان به منظور تحقیق به منطقه شکار ممنوع بزمان اعزام شدند.

,

هاشمزهی افزود: پس از هفته ها پیگیری و بررسی، مجرمان به کمک مردم محلی شناسایی و هر دو شکارچی غیرمجاز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

,

وی با قدردانی از تعصب همیاران بزمانی در حفاظت محیط زیست تصریح کرد: منطقه حفاظت شده بخش بزمان با ۳۰۰ هزار هکتار با دو پایگاه محیط بانی حفاظت می شود که همیاران نیز نقش مهمی در ارتقای سلامت و بکر ماندن این منطقه دارند.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر تأکید کرد: به منظور برخورد جدی با متخلفان جریمه هر شکار از گونه های وحشی طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست از ۲۰ مرداد سال جاری ۸ تا ۱۰ برابر خواهد شد.

,

منطقه حفاظت شده بزمان شامل گونه های جانوری بومی همچون خرس سیاه، گربه وحشی، گربه شنی، گبیر، قوچ ،آهو ، هوبره … می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه