اخبار داغ

واکنش جهان به کودک سوزی

مسئول آتش زدن کودک 18 ماهه فلسطینی کیست؟

مسئول آتش زدن کودک 18 ماهه فلسطینی کیست؟
جنبش فلسطینی فتح این حمله را جنایت علیه بشریت خوانده و مسئولیت آن را متوجه دولت اسرائیل دانسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کریمه، 18 ماه بیشتر نداشت که بر اثر آتش سوزیِ یک باب منزل مسکونی در شهر نابلس در کرانه باختری، آرام گرفت؛ حالا شاید کودک همچنان به مادرش لبخند می‌زند و...

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی کریمه،, پایگاه خبری تحلیلی کریمه،, پایگاه خبری تحلیلی کریمه،,

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، ارین مکلاکلین، خبرنگار اعزامی این شبکه به بیت المقدس، در گفتگوی زنده تلفنی با مجری خبر سی ان ان گفت: براثر آتش سوزیِ یک باب منزل مسکونی در شهر نابلس در کرانه باختری، یک کودک 18 ماهه فلسطینی در آتش سوخت و چند تن نیز زخمی شدند؛ پلیس اسرائیل احتمال می‌دهد که این حمله، کارِ افراطی‌های یهودی باشد که خانه فلسطینیان را در نابلس عمداً به آتش کشیدند.

,

ناگفته نماند که شهرک نشینان اسرائیل در سال‌های گذشته بارها به اموال، مساجد و کلیساهای فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی حمله برده و خسارت‌های زیادی به آن وارد کرده‌اند.

, ناگفته نماند که شهرک نشینان اسرائیل در سال‌های گذشته بارها به اموال، مساجد و کلیساهای فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی حمله برده و خسارت‌های زیادی به آن وارد کرده‌اند.,

به گفته‌ی مقامات فلسطینی؛ این کودک یک و نیم ساله، علی سعد دوابشه، نام داشت؛ پدر، مادر و بردار این کودکِ کشته شده که از سوختگی درجه سه رنج می‌بردند، برای درمان به بیمارستانی در نابلس منتقل شدند.

,

جنبش فلسطینی فتح در واکنش به این حادثه ناگوار، بیانیه‌ای صادر و در آن این حمله و قتل کودک نوپای فلسطینی را محکوم کرد؛ جنبش فتح این حمله را جنایت علیه بشریت خوانده و مسئولیت آن را متوجه دولت اسرائیل دانسته است، زیرا کابینه اسرائیل از شهرک‌نشینان یهودی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس همواره حفاظت و پشتیبانی می‌کند. 

,

همچنین یک فعال فلسطینی در گفتگو با شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان روسیه تأکید کرد: کابینه اسرائیل که تعداد زیادی از اعضایِ آن، خودشان از شهرک نشینان یهودی هستند، مسئول آتش زدن کودک 18 ماهه فلسطینی است.

,

به گزارش تسنیم، نیروهای اشغالگر در اطراف حرم قدس شریف مستقر شده‌اند تا با هرگونه تظاهرات و درگیری فلسطینیان در مسجدالاقصی مقابله کنند؛ موج حاصل از این جنایت شنیع به حدی گسترش یافته که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را هم وادار به واکنش منافقانه‌ای کرده است؛ وی مدعی شده که از این جنایت شهرک‌نشینان شوکه شده است!

,

اما تلاش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و سایر وزاری این رژیم برای انکار این جنایت از طریق محکوم کردن آن و مرتکبان آن بر کسی پوشیده نیست؛ همه می‌دانند که نتانیاهو و رژیمش رهبران شهرک نشینان و مسئول مستقیم این جنایات هستند که هر روز علیه مردم فلسطین و همه ملت‌های اسلامی تکرار می‌شود؛ همچنین جامعه بین‌الملل نیز به نوبه خود به دلیل عدم اقدام برای توقف جنایات صهیونیست‌ها مسئول است.

,

, ,

از سویی دیگر این اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها موجی از خشم و انزجار عمومی نیز در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است و بسیاری از مردم با محکوم کردن آن، از سکوت و هم‌پیمانی سران کشورهای مرتجع غربی در قبال تجاوزات متعدد اسرائیلی‌ها  انتقاد کردند.

,

از این رو فلسطینی‌ها به شکلی گسترده در مراسم تشییع جنازه کودک شیرخواره فلسطینی شرکت کردند؛ شرکت‌کنندگان در حالی که شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی سر می‌دادند از گروه‌های فلسطینی خواستند انتقام این کودک شیرخواره را بگیرند.

,

 در پی این حمله، محمود عباس رئیس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: وی از دیوان بین‌المللی کیفری می‌خواهد تا درباره حمله روز جمعه توسط شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری که به مرگ نوزاد فلسطینی منتهی شد، بررسی کند.

,

حتی رسانه‌های غربی نیز به جنایت غیرانسانی رژیم صهیونیستی پرداخته و نتوانستند از خوی وحشیانه و ددمنشانه این رژیم در سوزاندن یک کودک شیرخوار چشم‌پوشی کنند.

,

در همین رابطه شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان اعلام کرد که «صهیونیست‌های افراطی یک کودک فلسطینی را زنده زنده در آتش سوزاندند.» پیش‌بینی می‌شود، طی روزهای آینده سرزمین‌های اشغالی دستخوش تحولاتی شود!

,

همچنین وزارت امور خارجه آلمان با صدور بیانیه‌ای این جنایت را بهت آور و تکان دهنده توصیف کرد؛ در این بیانیه آمده است: دولت آلمان با شدیدترین عبارات ممکن این اقدام تروریستی غیرانسانی را محکوم می‌کند.

,

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز روز جمعه جنایت شهرک نشینان صهیونیست در آتش زدن یک کودک 18 ماهه فلسطینی را محکوم کرد.

,

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل در نیویورک، بان کی مون خواستار محاکمه عاملان قتل «علی سعد دوابشه» کودک شیرخوار فلسطینی شد؛ همچنین دبیرکل سازمان ملل همچنین با خانواده این کودک ابراز همدردی کرد.

,

حتی معاون وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی گفت: لندن این حمله وحشتناک توسط شهرک نشینان اسراییلی که منجر به کشته شده یک کودک فلسطینی شد را قویاً محکوم می‌کند.
'توبیاس ال وود' افزود: این اقدام وحشتناک یک عملی تروریستی بوده، همان طور که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل نیز این مساله را تایید کرده است.

,
,

معاون وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: ما از مقامات اسراییلی می‌خواهیم که این تضمین را بدهند که عاملین این حمله جنایت آمیز به عدالت سپرده خواهند شد.

,

«خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز به‌نوبه‌ی خود در واکنش به این جنایت خواستار افزایش مقاومت علیه اسرائیل و شهرک‌‌نشینان شد.

,

به گزارش روزنامه «رأی الیوم» مشعل در این زمینه گفت: سوزاندن "دوابشه" شیرخوار جنایت زشتی علیه ملت ما و علیه همه بشریت است که سران اشغالگر صهیونیست مسئول آن هستند؛ مسئله‌ای که نشان می‌دهد بن‌مایه درگیری واقعی اشغالگری و شهرک‌سازی است.

,

بنابراین هدف قرار دادن این نوزاد بی‌گناه و کشتن آن به این شکل وحشیانه نیازمند این است که ملت‌های اسلامی این اقدام تروریستی را محکوم کنند و برای کمک به فلسطینی‌ها بشتابند.

, بنابراین هدف قرار دادن این نوزاد بی‌گناه و کشتن آن به این شکل وحشیانه نیازمند این است که ملت‌های اسلامی این اقدام تروریستی را محکوم کنند و برای کمک به فلسطینی‌ها بشتابند.]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه