اخبار داغ

اداره ورزش و جوانان استان ،سازمانی که که تنها نام جوانان را یدک می کشد

اداره ورزش و جوانان استان ،سازمانی که که تنها نام جوانان را یدک می کشد
اصحاب رسانه هربار پیگیر اقدامات حوزه جوانان در حیطه وظایف سازمان ورزش و جوانان بودند با گزارشی از همایش های نمادین و جشنواره های بدون بازده ای که تنها نام جوان را یدک می کشند روبرو می شوند که شاخص ترین آن همایش روز جوان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنوین : پس از ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی در قالب وزارت ورزش و جوانان در دولت قبل و ارائه نظرات موافق و مخالف در این زمینه ،وزارتخانه‌ای که جوانان آن در دولت قبل با بی مهری مسئولان مواجه بود با وعده‌های مسئولان جدید در عرصه جوانان شروع به کار کرد اما شواهد بیانگر این حقیقت است که دولت جدید هم نتوانست مشکلات این دو سازمان ادغام شده ای که حتی تکلیف شان با حیطه وظایف خود نیز مشخص نیست را حل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنوین,

 

,

بنظر می رسد در گذشته،سازمان ملی جوانان تاسیس شد تا به مشکلات جوانان بپردازد بعد از چندین سال و ادغام اشتباه دو وزارت خانه ورزش و جوانان با یکدیگر ،یک وزارت خانه جدید تاسیس شد که نام ورزشِ آن، برنام کلی سازمان چربش بیشتری داشت و تنها دریچه امید جوانان برگزاری جشنواره هایی به بهانه روز جوان شد که حداقل در یک روز به نام جوانان پرداخته شود.

,

 

,

این بسیار جای تاسف است که اصحاب رسانه هربار پیگیر اقدامات حوزه جوانان در حیطه وظایف سازمان ورزش و جوانان بودند با گزارشی از همایش های نمادین و جشنواره های بدون بازده ای که تنها نام جوان را یدک می کشند روبرو می شوند که شاخص ترین آن همایش روز جوان است.

,

 

,

جالب تر اینکه مسئولین این سازمان برگزاری هرچه پرشکوه تر جشن روز جوان را نمادی جهت فعالیت گسترده در حوزه جوانان مطرح می کنند.چرا باید به این صورت باشد که قدرت مانور ما در حوزه جوانان یک روز یا هفته در سال باشد؟

,

 

,

به منظور ارائه گزارشی از اقدامات سازمان ورزش و جوانان استان خوزستان با چند تن از مسئولین این سازمان تماس گرفته و بالاخره موفق به صحبت با مسئول امور فرهنگی سازمان ورزش و جوانان شدیم هرچند که وی نیز پاسخی در خصوص اقدامات انجام شده در این زمینه نداشت .

,

 

,

IMG13545415

, IMG13545415, IMG13545415,

کیانی زاده : اداره و ورزش و جوانان هماهنگ کننده کارهای جوانان است

, کیانی زاده : اداره و ورزش و جوانان هماهنگ کننده کارهای جوانان است, کیانی زاده : اداره و ورزش و جوانان هماهنگ کننده کارهای جوانان است,

 مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: در بخش امور جوانان اداره و ورزش و جوانان هماهنگ کننده کارهای جوانان است ولی ادغام ورزش و جوانان واقعا یک کار غیر کارشناسی و غلط بود. برای جدا شدن این دو وزارت با معاون اول رئیس جمهور هم مکاتباتی شده است.

,

وی افزود: اداره ورزش و جوانان خوزستان به اندازه کافی نیرو و افراد کارشناسی را ندارد برای همین دست ما در ایجاد تغییرات بسته است.

,

 

,

دانه کار : اداره ورزش و جوانان یک دستگاه اجرایی در حوزه جوانان نیست

, دانه کار : اداره ورزش و جوانان یک دستگاه اجرایی در حوزه جوانان نیست, دانه کار : اداره ورزش و جوانان یک دستگاه اجرایی در حوزه جوانان نیست,

دانه کار مسئول امور فرهنگی امور جوانان سازمان ورزش و جوانان استان اظهار داشت : در سازمان ورزش و جوانان اقداماتی از جمله برگزاری همایش باشکوه روز ملی جوان را داشتیم ،سازمان اداره ورزش و جوانان یک دستگاه اجرایی در حوزه جوانان نیست بلکه کار سازمان امور جوانان رصد و نظارت بر عملکرد و گرفتن گزارش از دیگر دستگاههای اجرایی است که در این حوزه فعالیت می کنند می باشد.

,

 

,

سردرگمی مسئولین سازمان ورزش و جوانان در حیطه امور جوانان

, سردرگمی مسئولین سازمان ورزش و جوانان در حیطه امور جوانان, سردرگمی مسئولین سازمان ورزش و جوانان در حیطه امور جوانان,

همان طور که از نام این سازمان مشخص است اهم برنامه های اصلی امور مربوط به جوانان در وهله اول متوجه این سازمان است و بعد دیگر دستگاههای اجرایی و این نبود برنامه مشخص و نداشتن حتی آمار دقیقی از دستگاههای که هم اکنون در این حیطه فعالیت می کنند یا بهتر بگوییم این سردرگمی مسئولین سازمان ورزش و جوانان در حیطه امور جوانان عذر بدتر از گناهی است که مسئولین با پاس کاری این امر مهم به دیگر سازمانها از زیر آن شانه خالی می کنند.
برخی مدیران کل سازمان ورزش و جوانان در برابر انتقاد از کم توجهی به حوزه جوانان معتقدند که نگاه ما به هر دو حوزه یکسان است اما سوال مهمی که از آنها باید پرسید این مساله است که اگر نگاهشان به دو حوزه ورزش و جوانان یکسان است پس تعداد چندین برابر کارشناسان ورزشی در برابر تعداد اندک کارشناس امور جوانان در در اداره های زیرمجموعه استان ها و شهرستان ها گواه چیست؟

,
,

635547188028547348

, 635547188028547348, 635547188028547348,

 سید شکر خدا موسوی: حوزه جوانان در سایه حوزه ورزش قرار گرفته است

,  سید شکر خدا موسوی: حوزه جوانان در سایه حوزه ورزش قرار گرفته است,  , سید شکر خدا موسوی: حوزه جوانان در سایه حوزه ورزش قرار گرفته است,

 

,

سید شکر خدا موسوی نماینده مردم اهواز نیز اظهار اشت: تفکیک حوزه جوانان از وزارت ورزش یک امر پسندیده است لذا جایگاهی را باید برای آن متصور شوند که متناسب با جمعیت جوان کشور و انتظارات آنها از مجموعه حاکمیت باشد و بتواند استعدادها و خلاقیت های آنها را در راه سازندگی و توسعه کشور هدایت کند. اکنون حوزه جوانان در سایه و ذیل حوزه ورزش قرار گرفته است ،ما باید جوانان کشور را باور کنیم.

,

 

,

70162_orig

, 70162_orig, 70162_orig,

رئیس سابق سازمان ملی جوانان: سازمان ورزش و جوانان اقدام شاخصی در راستای امور جوانان انجام نداده است

, رئیس سابق سازمان ملی جوانان: سازمان ورزش و جوانان اقدام شاخصی در راستای امور جوانان انجام نداده است, رئیس سابق سازمان ملی جوانان: سازمان ورزش و جوانان اقدام شاخصی در راستای امور جوانان انجام نداده است,

مهرداد بذرپاش رئیس سابق سازمان ملی جوانان با بیان اینکه ۳۰ درصد کشورمان را جوانان ۱۴ تا ۲۹ سال تشکیل می دهند بیان کرد: امروز به راحتی می توان با ورق زدن دستاوردهای بزرگ ملی در سالهای اخیر در بخش های انرژی هسته ای، ورزش، فناوری نانو، علوم فضایی و صنعت رد پای جوانان را دنبال کنیم و این همان فرصتی است که امروز در دست داریم یعنی اینکه باید جوانان را باور کنیم.

,

 

,

رئیس سابق سازمان ملی جوانان باورداشتن جوانان را لازمه پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد:آنها که جوانان را باور ندارند و می گویند نمی شود دنبال منویات خاص خود هستند ،سازمان ورزش و جوانان در این چندسال چه اقدام شاخصی در راستای امور جوانان انجام داده است ؟ متاسفانه این بی برنامگی جایش را به اتفاقات دیگری داده است که در آمار معتادان و آسیب های جدید اجتماعی قابل مشاهده است ، جوانانی که امروز همزمان به اشتغال، تحصیل، مسکن و همسرگزینی نیاز دارند در محاصره آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند.

,

گودرزی

, گودرزی, گودرزی,

وزیر ورزش: ادغام سازمان تربیت بدنی و جوانان اشتباه بود

, وزیر ورزش: ادغام سازمان تربیت بدنی و جوانان اشتباه بود , وزیر ورزش: ادغام سازمان تربیت بدنی و جوانان اشتباه بود ,

 

,

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: نگاه صرف به ورزش های قهرمانی و اختصاص صرف بودجه ها به این بخش در سازمان ورزش و جوانان وجود ندارد. درصدد هستیم سازمان مجزایی برای ازدواج جوانان تعریف کنیم، هم اکنون ۱۷ دستگاه موظفند در امر جوانان برنامه ریزی و حمایت کنند.

,

 

,

سازمان امور جوانان باید قدری نگاه جدی تری به حوزه جوانان و علی الخصوص کشف نخبگان و استعدادهای ملی داشته و در حوزه حمایت از آنها نگاه وسیعتری داشته باشد اینکه برخی صاحبنظران ورزش را هم نوعی سازندگی در حوزه جوانان و پرکردن اوقات فراغت آنها می دانند چیزی جز توجیه عدم توجه به امور کلی جوانان کشور نیست زیرا تنها نیاز جوانان ورزش و پر کردن اوقات فراغت نیست .

,

 

,

بلکه در دنیای امروز علی الخصوص ایران جوان کنونی، نیازهای جوانان فراتر از حوزه ورزش و برگزاری همایش های روز ملی جوان است دردی از آنها را دوا نمی کند آنچه جوان امروز نیاز دارد توجه به توانایی های جوانان و نخبگان کشور درتمامی عرصه ها است تا کشوری با جوانان فعال داشته باشیم ، جوان امروز خواهان حمایت در عرصه های اجتماعی و اقتصادی و داشتن امنیت خاطر نیز می باشد.

,

 

,

در چند سال اخیر امور جوانان، قربانی ورزش شده است و به این حوزه توجه بیشتری می شود ،جوانان ایرانی اکنون خواهان این مساله هستند که حداقل وزیرمربوطه پرداختن به مقوله جوانان را به عنوان بخش مهمی از دغدغه ی وزارت خانه خود بداند و به تمامی عرصه ها دریک سطح توجه داشته باشد و در خصوص تفکیک روسای اداره ورزش و جوانان استانها تاکید کند.

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه