اخبار داغ

خوابگاه های دانشجویی غیر مجاز هشداری برای دانشجویان

کوچکی نژاد: وزارت علوم خوابگاه های دانشجویی غیر رسمی را پلمپ و تعطیل کند

کوچکی نژاد: وزارت علوم خوابگاه های دانشجویی غیر رسمی را پلمپ و تعطیل کند
با نزدیک شدن به سال تحصیلی و تلاش دانشجویان برای رزرو خوابگاه های دانشجویی مشاهده می شود عده ای سودجو با سواستفاده از عنوان «خوابگاه دانشجویی» اقدام به جذب و اقامت دانشجویان در مکان هایی با نام خوابگاه های خودگردان یا غیردولتی می کنند در حالی که این اماکن به هیچ وجه مجوز فعالیت از اتحادیه خوابگاه های دانشجویی نداشته و فعالیت آن ها غیر قانونی و خلاف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از «دیارباران»، با نزدیک شدن به سال تحصیلی و تلاش دانشجویان برای رزرو خوابگاه های دانشجویی مشاهده می شود عده ای سودجو با سواستفاده از عنوان «خوابگاه دانشجویی» و اماکنی راه اندازی می کنند و با سوءاستفاده از ناآگاهی برخی دانشجویان، اقدام به جذب و اقامت دانشجویان در این مکان با نام خوابگاه های خودگردان یا غیردولتی می کنند در حالی که این اماکن به هیچ وجه مجوز فعالیت از اتحادیه خوابگاه های دانشجویی نداشته و فعالیت آن ها غیر قانونی و خلاف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارباران,

در همین راستا علیرضا شوکتی رییس هیات مدیره خوابگاه داران غیر دولتی از ابلاغ دستورالعمل تاسیس و اداره خوابگاه‌های غیر دولتی خبرداد و گفت:بر اساس دستورالعمل جدید، شورای نظارت و ارزیابی در هر شهرستان مرجع اصلی صدور مجوز نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های دانشجویی غیردولتی همان شهرستان خواهد بود.

,

وزارت علوم با چالش خوابگاههای رسمی برای دانشجویان مواجه است

, وزارت علوم با چالش خوابگاههای رسمی برای دانشجویان مواجه است, وزارت علوم با چالش خوابگاههای رسمی برای دانشجویان مواجه است,

جبار کوچکی نژاد نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» در مورد وضعیت خوابگاه های دانشجویی، اظهار کرد: در سال های اخیر پیرامون ساختار خوابگاه های دانشجویی حواشی های زیادی بوجود آمده است که در این رابطه مقام معظم رهبری نیز هشدار های لازم را به نهاد های مربوطه داده اند.

, دیارباران,

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: با توسعه دانشگاه ها و مراکز علمی متاسفانه تعدادخوابگاه ها در استان های کشور متناسب با تقاضای دانشجویان از ساختاری محدود برخوردار است و وزارت علوم در این رابطه با خلائی بزرگ مواجه است.

,

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه وزارت علوم هم اکنون با چالش خوابگاه های رسمی برای دانشجویان مواجه است، اضافه کرد: متاسفانه این کمبود های زیر بنایی در دولت گذشته هم وجود داشت و در این راستا دولت یازدهم و وزارت علوم با معضلی مهم مواجه است.

,

وزارت علوم باید در قبال کمبود های مراکز علمی پاسخگو باشد

, وزارت علوم باید در قبال کمبود های مراکز علمی پاسخگو باشد , وزارت علوم باید در قبال کمبود های مراکز علمی پاسخگو باشد,

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه فعالیت خوابگاه های دانشجویی غیر رسمی بدون مجوز حواشی زیادی را برای دانشجویان ایجاد کرده است، ابراز کرد: وزارت علوم در بدنه دولت تدبیر و امید باید این خوابگاه های غیر رسمی را تعطیل کند و در این راستا از تعامل با نیروی انتظامی و مراجع قضایی اقدام کند.

,

کوچکی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: وزارت علوم نه تنها در حوزه دانشجویی بلکه باید در قبال کمبود ها در ابعاد مختلف سیاست های خود پاسخگو باشد و برای رفع این معضلات برنامه ریزی کند.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه