اخبار داغ

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد:

تعویق فیلم رستاخیز به معنی تعطیلی دائم آن نیست/عربستان تاکنون بابت جسارت به زائرین ایرانی عذرخواهی نکرده است

تعویق فیلم رستاخیز به معنی تعطیلی دائم آن نیست/عربستان تاکنون بابت جسارت به زائرین ایرانی عذرخواهی نکرده است
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد به عدم عذر خواهی رسمی کشور عربستان بابت جسارت به زائرین ایرانی اشاره کرد و گفت: مقامات سعودی لیاقت کافی را برای اداره این اماکن مقدسه ندارند و باید اداره این اماکن به دست علمای جهان اسلامی بیفتد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایت قم فردا، حسین نوش آبادی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان قم در  گفتگو با خبرنگاران به توقف فیلم رستاخیز اشاره کرد و اظهار داشت: این فیلم مجوز تولید و اکران داشته و مراحل قانونی را هم در این زمینه طی کرده بود و طبیعی بود که اکران شود ولی به علت وجود برخی شبهات و نظرات در مورد برخی از سکان های این فیلم فعلا به صورت تعویق در آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , قم فردا,

وی تعویق اکران این فیلم را به معنی لغو یا  تعطیلی دائم آن ندانست و افزود: این تعویق تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که مراحل اطلاحی انجام شود ادامه دارد و علیرغم اینکه  مشکل خاصی باقی نمانده وزیر ارشاد دستور تعویق آن را داده اند.

,

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: شخص آقای جنتی به احترام علماو مراجع عظام تقلید این دستور را صادر کرده اند و اگر مشکلات مرتفع شود حتما این فیلم اکران خواهد شد.

,

وی سرلوحه فعالیت ها در این وزارتخانه را قانون و شرع ذکر کرد و ابراز داشت: ما سعی کرده ایم برنامه های فرهنکی و هنری خودرا براساس موازین شرعی و ضوابط قانونی اجرا کنیم و تامین نظرات رهبری در عین حال سایر مراجع بزرگوار  برای این وزارتخانه دارای اهمیتی فراوان است.

,

نوش آبادی به عدم تامین شروط ایران برای بازگشت زائرین حج عمره به عربستان اشاره کرد و گفت: ما برای از سرگیری اعزام زائرین به عربستان شروطی را تعیین کرده ایم که تاکنون این شروط محقق نشده و عذر خواهی رسمی نیز توسط این کشور به طور کامل و دیپلماتیک انجام نگرفته است.

,

وی جسارت به دو نوجوان ایرانی را جسارت به ملت و همه زائرین دانست و تاکید کرد: تا زمانی که تامین امنیت کامل زائرین و فضای مناسبی برای تردد آنها فراهم نشود نباید اعزام های حج عمره از سر گرفته شود.

,

سخنگونی وزارت فرهنگ و ارشاد در ادامه گفت: ما معتقدیم مقامات سعودی که خود را خادم الحریمن می دانند لیاقت کافی را برای اداره این اماکن مقدسه ندارند و باید این امور توسط مجمعی از علمای اسلامی و نمایندگان کشورهای جهان اسلام اداره شود.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه