اخبار داغ

کارآفرین موفق هرمزگان

حمایت از کارآفرینان تنها در قالب تبلیغ نباشد/مسئولین باورانه با کارآفرین همکاری کنند

حمایت از کارآفرینان تنها در قالب تبلیغ نباشد/مسئولین باورانه با کارآفرین همکاری کنند
کارآفرین موفق هرمزگان با اشاره به اینکه نقش حمایتی سازمانهای دولتی تعریف مشخص و درستی ندارد گفت :حمایت تنها در قالب تبلیغ نباشد و در روند توسعه فعالیت بصورت قانونی و حقوقی و مالی و حتی فنی اثر گذار باشد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، سمیه محمدی کار آفرین موفق هرمزگان در گفتگو با فرهنگ کده با بیان اینکه به یاری خداوند متعال و تشویق مرحوم پدرم سعی کردم در فعالیتی که علاقمند بودم گام بردارم هر چند دستان خالی حرکت را با تاخیر همراه می ساخت اما امید، همواره مسیر روشنی در پیش راهم ایجاد می کرد اظهار کرد : پس از شروع به کار در مرحله اولیه فعالیت، مدتی بدلیل کمبود سرمایه، کار به تعطیلی کشیده شد و پس از دو سال تلاش برای دریافت تسهیلات، توانستم مجددا شروع کار موفقی را تجربه کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده ,

 

,

محمدی افزود : من برای انجام قصد و برنامه ام، از بدو ورود به دانشگاه با شرکت در کلاسهای کوتاه فنی و حرفه ای شهرستان بندرعباس به یادگیری موارد لازم پرداختم و در حین فراگیری مهارت، به طور پراکنده در کارگاه و پرده سراها مشغول بکار شدم و پس از مدتی با آشنایی با اصول کار و کسب تجربه، فعالیت خود را بصورت مربی پرده دوزی در کلاسهای فنی و حرفه ای و آموزشگاههای بندرعباس ادامه دادم.

,


وی با بیان اینکه تصمیم جدی من و باوری که در پدرم نسبت به توانایی من ایجاد شده بود، زمینه جفت و جور شدن کارها را تسهیل می کرد ،تصریح کرد : پدرم قسمتی از منزل مسکونی مان را به عنوان کارگاه در اختیار من قرار داد که پس از دریافت تسهیلات، ابتدا کارگاه پرده دوزی محمدی و پس از مدتی پرده سرای محمدی دایر شد و هم اکنون این کارگاه و فروشگاه با تعداد ۱۵ نفر، اعم از خیاط ، نصاب، طراح، فروشنده، حسابدار و مدیریت بکار خود ادامه می دهد.

,
,

 

,

محمدی بیان کرد : مشغولیت در این کار، نیاز به مدرک خاصی ندارد و بصورت تجربی با آموزشهای اولیه که در کارگاه انجام می شود، افراد علاقمند می توانند اشتغالی را در شرایط سهل بدست آورند،و همچنین در کنار افرادی که از قبل در این زمینه مهارتی داشته اند تعدادی از کارکنان مشغول به کار در کارگاه بدون مهارت اولیه مشغول به کار شده اند.

,

 

,

کارآفرین موفق هرمزگان با اشاره به اینکه دختران و بانوان در جامعه همچون دیگر افراد باید چرخهای زندگی را بچرخانند و مجبورند با تلاش بیشتر به سختی برای اثبات خود دست و پا بزنند ،گفت :علیرغم شایستگیها و تعهد اجتماعیشان، کمتر در بازی های اجتماعی شرکت داده می شوند و از گذشته نگاه نادرستی که به نوع جنسیت می شد.

,

 

,

وی ادامه داد: کار کردن با افرادی که به هر نحو محدودیتهای دارند مشکلاتی دارد، اما در کارگاه بین افراد سالم با این افراد هیچگونه تفاوتی منظور نمی شود و حضور آنان را در کارگاه موجب برکت کار می دانم و کمبودها امکان نمایشی در نتیجه کار نمیدهم و به این منظور شبهای بسیاری تا سپیده با سختکوشی کار کرده ام  تا به برنامه کاری لطمه نخورد و داشتن هدف و نقطه اوج مهم است با رسیدن به نقطه اوج اگر برنامه ای در پیش رو نباشد زمینه برای افول مهیاست.

,

 

,

محمدی ادغان کرد : اگر امروز کار ما به لحاظ کیفیت و پوشش در بندرعباس و هرمزگان مورد رضایت است و طرفدار دارد و بیش از ده فروشگاه مطرح در سطح شهر و همچنین در جزایر و اقصی نقاط استان و حتی برخی از شهرهای استان فارس، نتیجه سفارش خود را به طور مطلوب در کارگاه ما می یابند، لازم است بازار هدف، گسترده تری، همچون تمام نقاط کشور ایران و آسیا و حتی دور دست تر مد نظر باشد و باید با توسعه و گسترش کار و با نوآوری و خلاقیت، دسترسی به نقاط اوج بالاتر ممکن دست یافتنی است و همواره به اهداف می اندیشم.

,

 

,

کارآفرین هرمزگانی با بیان اینکه نوع کار در جامعه نباید دغدغه ایجاد کند و همه کارها با ارزش هستند تصریح کرد: نگاه نادرستی که به لحاظ اجتماعی در جامعه ما مشکل ساز است که نسبت به کار اعمال می شود و مظلومیت “کار” را دامن می زند کار افراد متشخص و کار افراد ضعیف، کار پست و کار سطح بالا و کار سطح پایین، تعابیر نازیبایی است که در مورد کار شنیده می شود و طبقه بندی کار، به کار با ارزش و کار کم ارزش، ظلم به کار است و باید نگاه به کار عوض شود هم چنان که در فرهنگ ما کار را عین آبرو دانسته اند .

,


محمدی بیان کرد : باور مسئولین و نگرش آنان در خصوص کار و کار آفرینی باید به سمت حمایتهای لازم قانونی تجلی یابد و این حمایتها به صورت عملی نه شعاری و صوری تعریف شوند و توسعه کار و کارگاه لازمه ادامه فعالیت مطلوب کارآفرین است و یکنواختی می تواند مسیر کار را به بن بست بکشاند.

,
,

 

,

کارآفرین هرمزگانی ادغان کرد : یکی از روال عملی مسئولین برای زمینه اشتغال و رونق کار بیشتر افراد لازم است و مسیر سرمایه گذاری را تسهیل می کند ، ارائه تسهیلات بانکی است که این روند فعالیت کارگاه اثر گذار است و می تواند نقش آن در توسعه و فعالیت تعداد افراد بیشتر در کار نشان دهد.

,

 

,

وی با بیان اینکه نهایت برنامه من در مورد کارگاه و پرده سرای محمدی، در شکل حاضر نیست و به شدت در فکر توسعه کار هستم و یقین دارم می توانم این مجموعه را با تعداد افراد بیشتری اداره کنم و فعالیت مؤثرتری برای اشتغال داشته باشم اضافه کرد :به منظور اجرای توسعه فعالیت، پی گیر وام بودم و در برخی مناسبت ها بطور ضمنی قولهای سطحی داده می شود که اگر انجام شود فعالیت در زمینه تولید ملزومات پرده با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و تعداد افراد بیشتری بکار مشغول می شوند.

,

 

,

محمدی با اشاره به اینکه در هر جامعه ای قبل از اینکه جوانان مورد خطاب قرار گیرند، خانواده ها و مسئولین مورد خطابند اگر واقع بینانه به مسیرهای که در روبروی جوانان گذاشته شده است نگاه کنیم سخت است دامن جامعه را از مشکلاتی که برای جوانان ایجاد شده پاک بدانیم، افزود : اغلب بن بست های اجتماعی ریشه در تصمیم یک جوان و یا حرکت جوان در دوره خاص ندارد بطور تدریجی مسیرها با انحراف مواجه می شوند و گاهی سر از بن بست ها در می آورند.

,

 

,

کار آفرین موفق هرمزگانی بیان کرد: مخاطب قرار گرفتن مسئولین، به لحاظ قانونی و حقوقی همواره لازم است اما از حیث روانی و پتانسیلهای بالقوه جوانی، جوانان مورد خطاب هستند.

,

 

,

 

,

وی در ادامه تصریح کرد : جوانان برای رشد و پیشرفت لازم است با توکل به خداوند متعال که استعدادهای فراوانی را در هر انسانی نهاده است، به علاقه خود رجوع کنند و به خود اتکا کنند و اسیر  جو  ناسالم “نمی شود” و “در شأن من نیست” نشوند و به امید قرار گرفتن در مسیری، با استفاده از رانت و نفوذ و پارتی بازی و شانس نباشند و تنها از درون به علاقه منطقی خود توجه کنند که برنامه ریزی بر مبنای علاقه معجزه می کند و گره های بسیاری را شاید به سختی ولی باز می کند.

,

 

,

محمدی در پایان پایان از مدیریت و کارکنان اداره کار و امور اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیریت فنی و حرفه ای و مسئولین و کارکنان صندوق کارآفرین امید که در اجرای کارها تا این حد همکاری داشتند صمیمانه تشکر کرد و خاطر نشان کرد: برای توسعه کار و اجرای برنامه هایم بیش از این نیازمند همکاری تمامی این بزرگواران هستم.

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه