اخبار داغ

همه منتظر استعفای یاغی

همه منتظر استعفای یاغی
همگی منتظر استعفای کامل و اساسی یک یاغی هستیم، یک یاغی که فیفا و فوتبال دنیا را تا مرز نابودی سوق داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناماجراهای زیادی در قلب فیفا رخ داد و در نهایت به منجر به استعفای کاملا ویترینی سپ بلاتر شد. استعفایی که بیشتر برای بازداشت نشدن بود و پس از آن نیز بلاتر جرات خروج از مرز سوئیس را نداشت تا توسط نیروهای امنیتی آمریکا بازداشت نشود. البته در اصل ماجرا و چرایی و چگونگی دخالت آمریکا در فیفا شک و تردید و سوال زیادی بوده و هست اما این دخالت مرموز دلیل مناسبی برای رفع اتهام بلاتر و دوستانش نیست و بهانه خوبی هم برای مظلوم نمایی آنها نخواهد بود.

حالا دیگر همه فهمیده اند که فیفا برای فوتبال دنیا نیست، فیفا برای مدیرانی است که به بهانه فوتبال بر دنیا مسلط شده اند و پولهای نجومی خود را از همین کانال زیبا و مردمی، می شویند و فرار مالیاتی را بدون هیچ زحمتی تکرار می کنند.

آیا همه بازیکنان، همه مربیان، همه هواداران عاشق فوتبال می توانند ادعا کنند و یا لااقل احساس کنند که عضوی از فیفا هستند و فیفا خانه آنها است؟ بزرگترین مربی فوتبال در کشوری آفریقایی چه جایگاهی در فیفا دارد وقتی نخواهد به باج‌خواهی و فساد در فوتبال تن بدهد؟

چندی پیش سپ بلاتر مقابل دوربین خبرنگاران قرار گرفت و گفت: 26 فوریه رئیس تازه فیفا مشخص خواهد شد و البته نگفت که آیا خودش هم همچنان به پیروزی در این انتخابات امیدوار است یا خیر و اصولا برای چه و با چه منطقی باز هم خیال نامزد شدن دارد؟

و البته یک سوال مهم این که از وقتی معلوم شد فیفا غرق در فساد است، تا امروز چه اتفای برای فیفا رخ داده که فرض کنیم اوضاع عوض شده یا خواهد شد؟ مگر کسانی که تا کنون در فیفا بوده اند که هستند که امروز مدعی اصلاح امور شده اند؟

خود پلاتینی مگر در یوفا چه کرده که امروز تصمیم گرفته تا به فوتبال دنیا لطف کند و برای مدیریت فیفا بیاید؟ مگر مارادونا در 10 سال گذشته چیزی جز فساد اخلاقی و مالی در آرژانتین، ایتالیا، کشورهای عربی، اسپانیا و غیره داشته که امروز مدعی اصلاح فیفا است؟

چرا کسی به سوال خبرنگاران درباره جام جهانی 2002 و تبانی در کره جنوبی پاسخ نمی دهد؟ اگر حق فوتبال اسپانیا در دو جام جهانی پشت سر هم ضایع شده باشد چه؟ آیا میزبانی آفریقای جنوبی و برزیل هم به همین صورت زیر سوال خواهد رفت؟

در چنین شرایطی همگی منتظر استعفای کامل و اساسی یک یاغی هستیم، یک یاغی که فیفا و فوتبال دنیا را تا مرز نابودی سوق داده است. او طوری با بغض به دوربین عکاسان نگاه می کند که گویا گالیله است و در دادگاهی سراسر بی عدالتی در حال محاکمه است اما یکی باید به این پیرمرد تمام شده بگوید که بی عدالتی در سازمان او به اوج رسیده و امروز فوتبالی که می توانست سفیر آرامش و صلح در دنیا باشد، به عامل اساسی فساد اخلاقی، مالی و فرهنگی تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه