اخبار داغ

مسئول دفتر برنامه‌ریزی اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان یزد مطرح کرد؛

ارسال 4 هزار کیسه خون از یزد به استان‌های همجوار

ارسال 4 هزار کیسه خون از یزد به استان‌های همجوار
مسئول دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان با بیان اینکه استان یزد خون مورد نیاز برخی از استان‌های همجوار را نیز تأمین می‌کند، گفت: سازمان انتقال خون استان یزد 99 درصد از نیازهای استانی را تامین می‌کند و علاوه بر آن 4 هزار کیسه خون نیز در سال 93 به استان‌های همجوار ارسال کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  یزد آوا، حسین رویین‌تن مسئول دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان یزد به مناسبت 9 مرداد سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون  و روز ملی انتقال خون روز گذشته پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: هدف اصلی سامزان انتقال خون تامین خون برای نیازمندان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , یزد آوا,

وی اعلام کرد: در سال 93 از  50 هزار و 366 نفر مراجعه کننده به سازمان حدود 39 هزار و 664 نفر موفق به اهدای خون شدند که این یکی از شاخص های برتری استان در کشور است.

,

رویین‌تن افزود: در سال جاری نیز تاکنون  16 و533  نفر مراجعه کننده برای اهدای خون بودند که 13 هزار و 288 نفر  اهدای خون داشتند و این آمار نسبت به سال گذشته افزایش داشته  است.

,

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم یزد در اهدای خون گفت: شاخص اهدای خون در کشور27  است این درحالیست که این شاخص برای استان یزد 38 می باشد یعنی از بین هزار نفر 38 نفر اقدام به اهدای خون می‌کنند.

,

مسئول دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان  با بیان اینکه استان یزد خون مورد نیاز برخی از استان‌های همجوار را نیز تأمین می‌کند،  افزود:سازمان انتقال خون استان یزد 99 درصد از نیازهای استانی را تامین می‌کند و علاوه بر آن  4 هزار کیسه خون نیز در سال 93 به استان‌های همجوار ارسال شده است.

,

رویین تن با اشاره به مشارکت پایین بانوان در اهدای خون تصریح کرد: تنها 3/3 درصد از بانوان استان یزد خون خود را اهدا می کنند در حالی که اهدای خون برای بانوان هیچ ضرری ندارد و قبل از اهدای خون از افراد آزمایش به عمل خواهد آمد و از نظر فشار خون، وزن، درجه حرارت بدن و غیره مورد معاینه قرا ر می‌‎گیرند.

,

وی اعلام کرد: 70 درصد از بانوان مراجعه کننده به سازمان انتقال خون موفق به اهدای خون شدند و این نشان می دهد که بانوان کم خونی ندارند بلکه این ترس و فرهنگ غلطی که حاکم شده است انها را از اهدای خون منصرف می کند.
 

,
,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه