اخبار داغ

توضیحات روح‌الامینی درباره دادگاه مرتضوی

توضیحات روح‌الامینی درباره دادگاه مرتضوی
غلامحسین روح الامینی گفت: ‌امروز آخرین جلسه دادگاه بود و آخرین دفاعیات اخذ شد. وکلای ما نیز دفاعیات خود را مطرح کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، پدر مرحوم روح الامینی پس از پایان ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: پرونده کهریزک که با شکایت ما در 8 شهریور 88 تقدیم قوه قضاییه شد مراحل مختلفی را طی کرده است که بهترین و سریع‌ترین آن مربوط به سازمان قضایی نیروهای مسلح بوده و در واقع افرادی که متهم بوده‌اند به دادگاه نظامی آورده شدند و خیلی خوب به آن رسیدگی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی ادامه داد:‌ تابستان سال 89 احکام آن‌ها صادر و دو نفر به قصاص محکوم شدند که ما آن‌ها را به دلیل اینکه جزء عوامل جزء بودند بخشیدیم تا به کسانی که از نظر ما مقصران اصلی این حادثه هستند، برسیم.

پدر مرحوم محسن روح الامینی خاطرنشان کرد: آن قسمت از پرونده سعید مرتضوی در دادگاه مراحل مختلفی را طی کرده، از جمله در دادگاه انتظامی قضات برای تعلیق‌شان از شغل قضا بوده است و بعدها پرونده ما که چند نفر بودند بخشی با هم و بخشی به صورت جداگانه رسیدگی شد.

وی ادامه داد: پرونده قتلی که در دوره قبل در دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی مدیرخراسانی رسیدگی شد بحث پرونده قتل مرحوم کامرانی بود و ما اعتراض داشتیم که چرا به صورت یکجا رسیدگی نمی‌کنند.

وی افزود: پرونده مرحوم محسن روح الامینی برخلاف ادعای برخی که مطرح می‌کنند این شکایت جدید است، به دادگاه آمده و باید بگویم که این اولین باری است که در دادگاه تحت عنوان ولی دم مرحوم محسن روح الامینی در رابطه با قتل وی حضور پیدا می‌کنم و به پرونده رسیدگی می‌شود.

پدر مرحوم روح الامینی افزود:‌ مراحل دیگر رسیدگی در بخش بازداشت غیرقانونی و گزارش خلاف واقع، پرونده مشترک بوده است، اما در بحث قتل اولین بار است که در دادگاه حضور پیدا کردم.

وی ادامه داد:‌ امروز آخرین جلسه دادگاه بود و آخرین دفاعیات اخذ شد و وکلای ما نیز دفاعیات خود را مطرح کردند. من نیز آخرین ابعاد شکایتم را مطرح کردم و نصیحت‌هایی که باید می‌کردم را ارائه دادم، البته اگر کسی به آن‌ها گوش کند.

شاکی مرتضوی خاطرنشان کرد: آخرین دفاعیات از متهم اخذ شده و دادگاه باید به زودی وارد شور و صدور حکم شود.

روح الامینی در ادامه چنین مطرح کرد: کسانی که به شغل خود وارد نیستند به دنبال شغل های دیگری مانند مشاور فیلمنامه های تخیلی و پلیسی باشند. به آقای دادستان سابق تهران این مشاغل را پیشنهاد می کنم؛ زیرا در وارونه‌گویی خوب هستند. امیدواریم وی هیچ‌گاه به قوه قضاییه بازنگردد.

وی تصریح کرد: مردم می‌گویند که چاقو هیچ گاه دسته خود را نمی‌برد، اما امیدواریم قوه قضاییه این بار این ضرب المثل را باطل کند.

روح الامینی در پایان تاکید کرد که بیان محتویات جلسه دادگاه غیرقانونی است. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه