اخبار داغ

مقام فرانسوی: کنگره آمریکا توافق هسته ای را رد کند

مقام فرانسوی: کنگره آمریکا توافق هسته ای را رد کند
قانونگذاران آمریکایی از درخواست مقام امنیتی فرانسه برای رد توافقنامه خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا پایگاه خبری تحلیلی واشنگتن فری بیکن (freebeacon) نوشت: " یاکوئیس اودیبرت، مقام ارشد امنیت ملی فرانسه در دیدار اخیری که با نمایندگان کنگره آمریکا داشت از آنها خواست که توافقنامه هسته ای با ایران را رد کنند و این مسئله را "کمک کننده" خواند."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش فری بیکن، اودیبرت که از مشاوران سیاسی رئیس جمهور فرانسه، فرانسوا اولاند نیز می باشد، در جلسه خصوصی که با دو نماینده کنگره داشته است، به آنها گفته که تصویب نکردن توافقنامه توسط کنگره می تواند سودمند باشد و به قدرت های جهانی فرصت می دهد تا شرایط مطلوب تری را بدست آورند.

,

این اظهارات که توسط بلومبرگ (Bloomberg) هم پوشش داده شده است در تناقض کامل با اظهارات جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا می باشد که می گوید در صورت رد توافقنامه هسته ای با ایران هم تحریم های بین المللی برداشته شده و هم ایران برنامه هسته ای تهاجمی خود را از سر می گیرد.

,

این پایگاه خبری در ادامه می نویسد: «سفارت فرانسه در آمریکا در اقدامی پرشتاب و البته هماهنگ با کاخ سفید با انتشار بیانیه ای این اظهارات اودیبرت را تکذیب کرد. اخبار اولیه حاکی از آن است که این موضع گیری سفارت فرانسه به دستور مقامات کاخ سفید رخ داده که از این گزارشات نگران شده بودند.»

,

در این بیانیه که از زبان سفیر فرانسه نوشته شده است آمده: «من خود با آقای اودیبرت در جلسه 17 جولای حضور داشتم و باید بگویم که گزارش بلومبرگ نادرست می باشد. آقای اودیبرت با تشریح حمایت قوی فرانسه از طرح اقدام مشترک، هرگز نگفت که اگر کنگره آن را رد کند به توافق بهتری می رسیم و تاکید کردند که این توافق قوی بوده و به سختی به دست آمد.»

,

فری بیکن در ادامه با اشاره به انتشار یک پیام توییتری توسط سفارت فرانسه به نقل از اودیبرت، نوشت: «من هرگز در جلسه ای که با اعضای کنگره در 17 جولای داشتم نگفتم که رای نه برای طرح اقدام مشترک مفید بوده یا منجر به توافق بهتری می شود. من مکررا تاکید کرده بودم که این توافق، بهترین است.»

,

این منبع خبری در پایان نوشت: «وقتی مقامات اروپایی از اودیبرت پرسیدند که چه اتفاقی می افتد اگر کنگره آمریکا توافقنامه را رد کند، وی جواب داد که هیچ کمپانی اروپایی ریسک تجارت با ایران را در ازای تحریم شدن توسط آمریکا نخواهد پذیرفت!»

,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه