اخبار داغ

توقیف 10 کشتی چینی در آب‌های ایران

توقیف 10 کشتی چینی در آب‌های ایران
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران ،گفت: ۱۰ کشتی چینی که قصد دریافت مجوز صید فانوس ماهی در ایران داشتند به دلیل نزدیک شدن به سواحل کشور توقیف شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تسنیم، مختار آخوندی با اعلام این خبر، افزود :10 کشتی که قصد صید فانوس ماهی در ایران داشتند به دلیل نزدیک شدن به ساحل ایران توقیف شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی خاطرنشان کرد: این کشتی‌ها که در دریای عمان و نزدیکی سیستان و بلوچستان توقیف شده‌اند قصد گرفتن مجوز در بندرعباس را داشتند که به دلیل نزدیک شدن بیش از حد به ساحل بازداشت شدند اما بر خلاف ادعاهای انجام شده صیدی را انجام نداده اند.

,

آخوندی در باره چگونگی صید کشتی‌ها خارجی در ایران، اظهار داشت:  هیچ مجوزی به صیادان خارجی برای صید داده نمی‌شود اما با عاملیت شرکت‌های ایرانی امکان حضور کشتی‌های صیادان خارجی برای صید فانوس ماهیان فراهم می‌شود.

,

صید فانوس ماهیان به 100 هزار تن افزایش می‌یابد

,

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات، تاکید کرد: بر این اساس پرچم این کشتی‌ها عوض می‌شود یا به صورت دو پرچمه اقدام به صید فانوس ماهیان می‌کنند که تا به امرزو برای 6 کشتی چینی مجوز صید صادر شده است.

,

این مقام مسئول بیان داشت:  ذخایر فانوس ماهیان در ایران دو میلیون تن بوده که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ظرف سه سال آینده و در فاز اول میزان این کشتی‌ها باید به 60 فرووند افزایش یابد.

,

وی اظهار داشت:  در حال حاضر 13 فروند کشتی ایرانی به صید این ماهی مشغول هستند و  برای 6 فروند کشتی چینی مجوز صادر شده است که تنها 3 فروند از آنها فعال بوده و مابقی در حال طی امور اداری برای آغاز فعالیت هستند.

,

وی تصریح کرد:  در چهار سال آینده میزان برداشت ما از این منابع باید به 100 هزار تن در سال افزایش یابد که در حال حاضر 7 هزار تن است.  

,

آخوندی اظهار داشت:  این ماهیان عمر کوتاهی دارد و در صورت عدم صید از بین می رود.

,

تلاش ایران برای افزایش صید از محدوده مشترک با عمان

,

ایم مقام مسئول یادآور شد:  محدوده صید این ماهیان با کشورعمان مشترک است به همین منظور تلاش می‌کنیم میزان برداشت خود را از این ذخایر افزایش دهیم.

,

وی اضافه کرد: این ماهی که از طریق شناور‌های ترال میان آبی صید می‌شود،  از بازار پسندی لازم برخوردار نیست و بیشتر برای پودر ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

,

آخوندی گفت: برای افزایش ارزش افزوده صید این ماهی تلاش شده با افزایش تنوع  فرآورده های آن، برای مردم محروم منطقه اشتغال ایجاد شود.

,

وی در پایان اظهار داشت:  چینی‌ها اجازه خروج مستقیم ماهیان صید شده از ایران را ندارند و برای این کار باید این محصولات را در اختیار شریک ایرانی خود قرار دهند یا با پرداخت حقوق گمرکی از کشور خارج کنند.

,

 میزان کل صید آبزیان در سال قبل 576 هزار تن بوده است که با توسعه این نوع صید بر میزان برداشت کشور رقم قابل توجهی افزوده می‌شود.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه