اخبار داغ

مطهری: ۹۵ درصد مربیان تیم‌های پایه دانش کافی ندارند

مطهری: ۹۵ درصد مربیان تیم‌های پایه دانش کافی ندارند
مربی تیم فوتبال سایپا گفت: ۹۵ درصد از مربیانی که در رده‌های پایه کار می‌کنند،‌ دانش کافی این کار را ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناحمید مطهری در گفت‌وگو با فارس درمورد تساوی سایپا و گسترش فولاد تبریز در هفته اول لیگ گفت: بازی خوبی انجام دادیم، اما انتظار داشتیم که پیروز شویم. از نتیجه راضی نیستیم، البته باید توجه داشت در پیش فصل ما فقط 2 بازی تدارکاتی داشتیم و بنا به دلایلی نتوانستیم به اردو برویم. با این حال نگران نیستیم، زیرا در بازی با گسترش موقعیت‌های گل‌زنی زیادی را خلق کردیم که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مربی سایپا درمورد اینکه چرا در لیگ برتر ایران مهاجمان خیلی راحت موقعیت‌های گل‌زنی را از دست می‌دهند، گفت:‌این مسئله چندین عامل دارد، اول اینکه به اعتماد به نفس بازیکن مربوط می‌شود، همچنین بی تمرکزی در محوطه جریمه نیز می‌تواند از دلایل دیگر این مسئله باشد. ما در تیم سایپا روی ضربه به چارچوب دروازه زیاد کار می‌کنیم. فصل گذشته هم در 2-3 هفته اول بازی‌های‌مان مساوی شد که می گفتند سایپا بیش‌تر روی کار دفاعی تمرکز کرده که اصلاً این گونه نبوده و نیست و ما در برخی از مسابقات هم 4-3 گل زدیم.

,

مطهری درمورد اینکه مدت‌هاست صحبت از فقر مهاجم در فوتبال ایران است و ما مهاجم ششدانگ نداریم، گفت: نباید بگوییم که مهاجم نداریم. قبول دارم که چرخه تولید بازیکن در فوتبال ایران کُند است، اما این قشنگ نیست که بگوییم مهاجم نداریم. علت کُندی چرخه تولید بازیکن هم به تیم‌های پایه برمی‌گردد، اینکه 95 درصد از مربیانی که در تیم‌های پایه کار می‌کنند دانش کافی را ندارند؛ زیرا باشگاه‌های ما به تیم‌های پایه خود اهمیّت نمی‌دهند و برایشان هزینه زیادی نمی‌کنند. درحالی که در فوتبال اروپا بهترین مربیان در تیم‌های پایه حضور دارند.

,

وی افزود: من قصد توهین یا بی احترامی به هیچ مربی پایه‌ای را ندارم، اما چون 6 سال خودم در تیم‌های پایه کار کرده‌ام و تجربه دارم می‌دانم که شرایط مربیان در تیم‌های پایه چگونه است و به همین دلیل است که چرخه تولید بازیکن در فوتبال ایران کُند است. ما نباید از مربی تیم ملی فوتبال انتظار داشته باشیم که برای ما مهاجم تولید کند. او باید بهترین‌ها را انتخاب کند، اما واقعیت آن است که در فوتبال ما در تیم‌های پایه بازیکنان به خوبی پرورش داده نمی‌شوند.

,

مربی تیم سایپا درمورد اینکه گفته می‌شود این تیم یکی از پیرترین تیم‌های لیگ این فصل است، گفت:‌ اصلاً این مسئله را قبول ندارم. ما بیش‌تر بازیکنان فصل گذشته خود را در اختیار داریم. با بازیکنان جوان در لیگ هفتم شدیم، اما احساس کردیم تیم به تجربه هم نیاز دارد، به همین دلیل 3 بازیکن باتجربه گرفتیم. غلامرضا رضایی، رضا نوروزی و جواد نکونام را جذب کردیم. این گونه نیست که با جذب این 3 بازیکن ما پیرترین تیم شویم. میانگین سنی ما مشخص است.

,

مطهری افزود: تیم ما فصل گذشته جوانان زیادی داشت. ما تاوان جوانگرایی را دادیم، اما درنهایت بازیکنان جوان ما به تیم‌های نظامی می‌روند.

,

وی درباره بازی روی پنجشنبه با راه‌آهن گفت: امیدوارم که بازی خوبی را مقابل این تیم انجام دهیم. فصل گذشته ما در 10 مسابقه از داوری لطمه خوردیم. اگر آن اشتباهات داوری نبود سایپا در رده چهارم یا پنجم جدول قرار می‌گرفت. امیدوارم در این فصل شاهد داوری‌های خوب باشیم. در بازی اول محسن تُرکی قضاوت خوبی را انجام داد و امیدوارم همین روند داوری را در لیگ شاهد باشیم.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه