اخبار داغ

در حاشیه جلسات شورای اسلامی شهر قم:

همدلی و هم‌زبانی با شهردار یا ذوق‌زدگی!

همدلی و هم‌زبانی با شهردار یا ذوق‌زدگی!
شاید به زبان هیچ‌یک از اعضای شورای شهر این موضوع را تأیید نکنند اما آن چیزی که در جلسات شورا در ماه‌های اخیر مشخص و واضح است، حمایت و شاید به‌عبارت‌دیگر حس رضایت‌مندی بیش‌ازحد اعضای شورا شهر نسبت به سقائیان نژاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از سایت قم فردا،همه بر عملکرد مثبت و مفیدش تکیه می‌کنند و از خدماتش در شهرداری اصفهان می‌گویند، فرقی هم نمی‌کند که چه کسی و کجا این حرف‌ها را زده باشد، نقطه اشتراک تمامی این صحبت‌ها عملکرد خوب در اصفهان و البته عملی کردن آن در شهر قم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا,

این صحبت‌ها را تاکنون افراد مختلفی از آقای لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده قم در مجلس که گفته می‌شود انتخاب سقائیان نژاد با نظر وی بوده، گرفته تا آیت‌الله هاشمی شاهرودی همه در دیدارهای خود از مدیریت وی در شهرداری اصفهان تقدیر کرده و خواستار عملی شدن آن در شهرداری قم کرده‌اند اما این پایان ماجرا نیست.

,

برگزاری جلسات شورای اسلامی شهر در روزهای یکشنبه که در دو ماه اخیر با حضور شهردار جدید برگزار می‌شود، تفاوت بسیار زیادی با جلسات ماه‌های نه‌چندان دور دارد.

,

شاید به زبان هیچ‌یک از اعضای شورای شهر این موضوع را تأیید نکنند اما آن چیزی که در جلسات شورا در ماه‌های اخیر مشخص و واضح است، حمایت و شاید به‌عبارت‌دیگر حس رضایت‌مندی بیش‌ازحد اعضای شورا شهر نسبت به سقائیان نژاد است، اتفاقی که نمی‌تواند چندان برای شورا مفید و البته در اجرای وظایف اعضای شورا موثر باشد.

,

فارغ از مدیریت خوب سقائیان نژاد در اصفهان، گفته می‌شود وی در دولت قبل و توسط باهنر نائب رییس مجلس چندین بار به‌عنوان وزیر به دولت قبل پیشنهادشده است اما بااین‌حال وی هم‌اکنون شهردار قم است و وجود چنین جوی در بین اعضای شورای شهر شاید جایگاه و وظیفه‌ای قانونی شورا را تهدید کند، موضوعی که اعضای شورا به‌شدت آن را رد می‌کنند.

,

در این میان عباس ذاکریان در گفتگو با خبرنگار ما، وجود یک رضایت عمومی نسبت به عملکرد سقائیان نژاد شهردار قم را تأیید کرده و می‌گوید: وجود این رضایتمندی دلیلی بر عدم نظارت اعضای شورای شهر بر عملکرد شهردار نخواهد شد و اگر اعضای شورا کوچک‌ترین مشکلی را مشاهده کنند طبق روال نظارتی خود برخورد خواهند کرد.

,

برخلاف این اظهارنظر سخنگو صحبت‌های حجت‌الاسلام آتش زر عضو دیگر شورا تا حدودی ابعاد این رضایت‌مندی را بیشتر مشخص می‌کند، به‌طوری‌که وی دراین‌باره می‌گوید: تمامی لایحه‌های شهرداری در کمیسیون‌ها بررسی می‌شود و بعد از بررسی نهایی در جلسات رسمی شورا مطرح می‌شود، اما این موضوع وجود دارد که زمانی که شهردار قم در خصوص لایحه‌ای اظهارنظر کارشناسانه  و مناسب می‌کند مطمئناً برخی از اعضا با این نظر موافقت می‌کنند، البته وی (شهردار قم) زمانی که می‌گوید در بدنه شهرداری سیستم نظارتی مناسبی وجود ندارد نشان از آن دارد که به‌صورت کارشناسانه و علمی سخن می‌گوید.

,

به‌هرحال حمایت کامل اعضای شورای شهر و مسئولان استان می‌تواند نقش بسیار خوبی در پیشبرد اهداف شهرداری قم داشته باشد که نباید آقای سقائیان نژاد به‌راحتی آن را از دست بدهد.

,

هرچند در این میان اعضای شورای شهر قم باید به وظایف قانونی که شامل انتخاب شهردار و مهم‌تر از آن‌که نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح‌های مصوب در امور شهرداری و سایر سازمان‌های خدماتی است، غافل شوند.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه