اخبار داغ

رودبار جنوب؛

شهرستانی بدون قصابی و کشتارگاه دام

شهرستانی بدون قصابی و کشتارگاه دام
شهرستان رودبار جنوب قطب دامداری در جنوب کرمان است که یک‌سوم دام استان در این منطقه قرار دارد، اما فاقد کشتارگاه و قصابی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل ازرودبار ما،شهرستان رودبار با جمعیت بیش از ۱۲۰ هزار نفر بعد از شهرستان جیرفت دومین شهرستان پر جمعیت جنوب استان کرمان است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما, رودبار ما,

شهرستان رودبار جنوب قطب دامداری در جنوب کرمان است که یک‌سوم دام استان در این منطقه قرار دارد، اما فاقد کشتارگاه و قصابی است، سال گذشته یک قصابی شروع به کار کرد و طولی نکشید که این قصابی تعطیل شد ،مردم این منطقه فقط زمانی از گوشت گوسفند و گوساله استفاده می‌کنند که حیوانی را خریداری و ذبح کنند.

,

این دلیل نمی شود چون مردم این منطقه دامدار هستند در این شهر قصابی نباشد چرا که تمام مردم که دامدار نیستند و قصابی که افتتاح شد باید گوشت قرمز را با قیمت مناسب به مردم عرضه کند تا استقبال خوبی صورت گیرد.

,

یک شهروند رودباری اظهار داشت: مغازه دار هستم و دام و دامداری هم ندارم، بارها اتفاق افتاده که برای ما میهمان آمده، اما به دلیل نبود قصابی برای تهیه گوشت مجبور شدم، به شکل قرضی گوسفندی را خریداری کنم.

,

وی در ادامه افزود: در این شهر کشتارگاهی وجود ندارد و بیشتر اوقات کشتار دام ها در حیاط منازل انجام و ضایعات حاصل از کشتار دام از جمله خونابه در جوی ها پخش می شود.

,

این شهروند بیان داشت: مراحل پوست کنی و قطعه قطعه کردن لاشه نیز در هوای آزاد و در معرض نور آفتاب و گرد و غبار و با بی توجهی تمام انجام می شود.

,

بخش اعظم نیاز گوشت قرمز این منطقه از طریق سنتی تهیه و توزیع می‌شود و همین مسئله به عنوان یک زنگ خطر برای سلامتی شهروندان و اهالی شهرستان محسوب می‌شود.

,

یکی از مهم‌ترین عواملی که در بهداشت گوشت نقش اساسی دارد کشتارگاه‌‌ها بوده که متأسفانه فقدان آن در شهرستان رودبار جنوب به صورت جدی احساس می‌شود.

,

از این رو شهروندان رودباری مجبورند روزانه با طی ۴۰ کیلومتر مسافت به شهر کهنوج گوشت مورد نیاز خود را تأمین کنند. امری که علاوه بر دوری مسافت و ائتلاف وقت منجر به هزینه هایی در حین رفت و برگشت شهروندان نیز شده و موجبات گلایه و نارضایتی آنها را فراهم کرده است.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه