اخبار داغ

بهترین فیلم سینمای ایران از نگاه 15 هنرمند+تصاویر

بهترین فیلم سینمای ایران از نگاه 15 هنرمند+تصاویر
همواره انتخاب بهترین ها در یک مجموعه کار ساده ای نیست خصوصا که در انتخاب از یک مجموعه، تخصص کافی وجود داشته باشید و کارتان از سلیقه بگذرد و به دقت و وسواس برسد؛ شاید هر کدام از ما در طول این سال ها، فیلم های بی شماری را دیده باشیم و مسلما انتخاب هایی در ذهن خود خواهیم داشت. این بار سراغ هنرمندان رفته ایم و نظر آن ها را درباره فیلم های مورد علاقه شان جویا شدیم...
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا نظر برخی از هنرمندان کشور را در مورد فیلم های مورد علاقه شان جویا شدیم که در ادامه می خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

نیما شاهرخ‌شاهی

, نیما شاهرخ‌شاهی,

, , ,

به‌نظرم فیلم «جدایی نادر از سیمین» بهترین فیلمی است که در این سال‌های اخیر ساخته شده، به‌دلیل این‌که این اثر، قصه و داستان دارد. امروز سینمای دنیا، سینمای قصه‌گوست و دیگر از دوره آثاری مانند «لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند» با این‌که فیلم‌های خوبی هستند، گذشته و دیگر این جنس فیلم‌ها جایزه نمی‌گیرند. همه در این روزها به‌دنبال آثاری هستند که قصه‌گو باشند و می‌بینیم که فیلم «جدایی نادر از سیمین» به دلیل این خصوصیتی که دارد چقدر جایزه گرفته است

,

محمد اطبایی

, محمد اطبایی, محمد اطبایی,

, , , ,

انتخاب بهترین فیلم‌های عمرمان همیشه یک مقوله سخت است اگر بخواهیم صرفا در فاز لذت بردن از یک فیلم این انتخاب ها را داشته باشیم انتخاب های من این چنین است البته نه با در نظر گرفتن الویت:

,

خانه‌ی دوست کجاست؛ کیا رستمی/ باشو؛ غریبه‌ی کوچک بیضایی/ گاو و دایره‌ی مینا مهرجویی و درباره‌ی الی اصغر فرهادی را می پسندم

,

 

,

الیکاعبدالرزاقی

, الیکاعبدالرزاقی,

, ,

فکر می‌کنم موضوعاتی که اصغر فرهادی انتخاب می‌کند، موضوعات جالبی هستند. «درباره الی...» را خیلی دوست داشتم به‌دلیل این‌که بازیگران این فیلم بازی نمی‌کنند و کارشان زندگی کردن حین فیلم است. رئالیته‌ای که در کارهای فرهادی وجود دارد را خیلی دوست دارم. در کنار همه این‌ها کارهای ایشان زمان بندی خیلی خوبی دارند و مخاطب هنگام تماشای فیلم‌های او احساس خستگی نمی‌کند؛ مموضوعی که در فیلم‌های ایرانی کمتر دیده می‌شود.

, «, درباره الی...» , .,

نگار فروزنده

, نگار فروزنده,

, , ,

موفقیت تعاریف مختلفی دارد. به عقیده من فیلمی را می‌توان فیلم موفق دانست و علاقه مندش شد که بتواند با مخاطب خودش ارتباط خوبی برقرار کند و مردم از دیدنش لذت ببرند. من به آثار داریوش مهرجویی خیلی علاقه‌مندم و سینما و نوع نگاهش را خیلی دوست دارم و صد البته آثاری که توانستند نام ایران را در مجامع بین‌المللی مطرح کنند.

,

 

,

شهرام جعفری‌نژاد

, شهرام جعفری‌نژاد,

, , ,

انتخاب های خودم را محدود به یک فیلم ساز نمی کنم و امیدوارم هر انچه که پسندیدم به خاطر آورم؛ باشو، غریبه‌ی کوچک، گاو، آرامش در حضور دیگران، درباره‌ی الی...، خیلی دور خیلی نزدیک، آژانس شیشه‌ای، آواز گنجشک‌ها، پرده‌ی آخر، دوئل و نرگس از فیلم های مورد علاقه ام در این سال های اخیر است.

,

مارال فرجاد/مونا فرجاد

, مارال فرجاد/مونا فرجاد, مونا فرجاد,

, ,

مارال

, مارال, مارال,

فیلم «مادر» مرحوم علی حاتمی را به شدت دوست دارم. به خاطر تصویرهایی که از روابط شخصیت‌ها با هم نشان می‌دهد، این فیلم از بهترین‌های سینمای ایران در سال‌ها اخیر به شمار می‌رود.او در این فیلم اصالت و فضای زندگی ایرانی و هم چنین حس تنگاتنگی که بین افراد یک خانواده می‌تواند وجود داشته باشد را خیلی زیبا به تصویر کشیده است. این موضوع در فیلم‌های بسیار دیگر هم نشان داده شده اما آنچه این فیلم را متمایز می‌کند هنر حاتمی در زیبا به تصویر کشیدن آن است.

,

مونا

, مونا ,

در حال حاضر فقط نسبت به فیلم‌هایی که در سال‌های اخیر ساخته شده حضور ذهن دارم و فکر می‌کنم فیلم «درباره الی...» اصغر فرهادی یکی از بهترین‌های این سال‌ها بوده و به تعبیری امید سینمای ماست. درباره الی هم قصه خوبی داشت و هم کارگردانی و هم بازی بازیگران این اثر فوق‌العاده بودند. اتفاق نویی در سینمای ایران به حساب می‌آید و همین نو بودن باعث ایجاد فصل جدیدی در سینمای ایران شده است.

, .,

ستاره اسکندری

, ستاره اسکندری,

, , ,

اکثر کارهای آقای داریوش مهرجویی را از زمان بعد از انقلاب می‌توانم بگویم که آثار خوبی هستند؛ هامون، پری، سارا، لیلا، درخت گلابی و... به‌نظرم کارگردانی حرفه‌ای، میزانس‌های درست و ارتباط خوبی که آثار این کارگردان با مخاطب برقرار می‌کند، می‌تواند از جمله دلایل دوست داشتن آثار او به شمار برود.

,

نیما حسنی‌نسب

, نیما حسنی‌نسب,

, , ,

سرب مسعود کیمیایی/ هامون /مادر/ دندان مار/ ناصرالدین شاه آکتور سینما/ آژانس شیشه‌ای/ لیلا/ درباره‌ی الی... فیلم های مورد علاقه من هستند.

,

 

,

 

,

رزیتا غفاری

, رزیتا غفاری,

, , ,

انتخاب خیلی مشکلی است اما فکر می‌کنم بهترین و کامل‌ترین فیلمی که در این سال‌ها ساخته شده، فیلم «مادر» مرحوم علی حاتمی است، زیرا از همه نظر به‌نظرم اثر خوبی است؛ کارگردانی، فیلمنامه، بازیگری، طراحی صحنه، لباس، گریم، نور و....

, .... ,

کمند امیرسلیمانی

, کمند امیرسلیمانی,

, ,

از بعد از انقلاب تا به امروز فیلم‌های خوب فراوانی ساخته شده است و انتخاب یکی از آن‌ها واقعا کار مشکلی است اما فیلمی که در زمان خودش تاثیر زیادی روی من گذاشت فیلم «نرگس» بنی اعتماد بود.

,

حمیدرضا پگاه

, حمیدرضا پگاه,

, , ,

من فیلم‌های «لیلا»‌ داریوش مهرجویی، «سفر به چذابه» مرحوم رسول ملاقلی‌پور، «طلا و مس» همایون اسعدیان،  و «شب‌های روشن» فرزاد موتمن را خیلی دوست داشتم و توانستم ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کنم. فیلم‌هایی که با دیدن‌شان اذیت نشدم و خوب در ذهنم باقی مانده‌اند. فکر می‌کنم مجموع شرایط متن، کارگردانی، بازیگری و... در کنار هم باعث شدند این آثار موفق باشند

,

اشکان خطیبی

, اشکان خطیبی, اشکان خطیبی,

, ,

من عاشق فیلم «لاک‌پشت‌ها‌ هم پرواز می‌کنند» بهمن قبادی بودم اما الآن «جدایی نادر از سیمین»را خیلی دوست دارم؛ به نظرم فیلم اصغر فرهادی، فیلم خوب و کاملی است و به معنای واقعی کلمه سینماست‌؛ چه از نظر کارگردانی، چه از نظر دکوپاژ، بازی‌ها و... . فیلم آقای قبادی هم تقریبا همین طور است، علاوه  بر این‌که نمی‌توان این اثر را در حیطه ژانر سینمای تجربی قرار داد زیرا به‌نظرم دراماتیک است.

, .,

یکتا ناصر

, یکتا ناصر,

, ,

کمی مشکل است که انتخاب خاصی داشته باشم و نمی‌توانم نام یک فیلم را بیاورم اما در کل به‌نظرم آقای داریوش مهرجویی ثابت کرده‌اند که کارگردان خوبی هستند؛ حال ممکن است بعضی از آثارشان شاخص‌تر و برخی دیگر از کیفیت پایین تری برخوردار باشند.

, .,

لادن طباطبایی

, لادن طباطبایی,

, , ,

در این چند سالی که از پیروی انقلاب می‌گذرد به‌نظرم فیلم‌های خیلی خوب و فراوانی در سینمای ایران ساخته شده‌اند. به همین دلیل پاسخ دادن به این سوال کمی مشکل است اما آنچه به‌طور شاخص در ذهنم باقی مانده فیلم «باشو غریبه کوچک» ساخته بهرام بیضایی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه