اخبار داغ

شنا با طعم مرگ؛

ملاقات با عزرائیل در سیروان اورامانات/ جوانانی که اسیر بی رحمی های یک رودخانه می شوند + تصاویر

ملاقات با عزرائیل در سیروان اورامانات/ جوانانی که اسیر بی رحمی های یک رودخانه می شوند + تصاویر
شنا کردن در رودخانه سیروان در سال‌های گذشته منجر به حکاکی خاطرات بسیار تلخی در اذهان مردم شده است به نحوی که هرساله به دلایل مختلف جوانان زیادی جان خود را ازدست می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هزار ماسوله، به نقل از هزار ماسوله، سالانه با گرم شدن هوا فصل شنا در رودخانه ها با خاطراتی خوب و شیرین آغاز و در آنسوی این خاطرات شیرین، این فصل برای برخی از خانواده ها خاطره‌ای تلخ را به همراه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هزار ماسوله, هزار ماسوله, با گرم شدن هوا فصل شنا در رودخانه ها با خاطراتی خوب و شیرین آغاز و در آنسوی این خاطرات شیرین، این فصل برای برخی از خانواده ها خاطره‌ای تلخ را به همراه دارد. ,

 

,

گرمای بالای شهرستان پاوه خصوصا اطراف رودخانه سیروان که در این فصل سال به بالای 50 درجه می رسد، باعث می‌شود تا بسیاری از مردم با وجود خطرات در این رودخانه‌ها، برای گذران زمان و تفریح، ساعتی از روز را با شنا کردن در رودخانه سپری کنند.

, گرمای بالای شهرستان پاوه خصوصا اطراف رودخانه سیروان که در این فصل سال به بالای 50 درجه می رسد، باعث می‌شود تا بسیاری از مردم با وجود خطرات در این رودخانه‌ها، برای گذران زمان و تفریح، ساعتی از روز را با شنا کردن در رودخانه سپری کنند.,

 

,

این رودخانه که از بخش رزاب و مریوان در کردستان سرچشمه گرفته، پس از عبور از شمال غربی اورامانات، دوآب و رودخانه‌های ژاوه رود، و عبور از کنار بسیاری از روستاهای بخش مریوان و پاوه، نهایتا وارد کشور عراق می شود.

,

 

,

روستاهای بخش مریوان و شهرستان پاوه در این مسیر بسیار زیاد هستند به نحوی که در هر کیلومتر از این رودخانه افراد زیادی جهت شنا کردن حضور پیدا می کنند.  مردمی که در نقاط خطرآمیز رودخانه حضور می یابند، به دلیل بی‌توجهی و ناآشنایی با مکان های خطرناک، همواره با حوادثی مواجه هستند و به دلیل اینکه طول رودخانه زیاد و در برخی از نقاط عمق آن به بیش از 5 متر حتی در خشکسالی ها می رسد، امکان کمک‌رسانی در این منطقه دشوار خواهد بود.

, روستاهای بخش مریوان و شهرستان پاوه در این مسیر بسیار زیاد هستند به نحوی که در هر کیلومتر از این رودخانه افراد زیادی جهت شنا کردن حضور پیدا می کنند.,

 

,

, ,

 

,

 

,

 شنا کردن در رودخانه سیروان در سال‌های گذشته منجر به حکاکی خاطرات بسیار تلخی در اذهان مردم شده است به نحوی که هرساله به دلایل مختلف جوانان زیادی جان خود را از دست می دهند.

,

 

,

آن چه که مشخص است، علت غرق شدن افراد در رودخانه‌ سیروان تنها ناآشنایی آنها با رودخانه بوده است و به این دلیل افراد زیادی جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که بسیاری از افراد که به دلایلی غیر از شنا کردن چون ماهیگیری و یا مخاطرات و اتفاقات ناگهانی در رودخانه حضور می یابند و به دلیل نا آشنایی با رودخانه جان خود را از دست می دهند.

,

 

,

, ,

 

,

ذکر این نکته لازم است افرادی که با شنا آشنایی ندارند معمولاً به دلیل ترس ذاتی، تمایلی به رفتن در آب را ندارند ولی در مقابل افرادی که شنا را در استخر، آموخته‌اند، و با این تصور که شنا کردن در رودخانه همانند استخر است به رودخانه ها می روند، غافل از اینکه شنا در رودخانه و استخر با هم تفاوت اساسی را دارا بوده حتی برای کسانی که غریق نجات خواهند بود ممکن است در رودخانه گرفتار پدیده ای خطرناک شوند.

, ذکر این نکته لازم است افرادی که با شنا آشنایی ندارند معمولاً به دلیل ترس ذاتی، تمایلی به رفتن در آب را ندارند ولی در مقابل افرادی که شنا را در استخر، آموخته‌اند، و با این تصور که شنا کردن در رودخانه همانند استخر است به رودخانه ها می روند، غافل از اینکه شنا در رودخانه و استخر با هم تفاوت اساسی را دارا بوده حتی برای کسانی که غریق نجات خواهند بود ممکن است در رودخانه گرفتار پدیده ای خطرناک شوند.,

 

,

در این باره فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پاوه در گفتگو با خبرنگار هزار ماسوله، با اعلام اینکه شنا در نقاط حادثه خیز رودخانه سیروان خطرناک است، از مسافران و افرادی که به فنون شنا آشنایی ندارند خواست از شنا کردن در نقاط خطرناک و ناآشنا خودداری کنند.

,

 

,

سرهنگ پرویز اسدی افزود: به دلیل عدم آشنایی بسیاری از جوانان به فن شنا همه ساله در فصل تابستان شاهد حوادثی تلخ و غرق شدن افرادی در این رودخانه هستیم که به قصد تفریح و استفاده از منابع طبیعی و خدادادی در این مکان حضور داشته اند.

,

 

,

, ,

 

,

وی گفت: متاسفانه با وجود عدم مهارت کافی و همچنین نداشتن شناخت لازم از وضعیت رودخانه محلی، منطقه ای، و مضافا وضعیت توپوگرافی خاص رودخانه سیروان  و مشخص نبودن عمق این رودخانه همچنان جوانان بدون احتیاط حضور می یابند.

,

 

,

وی ادامه داد: همین دلایل و جریان و شتاب تند آب رودخانه نیز باعث شده است که جوانان در حین شنا کردن در این رودخانه با خطر روبرو شده و جان خود را از دست بدهند.

,

 

,

سرهنگ اسدی با بیان اینکه بهتر است افراد برای شنا کردن از مکانهای استاندارد در سطح شهر استفاده کنند، تصریح کرد: ضرورت دارد که خانواده هایی که به قصد تفریح به اطراف رودخانه آمده اند، فرزندانشان را حتی اگر به فن شنا آشنایی دارند به تنهایی برای شنا راهی رودخانه سیروان که دارای سنگلاخ و صخره است، نکنند.

,

 

,

, ,

رئیس جمعیت هلال احمر پاوه نیز در گفتگو با هزار ماسوله اظهار داشت: با توجه به استفاده مسافران و شهروندان از سواحل رودخانه سیروان در این فصل از سال توصیه می‌شود افرادی که قصد استفاده از این مکان را جهت شنا کردن دارند حتماً باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

,

 

,

مسعود حسینی افزود: با بروز هر گونه اتفاق و حوادث ناگواری در این منطقه جمعیت هلال احمر پاوه نهایت سعی و تلاش خود را در حضور به هنگام خود جهت کمک به مصدومان به کار خواهد بست.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه