اخبار داغ

تمدید ممنوعیت سفر اتباع کانادا به ایران

تمدید ممنوعیت سفر اتباع کانادا به ایران
یک وبگاه وابسته به دولت کانادا در ارتباط با امور ایران با تمدید ممنوعیت سفر اتباع کانادایی به ایران ادعاهایی را علیه ایران منتشر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،  وبگاه ویژه کانادا در امور ایران در بیانیه‌ای هشداری که تا تاریخ 2 اوت معتبر بوده است، نسبت به هرگونه سفر اتباع این کشور به ایران هشدار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


بر اساس این گزارش، در بخشی از این بیانیه آمده است: «وزارت خارجه و توسعه و تجارت کانادا به همه مسافران نسبت به سفر به ایران هشدار می‌دهد. سفارتخانه کانادا در تهران در تاریخ 7 سپتامبر 2012 بسته شد.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «بخاطر افزایش تنش‌های منطقه‌ای، مسافران کانادایی در ایران بشدت از سوی مقام‌های ایرانی(!) تحت نظر خواهند بود. خشم ایران بابت بسته شدن سفارتخانه‌اش در کانادا شاید موجب بازرسی‌های دقیق از کانادایی‌ها شود. از قرار معلوم رفتارهای بی ضرر چون بکارگیری دوربین در مکان‌های عمومی، سفر به مکان‌های جذاب جهانگردان یا تعاملات گاه و بیگاه با دوستان ایرانی شاید در این کشور بد تعبیر شود و منتهی به تحقیقات و آزار و اذیت شود. حتی ممکن است مسافران کانادایی مورد سئوال‌های خود سرانه قرار گرفته، دستگیر شده و برای مدت طولانی بازداشت شوند.»

در بخش دیگر بروز رسانی مغرضانه و بدور از واقعیت وبگاه دولت کانادا در امور ایران نسبت به سفر افراد دارای دو تابعیت ایرانی و کانادایی به ایران هشدار داده شده و در بخشی با استفاده از عبارت «رژیم ایران» به جای «حکومت ایران» مدعی شده است که مقام‌های کانادایی بدلیل بسته بودن سفارتخانه‌شان در ایران قادر به ارائه کمک به اینگونه افراد در صورت بروز مشکل نیستند.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه