اخبار داغ

اخلال طلبان خوزستانی به دست بوسی سران فتنه رفتند؛

تجدید خاطرات خشونت طلبان دهه هفتاد در پایتخت

تجدید خاطرات خشونت طلبان دهه هفتاد در پایتخت
بیش از یک سال ازاحیای فعالیت طیفی از جریان تندوری اصلاح طلب در خوزستان می گذرد که تجربه نشان داده مهمترین دستاورد آن ها برای استان خوزستان اخلال در روند سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و امنیتی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب بیش از یک سال ازاحیای فعالیت طیفی از جریان تندوری اصلاح طلب در خوزستان می گذرد که تجربه نشان داده مهمترین دستاورد آن ها برای استان خوزستان اخلال در روند سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و امنیتی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

این روزها ساده لوحی برخی اصلاح طلبان در خوزستان موجب شده طیف اخلال طلب خود را به عنوان لیدر این جریان در استان خوزستان مطرح کند و به واسطه فضایی که دولت تدبیر و کلید فراهم کرده است بستری دیگر برای اخلال در روند توسعه خوزستان پیش روی خود ببیند.
در همین رابطه روز گذشته جمعی از این اخلال طلبان که سوابق محکومیت آن ها به دلیل ایجاد هرج و مرج و وارد آوردن ضربات سنگین جانی و مالی به مردم خوزستان در تاریخ سیاسی خوزستان ثبت شده است به دست بوسی یکی از سران فتنه رفتند.
همچنین این افراد که غالبا پیرمردهای مایه دار بودند با مجرمان و خائنان به مردم در فتنه 88به نشست و گپ و گفت پرداختند تابه  قول خودشان بتوانند از این رهگذر چاره ای برای حل مشکلات خوزستان پیدا کنند.
اینکه این جریان فاقد پایگاه اجتماعی می باشد مساله ای بدیهی است چرا که مطالبات واقعی مردم خوزستان هیچگاه از حلقوم این جریان خارج نشده است چه رسد به پیگیری مشکلات عدیده ای که بخش زیادی از آن ناشی از نفوذ این افراد در سیستم های اجرایی استان است.
لکن مساله ای که در اینجا قابل طرح است تلاش این جریان فتنه گر برای مصادره تابلوی قومیت هاست که این روزها به واسطه آن مشغول گدایی اعتبار از چهره های فاقد اعتبار هستند لذا هشیاری نخبگان قومی برای جلوگیری از نفوذ این جریان که سابقه خشونت طلبی نیز در پرونده خود دارد مهمترین موضوعی است که می بایست در فضای سیاسی استان خوزستان به آن توجه شود.
این جریان تلاش دارد با کارت قومیت ها در رقابت های سیاسی امتیاز بگیرد علی رغم اینکه در دوره مدیریت خود سخت ترین فشارها را بر نیروهای بومی از قومیت های مختلف روا داشت و حتی حاضر به پذیرش استاندار بومی به علت عدم همراهی با اقدامات افراطی نشد.
اجمالا اینکه عدم توجه نخبگان قومی  و معتدلین جریان اصلاحات به خطر اخلال طلبان برای آن ها می تواند همانند گذشته تجربه های تلخی را در  خوزستان رقم بزند.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه