اخبار داغ

اخبار ضد و نقیض از وضعیت اسفندیار مشایی

اخبار ضد و نقیض از وضعیت اسفندیار مشایی
همزمان با انتشار خبر و گزارش‌های مرتبط با همایش یاران احمدی‌نژاد، خبر بازداشت یکی دیگر از حلقه نزدیکان رئیس دولت سابق هم رسانه‌ای شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  همزمان با انتشار خبر و گزارش‌های مرتبط با همایش یاران احمدی‌نژاد، خبر بازداشت یکی دیگر از حلقه نزدیکان رئیس دولت سابق هم رسانه‌ای شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


روز گذشته غلامعلی ‌جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده رشت در مجلس در گفت‌و‌گو با هفته‌نامه «طلوع صبح» اعلام کرد که یکی دیگر از نزدیکان احمدی‌نژاد و اعضای دولت او بازداشت شده است که در حال حاضر به دلایل مختلف از خبری شدن و اعلام نام او خودداری می‌شود.

,
,
,

اعلام این خبر چند روز پس از آن صورت گرفته است که هفته گذشته برخی خبرهای غیررسمی درباره احضار و بازداشت اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر و دست راست محمود احمدی‌نژاد در رسانه‌ها و بخصوص فضای مجازی منتشر شده است.

,


این خبرها البته از سوی برخی رسانه‌ها و به نقل از نزدیکان احمدی‌نژاد و نیز بعضی از مقامات قضایی تکذیب شده بود. برای اولین بار «باشگاه خبرنگاران جوان» 31 تیرماه به نقل از یک «منبع نزدیک به احمدی‌نژاد»، خبر بازداشت رحیم مشایی را تکذیب کرد. در خبر سایت متعلق به صدا و سیما آمده بود: «برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته مدعی شده بودند رحیم مشایی در اولین ساعات روز یکشنبه بی سر و صدا وارد دادگاه انقلاب شعبه چهارراه قصر شده و هنوز معلوم نیست که وی پس از بازجویی به خانه‌اش بازگشته یا با قرار بازداشت به زندان منتقل شده است.»

,
,
,

شایعات ادامه داشت که سوم مردادماه رئیس دادگستری کل استان تهران هم در واکنش به این شایعات گفت: «تا آنجا که اطلاع دارم، دستگیری آقای رحیم مشایی صحت ندارد.» غلامحسین اسماعیلی در مصاحبه با «خبرگزاری صدا و سیما» افزود: «معمولاً اطلاع‌رسانی درباره این اخبار از طریق سخنگوی قوه قضائیه صورت می‌گیرد اما من تا آنجا که اطلاع دارم، این خبر صحت ندارد.»

,


با وجود این تکذیب‌ها، برخی خبرهای منتشر شده دیگری در فضای مجازی حکایت از آن داشت که رحیم مشایی در ارتباط با پرونده حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهوری سابق که در بازداشت به سر می‌برد، به عنوان «مطلع» به دادگاه احضار شده است.

,
,
,

همزمان این خبر هم از سوی یکی از خبرنگاران توئیت شد که شنبه سوم مرداد رحیم مشایی در دادگستری دیده شده اما اطلاعی از دلیل حضور وی ندارد.انتشار این قبیل خبرهای ضد و نقیض ادامه داشت تا اینکه زمان برگزاری همایش یاران احمدی‌نژاد در محل دانشگاه ایرانیان در تهران فرا رسید.

,


یک «منبع آگاه» که خود از حاضران همایش پنجشنبه بوده است،غیبت رحیم مشایی را در این همایش تأیید کرد. اما گمانه‌زنی درباره دلایل حضور نداشتن او در همایش یاران رئیس دولت سابق، بار دیگر بحث «بازداشت» یا «آزاد» بودن دست راست احمدی‌نژاد را دامن زد.

,
,
,

بهمن شریف‌زاده، یکی از نزدیکان مشایی درباره حاضر نشدن وی در همایش به «ایسکانیوز» گفته است مشایی معمولاً اواخر هر هفته به شمال می‌رود و قطع به یقین در همایش حضور نداشته است. همزمان عکس‌هایی هم در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد رحیم مشایی بر سر مزار اقوام خویش در رامسر است.

,


در توضیح این عکس‌ها هم آمده که «مشایی هنوز در رامسر است.» یکی از نزدیکان رحیم مشایی هم مدعی شد که او در رامسر به سر می‌برد. علاوه بر این «سید اصغر حسینی» یکی از وکلای رحیم مشایی که در حال حاضر وکالت حمید بقایی را عهده‌دار است نیز گفت که روز چهارشنبه 7 مرداد و یک روز قبل از برگزاری همایش با رحیم مشایی تلفنی صحبت کرده است.

,
,
,

به گفته او، رحیم مشایی چهارشنبه در تهران بوده است. در میان این اخبار ضد و نقیض درباره مشایی، می‌توان احتمال احضار او به عنوان «مطلع» در پرونده حمید بقایی را جدی گرفت اما با توجه به تکذیب خبر از سوی رئیس دادگستری تهران، بازداشت نزدیک‌ترین یار احمدی‌نژاد‌، دور از واقعیت به نظر می‌رسد.

,


اما نکته قابل توجه، سکوت شخص مشایی و تمایل او برای غبارآلود ماندن وضعیت وی است. او در این بازار داغ شایعات، نه فقط شفاف‌سازی نمی‌کند، بلکه حتی تلفن خود را خاموش کرده است.

,
,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه