اخبار داغ

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

چتر حمایتی بر سر محیط بانان نیست/ ریزگردها به اکوسیستم منطقه ای استان خسارت زده است

چتر حمایتی بر سر محیط بانان نیست/ ریزگردها به اکوسیستم منطقه ای استان خسارت زده است
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به حال مظلومیت منابع طبیعی استان غبطه می خوریم زیرا بودجه کافی برای مهار آتش سوزی ها ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس،  پژمان نیک اقبالی صبح امروز در رزمایش اطفای حریق جنگلی که در منطقه سراب بید یاسوج با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور  برگزار شد افزود: در سال گذشته یکهزار و 300 هکتار از جنگل های استان طعمه حریق شد که نیمی از این آمار عمدی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, صبح زاگرس, صبح زاگرس,

 

,

وی بیان کرد: پارسال 94 آتش سوزی در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست که این امر خسارات زیادی به عرصه های طبیعی و مراتع این استان وارد کرد.

,

نبود هزینه برای خرید آب معدنی برای نیروهای اطفای حریق

, نبود هزینه برای خرید آب معدنی برای نیروهای اطفای حریق, نبود هزینه برای خرید آب معدنی برای نیروهای اطفای حریق,

نیک اقبالی به مشکلات متعدد  دستگاه های اجرایی این استان برای اطفای حریق جنگل ها اشاره کرد و گفت:اداره کل منابع طبیعی استان حتی هزینه خرید یک آب معدنی برای نیروهایی که در جنگل ها به مهار آتنش سوزی می پردازند را ندارد.

,

 

,

وی ادامه داد: به دلیل نبود امکانات برای اطفای حریق جنگل های استان دست به دامان فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویذراحمد می شویم که باید از خدمات وی قدردانی کرد.

,

 

,

معاون عمرانی استاندارکهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه چتر حمایتی بر سر محیط بانان استان نیست، به مرگ هوشنگ نادری مسئول حفاظت محیط بانی شهرستان دبویراحمد اشاره کرد و گفت: برخی محیط بانان این استان برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی جان خود را نثار کردند.

,

 

,

نبود بالگرد اطفای حریق  در استان یک معظل اساسی است

, نبود بالگرد اطفای حریق  در استان یک معظل اساسی است, نبود بالگرد اطفای حریق  در استان یک معظل اساسی است,

 

,

وی عنوان کرد: به دلیل سخت گذر بودن مناطق حفاظتی، جنگل ها و مراتع استان مهار آتش سوزی کار بسیار طاقت فرسا و سختی است که در این زمینه نبود بالگرد اطفای حریق یک معظل اساسی است.

,

 

,

خسارت جبران ناپذیر ریزگردها به اکوسیستم استان

, خسارت جبران ناپذیر ریزگردها به اکوسیستم استان, خسارت جبران ناپذیر ریزگردها به اکوسیستم استان,

نیک اقبالی به موضوع ریزگرد ها در استان نیز اشاره کرد و گفت: پدیده گرد و غبار به اکوسیستم منطقه ای و آب و هوایی این استان خسارات و صدمات زیادی وارد کرده است.

,

 

,

وی ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از مواقع پدیده ریزگرد ها در این استان باعث تعطیلی دستگاه های اجرایی و مدارس شده است و هم اکنون نیز برای درامان ماندن از گرد و غبار پنج شنبه ها در این استان تعطیل است.

,

 

,

محرومیت کهگیلویه و بویراحمد با وجود منابع فراوان

, محرومیت کهگیلویه و بویراحمد با وجود منابع فراوان, محرومیت کهگیلویه و بویراحمد با وجود منابع فراوان,

 

,

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به منابع خدادای و ظرفیت های بالقوه این استان تصریح کرد: این استان با دارا بودن 20 درصد منابع جنگلی و 35 درصد منابع زیر زمینی کشور یکی از استانهای مهم در حوزه زیر ساختی است اما به دلیل محرومیت ذاتی نتوانسته از این منابع به خوبی بهره ببرد.

,

 

,

وی به منطقه سراب بید مختار یاسوج که صبح امروز مانور اطفای حریق با حضور 16 دستگاه اجرایی عضو ستاد بحران استان در آن برگزار شد اشاره کرد و گفت: در این منطقه نفت (طلای سیاه) در حال جاری شدن است اما به دلیل نبود امکانات از این منابع نتوانستیم بهره کافی ببریم.

,

 

,

وی به توسعه زیر ساخت ها در بحث مهار آتش سوزی ها اشاره کرد و گفت: از دولت یازدهم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست تقاضا داریم که زیر ساخت های لازم را برای این استان فراهم کنند.

,

 

,

مانور اطفای حریق جنگلی مشترک 16 دستگاه اجرایی استان صبح امروز با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور با پرواز های هوایی ، مانور زمینی، مهار آتش سوزی و انتقال مصدومان با بالگرد در منطق سراب بید یاسوج انجام شد.

,

 

,

گرد و غبار ناشی از برخاست بالگرد امدادی در این مانور و جا به جایی حضار از حاشیه های این برنامه بود.

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه