اخبار داغ

عضو ستاد یادواره شهدای کیاسر:

روستای 300 نفره «کیاسر» میزبان7000 عاشق راه ایثار و شهادت/برگزاری هجدهمین یادواره شهدای کیاسر

روستای 300 نفره «کیاسر» میزبان7000 عاشق راه ایثار و شهادت/برگزاری هجدهمین یادواره شهدای کیاسر
هجدهمین یادواره یازده شهید روستای کیاسر با حضور 7 هزار عاشق راه ایثار و شهادت از 11 تا 15 مردادماه در این روستا برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار، حجت‌الاسلام علی اصغر رضایی در خصوص برگزاری هفدهمین یادواره شهدای این روستا گفت: در روستای کیاسر، مرداد ماه را با نام ماه شهدا می‌شناسند یعنی هرروستایی بنا به ظرفیت خود یک مراسم را برای شهدا در این ماه برگزار می‌کند که تعداد شرکت‌کنندگان در این مراسم متغیر است و بعضاً تا 7000 نفر هم می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوله بار,
وی افزود: ما 17 سال پیش این برنامه را آغاز کردیم و آیت‌الله خزعلی، عضو مجلس خبرگان و چند تن از چهره های کشوری دیگر از این برنامه استقبال کردند و آن را مورد تمجید قرار دادند.
,
 
,
عضو ستاد یادواره شهدای کیاسر خاطرنشان کرد: این یادواره متعلق به یازده شهید روستای کیاسر است و با وجود این که مردم بومی این روستا چیزی حدود سیصد نفر هستند اما کار بزرگی را به دست گرفته اند.
,
 
,
حجت‌الاسلام رضایی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم این مراسم، عدم فشار مالی بر روی نظام است زیرا تمام هزینه‌های این یادواره توسط مردم روستا تامین می‌شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه مردم این روستا زندگی متوسط و ضعیفی دارند اما علاقه‌مند به ادامه دادن راه شهدا هستند، گفت: در سال گذشته چیزی بالغ بر 30 میلیون تومان برای یادواره شهدای روستای کیاسر هزینه شد که تمام این را مردم تأمین کردند.
,
 
,
عضو ستاد یادواره شهدای کیاسر گفت: با توجه به فرمایش حضرت آقا ما یادواره را از سالن سوله مسجد و حسینیه بیرون کشیدیم و این یادواره را به صورت میدانی برگزار می‌کنیم.
,
 
,
حجت‌الاسلام رضایی افزود: ما اولین بار در سال 76 یادواره شهدا را با هزار و صد نفر شروع کردیم و پس از آن هر ساله در 15 مرداد ماه این یادواره را با شکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌کنیم و خداروشکر در سال گذشته چیزی حدود 7000 نفر جمعیت شرکت می‌کنند که اکثر آنها جوانان هستند.
,
 
,
وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نکته های جالب این یادواره، فاصله 35 کیلومتری اولین روستا تا روستای ماست که علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم با سختی و اکثرا با پای پیاده خود را به یادواره شهدا می رسانند.
,
 
,
گفتنی است روستای کیاسر در توابع بهشهر مازندران واقع شده است و این یادواره 5 روزه 15 مرداد به کار خود پایان خواهد داد.
,
 
,
انتهای پیام/خ
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه