اخبار داغ

خبرنگاران صدقه نمی خواهند،حرمتشان را حفظ کنید/مدیران به رسانه که می رسند استاد اخلاق می شوند

خبرنگاران صدقه نمی خواهند،حرمتشان را حفظ کنید/مدیران به رسانه که می رسند استاد اخلاق می شوند
یکی از همکاران پرتلاش ما که از خبرنگاران فعال خوزستان به شمار می رود روز گذشته متن مصاحبه یکی از مسئولین را پیرامون روز خبرنگار و جایگاه خبرنگار در جامعه به بنده داد، اولین جمله ای که در این مصاحبه توجه مرا جلب کرد تاکید فرماندار یکی از شهرهای مهم استان بر رعایت اخلاق توسط خبرنگاران بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب نیوز، یکی از همکاران پرتلاش ما که از خبرنگاران فعال استان خوزستان به شمار می رود روز گذشته متن مصاحبه یکی از فرمانداران استان  را پیرامون روز خبرنگار و جایگاه خبرنگار در جامعه به بنده داد، اولین جمله ای که در این مصاحبه توجه مرا جلب کرد تاکید فرماندار بر رعایت اخلاق توسط خبرنگاران بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب نیوز,


از طرفی هفته گذشته یکی از معاونین استاندار محترم خوزستان در جمله ای به مناسبت روز خبرنگار خطاب به خبرنگاران خواستار امانتداری آن ها در انعکاس مطالب شد که البته توصیه اخلاقی جدیدی نبود.

,
,


در کنار این مطالب ،خبری طی روزهای گذشته در برخی رسانه ها منتشر شد که فرماندار یکی از شهرهای شمال خوزستان از ورود خبرنگاران جز یک خبرگزاری وابسته به دولت در جلسات شورای اداری ممانعت به عمل می آورد تا به قول خودش بتواند اخبار را به نحو صحیح منعکس کند!

,
,


همین رویه را در مدیران دیگر نیز می بینیم که تا در خصوص روز خبرنگار از آن ها سوال می شود از رعایت اخلاق و انصاف و امانت داری می گویند علی رغم اینکه حاضر نیستند در قبال این جوالدوزی که به خبرنگاران می زنند یک سوزن نصیب خود کنند.

,
,


در طول سال فقط یک روز به نام خبرنگاران نامگذاری شده است که همان یک روز را هم خبرنگاران باید به توصیه های اخلاقی مدیرانی گوش فرا دهند که در عمل پایبندی به جایگاه و حرمت خبرنگار را نشان نمی دهند و البته در حوزه فعالیت خود انواع نباید ها را انجام داده اند.

,
,


آقای مدیر انصاف یعنی خبرنگار در گرمای سوزان خوزستان پشت سر شما راه بیفتد و دست آخر با بداخلاقی اعوان وانصارتان نا امید بازگردد یا انصاف این است که 10 خط و شماره تلفن برای رد گم کردن در اختیار این و آن بگذاری تا از دست خبرنگاران خلاص شوی؟

,
,


آقای مدیر کدام مکتب اخلاقی حکم می کند خبرنگاران را با زبان روزه به جلساتت دعوت کنی و دست آخر در به روی آن ها ببندی که مسائل این جلسه محرمانه است و دست اخر خبرگزاریتان سیر تا پیازش را بزند و تو خوشحال باشی که فضای رسانه ای حوزه مسئولیتت را مدیریت کرده ای!

,
,


آقای مدیر خبرنگار گدا نیست که با کارت هدیه هایت که هزینه کرایه رفت و آمدش هم نمی شود هر گونه بخواهی با  او رفتار کنی و بر سرش منت بگذاری، خبرنگاری حرفه است ولی شغل نیست این را فقط خبرنگاران می فهمند بخصوص آن ها که عاشق کارشان هستند.

,
,


آقای مدیر می دانی انتقاد پذیری چیست؟ می دانی اگر یک خبرنگارشهرستانی که پناهی ندارد نگاهی متفاوت از شما داشت نباید کارش را به وثیقه بکشانی این ها را می دانی یا خودت را به نداستن می زنی! راستی تاکنون برای چند خطای سهویتان به دادگاه رفته اید؟ اصلا برای عمدی هایش می روید؟ برادر ،اخوی،مهندس، دکتر هرکه هستی از دماغ فیل که نیفتاده ای ،قدری تحمل کن،گذشت کن، همیشه زبان نباش گاهی گوش بودن هم بد نیست!

,
,


خلاصه کنم شما که این همه توصیه به اخلاق و انصاف دارید خودتان چه؟ اصلا به این فکر کرده اید اخلاق رسانه ای موجود در رسانه های استان خوزستان انعکاس رفتار مدیران است!

,
,


با این پیشنهاد تمام کنم که بهتر است هزینه هدایای روز خبرنگار امسال را که همیشه محدود به چند خبرگزاری خاص بوده صرف برگزاری جلسات اخلاق و راهکارهای تحمل مخالف و نقدپذیری برای مدیران کنید شاید اینگونه شاهد بهبود فضای اطلاع رسانی در استان خوزستان باشیم.

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه