اخبار داغ

دهلران با دمای 54 درجه ای داغ شد

دهلران  با دمای 54 درجه ای داغ شد
دمای هوا در حالت حداقلی در شهرستان مرزی دهلران به 40 درجه می‌رسد و گرمای هوا تا سه روز آینده در این شهرستان در حالت حداکثری بالای 50 درجه می‌ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  ایلام بیدار،در ایران وبه ویژه در استان‌هایی که شرایط آب و هوایی گرم و خشک دارند موضوع تعطیلی و اعطای تسهیلات خدماتی و رفاهی در دمای بالای 50 درجه رونقی دوچندان دارد. قانونی که در مورد وجود یا نبود آن گاهی از سوی مسئولان میانی و پایه، حرف‌های ضد و نقیض به گوش می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ایلام بیدار,  ایلام بیدار,

موضوعی که به صراحت نمی‌توان عدد دمای بالای پنجاه درجه را در قانون‌های موجود یافت و همین به دغدغه‌ای برای فعالین زیست محیطی و رسانه‌ای مبدل شده است .

,

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در وب سایت خود در متن "قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا" در ماده 7 می‌نویسد "در مواقع اضطراری که به علت کیفیت خاص جوی، آلودگی هوای شهرها به حدی برسد که به تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی سلامت انسان و محیط زیست را شدیداً به مخاطره بیاندازد، سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری وزارت کشور (‌شهرداری‌ها و نیروی‌انتظامی جمهوری اسلامی ایران) ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی را برای منابع آلوده‌کننده برقرار کرده و بلافاصله مراتب‌ را از طریق رسانه‌های همگانی به اطلاع عموم خواهد رساند.

,

با برطرف شدن وضعیت اضطراری و کاهش آلودگی هوا، سازمان نسبت به رفع ممنوعیت و محدودیت برقرار شده اقدام و مراتب را به نحو مقتضی به‌اطلاع عموم خواهد رسانید."

,

اگرچه در این قانون به صراحت در مورد دمای هوا موردی ذکر نشده اما در بخش‌های نخستین این ماده آنجا که از "مواقع اضطراری که به علت کیفیت خاص جوی" سخن می‌گوید را می‌توان هم داستان با موضوع مورد بحث دانست و در خصوص آن واکاوی عالمانه‌ای صورت داد.

,

شهرستان دهلران از جمله مناطقی از کشور است که دارای آب وهوایی گرم و خشک است که بسیاری از مردم این شهرستان عقیده دارند که سه فصل از سال در این منطقه تابستان است.
گرمای هوا که از همان روزهای ابتدایی تعطیلات نوروز به سراغ این منطقه می‌آید و مردم را به استفاده از وسایل خنک کننده مجبور می‌کند در بسیاری از سال‌ها تا آذرماه نیز ادامه دارد.
این گرمای هوا مشکلاتی را برای بسیاری از شهروندان پدید آورده که البته همین موضوع یکی از عوامل مهاجرت بیش از پیش مردم به مناطق خوش آب و هواتر شده است.

,
,
,

درجه گرمای هوا در بسیاری از اوقات سال در دهلران از مرز 45 درجه پایین نمی‌آید و البته در خیلی از مواقع نیز مردم گرمای بالای 50 درجه را تجربه می کنند.

,

اما در تابستان امسال گرمای بیش از حد هوا در این شهرستان زندگی مردم را مختل کرده و مشکلات بسیاری را برای آنها به وجود آورده است.

,

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگویی اظهارکرد: دمای هوا در شهرستان مرزی مهران در حالت حداکثری خود به 54 درجه بالای صفر رسید.

,

وی افزود: دمای هوا در حالت حداقلی در شهرستان مرزی دهلران به 40 درجه می‌رسد و گرمای هوا تا سه روز آینده در این شهرستان در حالت حداکثری بالای 50 درجه می‌ماند.

,

مدیرکل هواشناسی استان ایلام عنوان کرد: دمای هوا در شهر ایلام به‌عنوان مرکز استان ایلام نیز حداکثر 40 و حداقل 27 درجه بالای صفر است و احتمال غبارآلود شدن هوا همراه با وزش باد نیز وجود دارد.

,

وی گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناختی از امروز تا روز پایان روز سه‌شنبه شاهد افزایش ابرهای جوششی در استان هستیم و احتمال وقوع سیلاب نیز در استان وجود دارد.

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه