اخبار داغ

جانشین نیروی انتظامی کشور:

افزایش 105 درصدی کشفیات در سیستان وبلوچستان/ امنیت کشور مرهون زحمات نیروهای امنیتی و نظامی در مرزهای شرقی ایران است

افزایش 105 درصدی کشفیات در سیستان وبلوچستان/ امنیت کشور مرهون زحمات نیروهای امنیتی و نظامی در مرزهای شرقی ایران است
جانشین نیروی انتظامی کشور گفت: یکی از اولویت های نیروی انتظامی انسداد کامل مرزهای شرقی است که در سیستان وبلوچستان 80 درصد از این انسدادها به وقوع پیوسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زاهدانه، سردار اسکندر مومنی دقایقی پیش در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در ستاد فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان هدف از سفر به این استان را بررسی وضعیت امنیتی منطقه در مرزهای استان عنوان کرد و اظهار داشت: آمادگی نیروها در این استان بسیار بالا است که این امر منجر به امنیت کامل از نقطه سفر مرزی تا عمق شهرها در جمهوری اسلامی ایران می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زاهدانه,


وی یکی از اولویت های این حوزه را انسداد کامل مرزهای شرقی عنوان کرد و افزود: در این استان حدود 80 درصد از انسدادها صورت گرفته که امید است 20درصد باقی مانده نیز با کمک های دولت و مجلس بزودی شکل بگیرد.

,
,


مومنی رویکرد اصلی نیروی انتظامی را برقراری امنیت از نقطه صفر مرزی عنوان کرد و گفت: در این زمینه خوشبختانه امسال در تمامی شاخص های امنیتی شاهد پیشرفت بسیار خوبی در منطقه سیستان وبلوچستان بوده ایم.

,
,


وی یادآور شد: امسال علاوه بر افزایش کشفیات در حیطه مواد مخدر و سلاح با کاهش قابل توجهی از جرائم مسلحانه و خشن نیز مواجه بوده ایم که این اوامر باعث بهبودی شرایط امنیتی در استان شده است.

,
,


این مسئول در ادامه با بیان اینکه در کشور از ابتدای سال تا کنون 200تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است، خاطر نشان کرد: این آمارها نشان از افزایش 18درصدی کشفیات کل کشور در امسال دارد که از این تعداد حدود 105 درصد کشفیات مواد مخدر مختص استان سیستان وبلوچستان بوده است.

,
,


وی در ادامه همین مطلب تصریح کرد: از تعداد کشفیات کل کشور نیز حدود 77 درصد آنها صرفا در پنج استان شرقی کشور رخ داده که همه اینها نشان از محقق شدن امنیت در این استان است.

,
,


وی با اشاره به اینکه مبارزه و مقابله با سوداگران مرگ نتیجه این کشفیات است، افزود: در سیستان و بلوچستان با توجه به شرایطی که در سالهای گذشته وجود داشته، امسال با آمادگی و هوشیاری تمامی دستگاه ها و نیروهای نظامی و امنیتی خوشبختانه شاهد بهبود امنیت بوده ایم و امید است سال 94بعنوان سالی نمونه از نظر شاخص های امنیتی تلقی گردد.

,
,


جانشین نیروی انتظامی کشور یاد آور شد: امنیتی که امروز در عمق کشور از آن بهره مند هستیم مرهون زحمات و تلاش های بی بدیل تمام نیروهای نظامی و امنیتی در مناطق و استان های مرزی است.

,
,


این مسئول یکی از رویکردهای عمده در این استان را تمرکز بر روی سر شاخه ها و باندهای اصلی بیان کرد و گفت: آمار کشفیات افزایش یافته از به دام انداختن باندها و سرشاخه های بزرگ مواد مخدر بوده که در این زمینه نیز مردم همکاری خوبی با نیروهای نظامی داشته اند که نتیجه آن افزایش شاخص امنیتی در این استان است.

,
,


سردار مومنی در پایان در خصوص راه های مواصلاتی استان بیان داشت: علی رغم طولانی بودن راه ها، جدا نبودن مسیرهای ارتباطی و کمبود آزاد راه و بزرگراه در این استان پهناور و از سویی کمبود سیستم های هوشمند در استان، خوشبختانه شاهد کاهش قابل توجه تصادفات در این منطقه بوده ایم که در این زمینه نیز یکی دیگر از رویکردهای ما همکاری با وزارت راه است که توسعه سیستم های هوشمند در استان واستفاده از دوربین های کنترل سرعت را در برنامه کاری خود قرار داده ایم.

,
,


انتهای پیام/گ

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه