اخبار داغ

با همکاری موسسه تحقیقات برنج کشور وبسیج مهندسین کشاورزی:

کشت جدید طرح برنج «گیلانه» 1/5تن بیشترازبرنج هاشمی محصول می دهد

کشت جدید طرح برنج «گیلانه» 1/5تن بیشترازبرنج هاشمی محصول می دهد
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گفت: برنج «گیلانه» تلفیقی ازبذر ژنهای مثبت انواع مختلف برنج های بومی و سنتی اصلاح شده است که 1/5 تن بیشترازبرنج هاشمی محصول می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانامهندس اسفندیار قربانی دلیوند مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در گفت و گو با سپیدپوش دراین خصوص گفت: طرح کشت برنج «گیلانه» با همکاری مشترک بین موسسه تحقیقات برنج کشوری وبسیج مهندسین کشاورزی بوده است که در 30نقاط استان گیلان توسط 30کشاورز پیشروکشت شده است و مورد آزمایش قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپیدپوش,

وی با بیان اینکه کشت طرح جدید برنج گیلانه در بازدیدجدید توسط معاون وزیر کشاورزی ومهندس وزرات جهاد و کشاورزی قرار گرفت و گفت: در 15 هکتار زمین کشاورزی طرح جدید برنج گیلانه با کیفیت مرغوب مورد تایید قرار گرفت.

,

این مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی برنج «گیلانه» را تلفیقی ازبذر ژن های مثبت انواع مختلف برنج بومی و سنتی اصلاح شده عنوان کرد و گفت: بذر این برنج در مقابل امراض و افات مقاوم است و همچنین بذرساقه آن در مقابل باد و طوفان به صورت «وز» یعنی خوابیده قرار نمی گیرد.  

,

وی کیفیت پخت آن را نسبت به برنج هاشمی بالاتردانست و یاد آور شد: برنج «گیلانه» 1/5 تن بیشترازبرنج هاشمی محصول می دهد ولی به میزان درجه یک برنج طارم و دم سیاه نیست.

,

قربانی اعلام کرد: درسال های آینده درسطح وسیعی از زمین های کشاورزی گیلان و مازندران برنج «گیلانه»کشت خواهد شد.

,

انتهای پیام/ج

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه