اخبار داغ

سرمایه ای که به خوبی غنی سازی نمی شود/ وقتی نوجوانان باغملکی با کار اوقات فراغت را می گذرانند

سرمایه ای که به خوبی غنی سازی نمی شود/ وقتی نوجوانان باغملکی با کار اوقات فراغت را می گذرانند
در شهرستان باغملک نیز اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به خوبی غنی سازی نمی شود چراکه از طرفی امکانات گذرانِ اوقات فراغت در شهرستان به نسبت جمعیت، یا اندک است و تکاپوی نیاز موجود را نمی کند و یا فرسوده و از کار افتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از باغملک نیوز،  غنی‌ کردن اوقات‌ فراغت جوانان یکی از دغدغه ‌های اصلی خانواده ‌هاست که در فصل تابستان پررنگ ‌تر می ‌شود؛ هر چند مساله اوقات‌ فراغت باید برای تمامی گروه‌ های سنی جامعه بدرستی مدیریت شود اما در این میان دو گروه نوجوان و جوان از مدیریت نشدن این حوزه بیشترین آسیب را می‌ بینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باغملک نیوز,

 

,

برای نمونه این روزها تعداد نوجوانان یا جوانانی که بی هدف در معابر شهر پرسه می زنند کم نیست یا معضل استفاده نادرست از فضای مجازی به یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها بدل شده است.

,

 

,

با توجه به شرایط جامعه می توان گفت بیشتر بار غنی کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اکنون روی دوش خانواده هاست و چون آنها در این مسیر تنها مانده اند جامعه با مشکلاتی مانند افزایش آسیب های اجتماعی میان جوانان و نوجوانان رو به روست.

,

 

,

همچنین اگر برای گذران وقت آزاد نوجوانان و جوانان هیچ امکاناتی برنامه ریزی نشده باشد، فعالیت های مسئولین برای شکوفا شدن استعدادهای آنان، سلامت جسم و روان و کسب مهارت های گوناگون و … و بودجه کلانی که برای پیشرفت آنها هزینه شده به هدر خواهد رفت.

,

 

,

آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و ورزش و جوانان از جمله سازمان هایی هستند که در این مسیر حرکتی را آغاز کرده اند و به نظر می رسد بیشتر دستگاه ها و نهاد ها رسیدگی به این موضوع را فراموش کرده اند؛ درحالی که فعالیت همین نهادها نیز نتوانسته مشکلات این حوزه را بخوبی پوشش دهد.

,

 

,

در شهرستان باغملک نیز اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به خوبی غنی سازی نمی شود چراکه از طرفی امکانات گذرانِ اوقات فراغت در شهرستان به نسبت جمعیت، یا اندک است و تکاپوی نیاز موجود را نمی کند و یا فرسوده و از کار افتاده است.

,

 

,

بی بهره ماندن نوجوانان روستایی هم در باغملک از برنامه های اوقات فراغت، حکایت تلخی است که این بار رسول کریمی نژاد معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان آن را روایت می کند؛ همان کسی که معتقد است ایجاد انگیزه برای جذب در کلاس های اوقات فراغت ضروری است.

,

 

,

در همین خصوص معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان در جلسه اخیر شورای آموزش و پرورش باغملک اظهار کرد : در صورتی که بخواهیم اوقات فراغت دانش آموزان را پر کنیم باید هدیه ای به آنها بدهیم مخصوصا اینکه در روستاها هم فصل کشاورزی ست، تعدادی از بچه ها هم بچه های کار هستند، خوب این فرد باید کار را کنار بگذارد و انگیزه ای هم به او بدهیم تا در کلاس های ما شرکت کند.

,

کریمی نژاد اذعان کرد : در دو الی سه سال گذشته عملا در روستاها بخاطر این مشکلات نتوانستیم پایگاهی را جهت اوقات فراغت تشکیل دهیم.

,

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان مشکل غنی سازی اوقات فراغت در مرکز شهر باغملک را بحث فضای فرسوده کانون ها می داند و می گوید : مشکلی که در مرکز شهر داریم بحث فضای فرسوده کانون شهید رجایی و الزهرا است، به هر حال سلیقه دانش آموزان هر روز عوض می شود، زمانی ما فیلم پخش می کردیم ۲۰۰ دانش آموز برای تماشای آن می آمدند و هزینه ای هم می دادند اما الان همه امکانات نمایش فیلم را دارند. پس ما باید روش ها و امکانات مان عوض شود.

,

 

,

در باغملک کمبود امکانات و فضاهای اوقات فراغت، محسوس است؛ به ویژه در شهرهای کوچک تابعه و روستاها ، کمبود زیادی در این باره وجود دارد.

,

 

,

درویش پور رییس آموزش و پرورش باغملک نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در خصوص اوقات فراغت و لزوم برنامه ریزی صحیح جهت استفاده بهینه و مفید نوجوانان و جوانان این مرز و بوم، تابستان را بعنوان تعطیلی مدرسه و کلاس درس ندانست و عنوان کرد : اگر در این خصوص کوتاهی از دستگاه های فرهنگی صورت پذیرد آنان که ضرر را متحمل می شوند فرزندان خود ما بوده و دشمن نیز در این راه قدم های بالاتری برداشته و این فرزندان را جذب می کند.

,

درویش پور به نبود فضای آموزشی در محله رستم آباد اشاره کرد و گفت : در این منطقه با کمبود فضای آموزشی و زمین مواجه بوده و خواستار کمک و همکاری فرماندار محترم در این زمینه می باشیم .

,

 

,

اوقات فراغت به منظور آماده ‌سازی جسم و تمدد اعصاب برای کارایی مفیدتر در زمان انجام کار امری لازم است لذا از جنبه های دیگر اوقات فراغت ورزش است که سهم زیادی در پر کردن آن دارد ولی متاسفانه ورزش هم آن طور که باید در باغملک حمایت نمی شود.

,

 

,

بهزادی رییس اداره ورزش و جوانان باغملک در گفتگو با باغملک نیوز اظهار کرد : مسئولین می گویند ورزش باید توسط بخش خصوصی اداره شود و ادارات تیم داری کنند باغملک چون اداره و شرکت خاصی مثل فولاد و صنعت نفت و … ندارد محروم از حمایت های بخش خصوصی است.

,

وی با اشاره به اینکه اداره ورزش جوانان تیم داری انجام نمی دهد گفت : باشگاه ها خصوصی هستند و باید خودشان درآمد زا باشند که متاسفانه باغملک هم درآمد زا نیست.

,

رییس اداره ورزش و جوانان باغملک افزود : در باغملک تلمبه خانه نفت هست که می گویند ما زیر نظر اصفهان هستیم و ارگان های دیگر هم فقط شهرداری است که همیشه می گویند بدهکاریم.

,

بهزادی تاکید کرد : مشکل اصلی ورزش شهرستان نبود هزینه است.

,

 

,

در پایان با همه این تفاسیر باید گفت تا زمانی که مسئولان و دستگاه های مربوطه یک فکر اساسی برای اوقات فراغت جوانان در باغملک نکنند و آنها را از این بی برنامه گیی که آسیب های جبران ناپذیری نیز به دنیال دارد نجات ندهند راه به جایی نخواهیم برد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه