اخبار داغ

اوج گیری وضعیت نابسامان قیمت نفت

اوج گیری وضعیت نابسامان قیمت نفت
بهای نفت در معاملات امروز(دوشنبه) بازارهای جهانی به دلیل نگرانی درباره عرضه بیش از حد از سوی اوپک در ماه ژوییه و آمار ضعیف اقتصادی چین که باعث نگرانی‌ها درباره رشد کند در دومین کشور بزرگ مصرف‌کننده نفت جهان شده است، کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رویترز، هیچ نشانه‌ای از تزلزل در موضع عربستان و دیگر اعضای کلیدی اوپک مبنی دفاع از سهم بازار خود به جای افزایش قیمت‌ها دیده نمی‌شود و تولید نفت این سازمان در ماه ژوئیه به بالاترین سطح ماهانه رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نبود برنامه از سوی اوپک برای بازکردن فضای بازگشت نفت ایران به بازار باعث نگرانی‌ها درباره مازاد عرضه شده است.

,

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران می‌گوید: ایران انتظار دارد که به محض لغو تحریم‌ها عرضه نفت خود را 500 هزار بشکه در روز و ظرف چند ماه پس از تحریم‌ها یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

,

ریک اسپونر تحلیلگر بازار نفت در سیدنی استرالیا می‌گوید: به نظر می‌رسد بازار روی وضعیت عرضه تمرکز دارد و یکی از موضوعات این است که ایران ممکن است به بازار بازگردد و هیچ نشانه مشخصی مبنی بر برنامه اوپک برای بازکردن فضای این بازگشت وجود ندارد.

,

نفت برنت در معاملات امروز با 44 سنت کاهش، 51 دلار و 77 سنت معامله شد در حالی که در آخرین معاملات هفته گذشته تا 51 دلار و 50 سنت(پایین‌ترین قیمت از دوم فوریه) پایین آمده بود.

,

نفت برنت هفته گذشته بیش‌ترین کاهش قیمت هفتگی را از اواخر 2014 تاکنون تجربه کرد.

,

نفت آمریکا نیز با 36 سنت کاهش 46 دلار و 76 سنت در هر بشکه داد‌وستد شد. نفت آمریکا در آخرین روز معاملات هفته گذشته به پایین‌ترین سطح چهار ماه گذشته (46 دلار و 35 سنت) رسید.

,

بهای نفت در ماه ژوئیه 20.8 درصد کاهش داشت که بیشترین کاهش قیمت ماهانه از اکتبر 2008 تاکنون بوده است.

,

انتهای پیام /بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه