اخبار داغ

سوژه جدید اینستاگرام ضرغامی

سوژه جدید اینستاگرام ضرغامی
عزت‌الله ضرغامی از تمایل برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن به نمایش‌ فیلم‌های سیاه‌نما درباره ایران می‌گوید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  رئیس پیشین سازمان صدا و سیما با بیان این که فیلمی به کارگردانی امیر نادری به دلیل اینکه نمایش دهنده فقر و فحشا و ابتذال در جامعه آمریکا بوده، در بخش رقابتی جشنواره کن پذیرفته نشده است، از تمایل مسئولان این جشنواره به نمایش فیلم‌های سیاه‌نما درباره ایران نوشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا  ,

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ضرغامی با اشتراک عکسی از فیلم «دونده» در اینستاگرام، ابتدا درباره امیر نادری نوشت :« امیرنادری کارگردان ایرانی، چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی از کشور خارج شد و از ایران فاصله گرفت. فیلم های «تنگسیر» و «دونده» او را چندین بار دیده و لذت برده ام. با فیلم "تنگنا" که برخی منتقدان سینمایی آن را ستایش می کنند، رابطه ای برقرار نکرده ام. (جای بحث اینجا نیست)»

,

او در ادامه نوشته خود درباره این کارگردان به پذیرفته نشدن فیلم او در جشنواره کن و پادرمیانی عباس کیارستمی در این باره اشاره می‌کند : « امیر نادری در امریکا، فیلمی ساخت که محتوای آن فقر و فحشا و ابتذال در جامعه امریکا بود. فیلم را به جشنواره کن فرستاد؛ علی‌رغم تصور او، از همان ابتدا فیلم مردود و از مسابقه کنار گذاشته شد! آقای عباس کیارستمی در یک جلسه طولانی و صمیمی با من، به این مسأله اشاره کرد و گفت آقای نادری از من خواست پا در میانی کنم؛ با رئیس جشنواره کن صحبت کردم و راجع به کارنامه آقای نادری توضیح دادم و از او خواستم این فیلم در مسابقه پذیرفته شود.»

,

اما دخالت کیارستمی هم موثر واقع نمی‌شود، زیرا مسئولان جشنواره تمایل ندارند، فیلمی را که تصویر خوبی از آمریکا ارائه نمی‌کند، در بخش رقابتی جشنواره بپذیرند : « آقای ژیل ژاکوب در پاسخ گفت بله، فیلم خوبی است؛ ولی مربوط به جامعه امریکاست؛ اگر مربوط به ایران بود، حتماً قبول می‌کردیم»

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه