اخبار داغ

تهرانفر خبر داد

2000 صرافی مجوز می گیرند/ تذکر به صرافان قدیمی

2000 صرافی مجوز می گیرند/ تذکر به صرافان قدیمی
معاون نظارتی بانک مرکزی از پیوستن 2000 صرافی به جمع صرافان کشور در آینده ای نزدیک خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، حمید تهران فر با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط 30 تا 40 پرونده تاسیس صرافی جدید بررسی و پردازش می شود، تاکید کرد: در بانک مرکزی به روی متقاضیان جدید تاسیس صرافی باز است و مهلت تعیین شده (28 مرداد 94) مربوط به صرافان قدیم است و صرافانی که برای نخستین بار اقدام به فعالیت می کنند را شامل نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی ادامه داد: تاکنون نام450 صرافی مجاز در سایت بانک مرکزی درج شده و 400 صرافی دیگر هم تا پایان مهلت 28 مرداد 94 تقاضایشان به سرانجام می رسد و نام آنها در سایت بانک مرکزی درج خواهد شد.

,

 

,

معاون نظارتی بانک مرکزی ضرب الاجل 28 مرداد 94 را غیرقابل تمدید عنوان کرد و افزود: انتظار داریم صرافان در اولین فرصت تقاضای خود را برای تمدید مجوز اعلام کنند.

,

 

,

معاون نظارتی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: از 28 مرداد 93 که دستورالعمل فعالیت صرافان به تصویب شورای پول و اعتبار رسید، به صرافانی که در آن زمان فعال بودند یکسال فرصت داده شد فعالیت خود را با مقررات شورای پول و اعتبار تطبیق دهند و مجوز لازم را از بانک مرکزی دریافت کنند و اکنون این مهلت به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.

,

 

,

تهران فر با تاکید بر اینکه مقررات قبلی مربوط به صرافی ها تسهیل شده، گفت: براساس مقررات قبلی قرار بود صرافان با 20 میلیارد تومان سرمایه در کشور فعالیت کنند که این 20 میلیارد تومان در شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد و اصفهان به 4 میلیارد تومان و در سایر شهرها (غیر از کلان شهرها) به دو میلیارد تومان کاهش یافته و این تغییر بزرگی در مقررات صرافی ها در جهت تسهیل فعالیت و بهبود محیط کسب و کار بوده است.

,

 

,

معاون نظارتی بانک مرکزی تاکید کرد: صرافانی که با بانک مرکزی کار می کنند براساس صورت های مالی که ارائه می دهند، مالیات پرداخت می کنند و فعالیت آنها شفاف است ولی صرافی های غیرمجاز که شفافیت لازم در کارشان نیست زیرزمینی فعالیت می کنند، مالیات هم نمی پردازند و قانون گریزی می کنند.

,

 

,

تهران فر در خصوص صرافی هایی که پروانه خود را از اتحادیه صنف طلا و جواهر گرفته اند،گفت: طی سال های اخیر قانونگذار اجازه این امر را به اتحادیه طلا وجواهر نداده و قرار بر این شد که تمام صرافی ها از بانک مرکزی مجوز بگیرند.

,

وی ادامه داد: طبق ماده 96 قانون برنامه پنجم مرجع تخصصی اعطای مجوز و نظارت بر صرافی ها بانک مرکزی است و اتحادیه صرافان هم طی اطلاعیه ای اعلام کرده صرافی هایی که دارای پروانه از اتحادیه صنف طلا و جواهر هستند به بانک مرکزی مراجعه کنند و از آن جا مجوز بگیرند که خیلی ها مراجعه کردند و برخی هم که مراجعه نکرده اند دیگر عذرشان پذیرفته نیست و اتمام حجت شده است.

,

 

,

براساس گزارش بانک مرکزی، معاون نظارتی بانک مرکزی به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره و تصریح کرد: براساس این قانون کلیه معاملات ارزی باید از مبادی مجاز انجام شود؛ مبادی مجاز در مبادلات ارزی، شعب بانک های دارای مجوز از بانک مرکزی و صرافی های دارای مجوز هستند و خرید و فروش ارز غیر از این مبادی مبنای قانونی ندارد.

,

 

,

تهران فر همچنین از هموطنان خواست که خرید و فروش ارز را از طریق کارگزاران مجاز انجام دهند و اضافه کرد: دلالان ارزی بسیار کارشان خطرناک است و به دفعات شکایاتی به بانک مرکزی آمده و در پاره ای موارد ارزی که دلالان به مردم داده اند، ارز تقلبی و جعلی بوده است.

,

 

,

وی به اقدامات بانک مرکزی و نیروی انتظامی در برخورد با دلالان ارزی اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی با برنامه ریزی دقیق در بهمن و اسفندماه سال گذشته در چند نوبت بازار را از وجود دلالان پاک کردند و این کار با درایت و با برنامه ریزی منسجم همچنان ادامه دارد.

,

 

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه