اخبار داغ

سرمایه‌گذاری در ساخت استیج‌ها و تجهیزات نورپردازی

کسب‌وکاری با بازار بکر و 200 میلیون سرمایه

کسب‌وکاری با بازار بکر و 200 میلیون سرمایه
فعالیت در زمینه نور و تجهیزات نورپردازی حوزه‌های بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شود. ساخت و طراحی سالن‌های جذاب با استیج‌های مناسب، تجهیزات نورپردازی مختلف، نورپردازی نماهای داخلی و خارجی ساختمان، ساخت تجهیزات نورپردازی محیطی و… این روز‌ها کسب‌وکار‌هایی را راه انداخته‌اند و به حوزه‌های تخصصی برای کسب درآمد بدل شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فرصت امروز، شاید تا چند سال پیش این بازار بسیار گسترده و سودآور کمتر مورد توجه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار می‌گرفت اما چند وقتی است که با ورود برخی شرکت‌های تازه‌تأسیس، این فعالیت‌ها به جای آنکه یک کسب‌وکار جانبی برای شرکت‌های فعال در زمینه معماری و طراحی داخلی و خارجی محسوب شود به‌صورت یک رشته کاملاً تخصصی راه خود را به کلی جدا کرده و توانسته بازار خاص خود را میان مشتریان به دست آورد. ازاین‌رو می‌توان این طیف کسب‌وکارها را به‌عنوان فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری درنظر گرفت که عموما بازار‌های بکر و دست‌نخورده‌ای را پیش‌روی سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد. در این گزارش بنا داریم به جنبه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی این کسب‌وکار‌ها بپردازیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


سرمایه‌گذاری مطمئن و سود‌های قابل اتکا
نخستین و مهم‌ترین نکته برای فعالیت در این زمینه، مشخص کردن حوزه‌های تخصصی است که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید. یک اشتباه استراتژیک که عموما سرمایه‌گذاران مرتکب می‌شوند تمایل به فعالیت در تمام بخش‌هاست. این کار اگرچه می‌تواند یک پکیج محصول مناسب را در اختیار مشتریان قرار دهد اما باعث عدم تمرکز و سردرگمی سرمایه‌گذاران خواهد شد.

بنابراین شما می‌توانید به‌عنوان یک شرکت نوپا تصمیم بگیرید که در همه حوزه‌های مرتبط فعالیت داشته باشید یا اینکه تمرکز خود را در یکی از این زمینه‌های تخصصی قرار دهید. به‌عنوان مثال اگر بخواهید در زمینه ساخت استیج و نورپردازی از کف و ساخت استیج‌های تالار‌های عروسی، سالن‌های همایش و… فعالیت کنید باید لااقل سرمایه‌ای حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در اختیار داشته باشید. از این مبلغ حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون را باید برای خرید مواد اولیه در نظر بگیرید. حدود ۳۰ میلیون هم باید برای خرید ابزارآلات مناسب کار در نظر بگیرید، ۵۰ میلیون هم باید برای بازاریابی و تبلیغات کار کنار بگذارید. ۳۰ تا ۴۰ میلیون هم باید برای تجهیز فضای اداری و دفتر کار خود در نظر داشته باشید. مابقی مبلغ را هم برای جذب نیروی انسانی متخصص و سرمایه در گردش لحاظ کنید. در زمینه مواد اولیه هم باید دقت لازم را داشته باشید تا مواد اولیه با کیفیت مناسب را تهیه کنید بنابراین یکی از چالش‌های جدی شما در کار کمبود قطعات خواهد بود.

مهم‌ترین اصل برای جذب نیروی انسانی جذب افراد متخصص است برای این کار باید افرادی را در زمینه الکترونیک که توان طراحی بورد‌های صنعتی را داشته باشند به‌کار گیرید. علاوه بر این باید افرادی را در زمینه طراحی جامدات که توان طراحی قاب‌ها و بدنه‌های مختلف داشته باشند و از طرف دیگر با متریال موجود در بازار هم آشنایی داشته باشند استخدام کنید. به گزارش دریک، این دو بخش مهم‌ترین قسمت‌های کار را به خود اختصاص می‌دهند فارغ از این تکنیسین‌های مختلف، نیروی دفتری و بازاریاب حرفه‌ای از دیگر نیرو‌های مورد نیاز شما در شرکت است. در نهایت چنین سطحی از کار را با هشت تا ۱۰ نیروی انسانی مجرب می‌توانید اداره کنید. برای پیشبرد اهدف‌تان بهتر آن است برند خود را در همان ابتدا ثبت کنید تا بتوانید روی جنبه‌های تبلیغات و بازاریابی کار بیشتر حساب کنید.

بازاری بکر با مشتریانی مشتاق
به‌طورکلی فعالیت در زمینه نورپردازی و به‌طور خاص بازار ساخت استیج‌های مختلف به‌عنوان یک بازار بکر برای سودآوری مطرح است. شرکت‌های فعال در این زمینه هم انگشت‌شمارند بنابراین برای ورود به بازار شرایط مهیاست. در زمینه ساخت استیج‌ها عموما مسئله نورپردازی از کف مطرح است بنابراین شما باید کیفیتی از کار را ارائه دهید که هم مقاومت لازم را داشته باشد و هم نورمناسب را ارائه دهد، البته بحث کنترل نور هم بسیار مهم است که باید در کار لحاظ شود.

 در این بازار مشتریان عموما به دنبال کیفیت کار هستند و مسئله قیمتی کمتر مطرح است. به‌واقع به لحاظ قیمتی شما با بازاری بی‌کشش یا لااقل کم‌کشش مواجه هستید و همین تقاضای کم‌کشش دست شما را در ارائه محصولات باز می‌گذارد.

محمد شکیبا، مدیر اجرایی شرکت نقش نور در رابطه با فضای بازار می‌گوید: مهم‌ترین مسئله برای ورود به بازار کیفیت محصول تولیدی است چون این بازار با برند‌های متفرقه و محصولات خارجی شناخته می‌شود اگر شما هم بخواهید کار بی‌کیفیت ارائه دهید همانند یکی از برند‌های متفرقه بازار خواهید شد و هرگز نمی‌توانید جایگاه مناسب کسب‌وکار خود را بیابید.

وی ادامه می‌دهد: فعالیت در زمینه استیج‌های اجاره‌ای هم می‌تواند مدنظر تولیدکنندگان این عرصه قرار گیرد چراکه مشتریان خاص خود را در بازار دارد اما به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری و جابه‌جایی، عموما توصیه نمی‌شود به این سمت‌وسو حرکت کنند. شکیبا می‌افزاید: در سال‌های اخیر توجه به مسئله استفاده بهینه از نور در طراحی‌های داخلی و نماهای خارجی و استفاده از تجهیزات و لوازم نورپردازی بیشتر شده و به همین دلیل بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

فرصت‌ها و تهدید‌ها
این فعال بازار در ادامه در رابطه با فرصت‌ها و تهدید‌های بازار می‌افزاید: با توجه به محدودیت‌های خاصی که فعالیت در این رشته دارد امکان برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و تبلیغات عمومی کمتر مهیاست بنابراین باید به‌صورت تخصصی در زمینه تبلیغات فکر شود. طی سال‌های گذشته امکان حضور در نمایشگاه طراحی دکوراسیون در بخشی به‌عنوان تشریفات در نظر گرفته شده که برد تبلیغاتی خاصی نداشته است. محدودیت‌های تأمین مواد اولیه باکیفیت، نوسانات نرخ ارز و جذب نیروی متخصص از دیگر تهدید‌های ورود به بازار است اما در نقطه مقابل، این بازار به‌عنوان بازاری جدید و بکر فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.

توصیه‌های پایانی
شکیبا در پایان می‌گوید: شناخت دقیق بازار و بررسی دقیق مشتریان از الزامات ورود به کار است بنابراین افراد باید با برنامه‌ریزی و هدفگذاری دقیق کار را شروع کنند و با سرمایه مناسب قدم در این بازار بگذارند، سرمایه در گردش مناسبی داشته باشند تا ریسک‌های ناشی از عوامل درونی و قابل کنترل در کار را تا حد ممکن کاهش دهند. از سوی دیگر به دلیل گستردگی فضای بازار سرمایه‌گذاران برای موفقیت در کار باید هدف‌گذاری خود را در چند حوزه مشخص متمرکز کنند و از فعالیت در همه زمینه‌ها و گسترش بدون برنامه‌ریزی فعالیت‌های خود اجتناب کنند.

پیشنهاد کسب و کار
محدودیت‌های تأمین مواد اولیه باکیفیت، نوسانات نرخ ارز و جذب نیروی متخصص از دیگر تهدید‌های ورود به بازار است اما در نقطه مقابل این بازار به‌عنوان بازاری جدید و بکر فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه