اخبار داغ

اندر حکایت اعتراضات دنباله دار؛

مطالبات نافرجام معلمان و نزول امکانات بیمه طلایی فرهنگیان

مطالبات نافرجام معلمان و نزول امکانات بیمه طلایی فرهنگیان
چند صباحی است که شاهد اعتراضات بی وقفه معلمان می باشیم و با پیگیری های انجام شده به این موضوع پی بردیم که عدم مقبولیت بیمه طلایی فرهنگیان یکی از موارد اعتراض آن ها می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نمره ۲۰، سال ۸۹ طرحی به مرحله اجرا رسید با عنوان بیمه طلایی افزون بر بیمه تکمیلی فرهنگیان که انگیزه بالایی را در این قشر ایجاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نمره ۲۰,

این طرح شامل تمامی فرهنگیان از جمله نیروهای استخدامی و پیمانی می شد و این امکان را برای فرهنگیان ایجاد کرده بود تا افراد تحت تکفل خود اعم از همسر و  فرزندان تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

,

در آن سال میزان حق بیمه برای هر نفر ماهیانه ۱۲۰ هزار ریال بود که ۶۰ هزار ریال آن توسط کارمند و ۶۰ هزار ریال دیگر از اعتبارات رفاهی فرهنگیان در وزارت آموزش و پرورش توسط اداره محل خدمت تأمین و پرداخت می‌شد.

,

بیمه طلایی فرهنگیان امکان تأمین بیمه درمانی کامل برای فرهنگیان، تأمین تمام هزینه‌های بیمارستانی (جراحی‌های تخصصی، عمومی وبستری) بدون سقف و پرداخت تمام هزینه‌های انجام شده توسط فرهنگیان، پرداخت تمام هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی، ویزیت پزشکان، هزینه‌های دارویی برای اولین بار در قراردادهای بیمه‌ای وزارت آموزش و پرورش، پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی، تهیه عینک برای اولین بار در طرح بیمه مذکور، پرداخت هزینه زایمان تا سقف ۱۰ میلیون ریال افراهم کرده بود.

,

گلایه ها از جایی شروع شد که در اوایل سال ۹۱ به رغم کسر شدن هزینه بیمه از حقوق فرهنگیان تسهیلات و کارت بیمه طلایی داده نمی شد.

,

اما اکنون سرنوشت این بیمه به جایی رسیده است که مراکزی درمانی از پذیرش این بیمه خودداری می کنند و فرهنگیان خود مجبور به تامین هزینه های درمان هستند.

,

چند صباحی است که شاهد اعتراضات بی وقفه معلمان می باشیم و با پیگیری های انجام شده به این موضوع پی بردیم که عدم مقبولیت بیمه طلایی فرهنگیان یکی از موارد اعتراض آن ها می باشد.

,

به دنبال رسیدگی به این مشکل بیمه ایران مسئولیت اجرای بیمه طلایی را برعهده گرفت اما در سال ۹۲ وزارت آموزش و پرورش باباری از بدهی های سنگین این بیمه بر روی دوش خود مواجه شد.

,

این بیمه ابتدا با حذف هزینه های دندان پزشکی و عینک نزول خود را آغاز کرد و کار در ادامه به جایی رسید که مراکز درمانی برای این بیمه ارزش قائل نیستند ومعلمان علاوه بر نگرانی های خود در حوزه دریافت حقوق با مشکل بیمه هم دست و پنجه نرم می کنند.

,

در همین راستا به سراغ عطالله سلطانی صبور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفتیم تا علت را جویا شویم .

,

وی در گفتگو با خبرنگار نمره ۲۰ اظهار داشت: بیمه طلایی فرهنگیان تنها به یک نام تبدیل شده است و تلاشی در راستای بهبود آن صورت نمی گیرد.

,

سلطانی صبور بیان داشت:این بیمه در ابتدای ظهور خود به علت خدمات خوبی که ارائه داده بود موجبات رضایت فرهنگیان را فراهم کرده بود اما اکنون با نزول این امکانات نارضایتی فرهنگیان را موجب شده است.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: با وجود شرایط این دوره اقدام موثری صورت نخواهد گرفت و وضعیت این بیمه به همین شکل باقی خواهد ماند.

,

وی ادامه داد: بخشی از مطالبات معلمان به همین بیمه طلایی فرهنگیان و عدم ارائه خدمات درمانی مناسب بر میگردد اما متاسفانه با وجود تاکید های فراوان از سوی مجلس تاکنون دولت و وزارت آموزش و پرورش هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.

,

معلمان در جامعه امروزی نقش هدایت و آموزش نسلی نو را برعهده دارند حال با توجه به وجود این مشکلات ودرگیری هایی که هر کدام از معلمین در زندگی خود دارند چگونه می توان توقع داشت تا سطح علمی و آموزشی دانش آموزان بالا رود.

,

باشد که مسئولین این مشکلات را جدی گرفته و فکری برای بهبود رشد علمی و آموزشی کشور کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه