اخبار داغ

در مصاحبه با هنرمندان؛

نظامی مقدم: شاهنامه داریم و کلیه و دمنه، باز هم انیمیشن های خارجی پخش می شود/ایمانی: بیشترین تهاجم فرهنگی را در انیمیشن های خارجی داریم

نظامی مقدم: شاهنامه داریم و کلیه و دمنه، باز هم انیمیشن های خارجی پخش می شود/ایمانی:  بیشترین تهاجم فرهنگی را در انیمیشن های خارجی داریم
جوان هنرمند بردسکنی با بیان اینکه غربی ها حتی نوع صورتشان را از طریق انیمیشن تبلیغ می کنند، گفت: متأسفانه در کشور ما با وجود شاهنامه و رزم های آرام، برنامۀ بنتن که خشونت به بار می آورد پخش می شود و هنوز انیمیشن قصۀ آموزندۀ موش و گربه که در کلیله و دمنه داریم، ساخته نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با توجه به اهمیت انیمیشن در انتقال فرهنگ ها و شکل گیری شخصیت کودکان، خبرنگار صبح بردسکن، با دو جوان هنرمند شهرستان بردسکن گفتگویی در همین زمینه ترتیب داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح بردسکن، ,

که به نظر میرسد.

,

نوید نظامی مقدم که در زمینه های انیمیشن، نقاشی،  ضبط صدا، صدابرداری و موسیقی نی فعالیت می کند در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: انیمیشن قبل از فیلم درست شد و در واقع، تعدادی عکس است که پشت سر هم در فاصلۀ زمانی قرار می گیرد و خطای چشم آنها را به صورت حرکت دار می بیند.

,

نظامی مقدم ادامه داد: در سال 1386-1385 "انیمیشن کتاب قصۀ اختصاصی" در شهرستان بردسکن تولید شد که از تهران، اصفهان و شیراز سفارش کار داشتیم؛ یک دفتر نمایندگی هم در کرج داشتیم که الان هم دارد به فعالیت خودش ادامه می دهد ضمن اینکه سال 92 به شرکت مذهبی صافات،  انیمیشن 30 دقیقه ای با عنوان زائر کوچولو ارائه دادیم.

,

وی تصریح کرد: کودکان معمولا" انیمیشن می بینند و با توجه به اینکه بیشتر اعتقاد ما در کودکی شکل می گیرد، ما می توانیم زندگی شخصیت های بزرگ ایران و راه رسم شهداء که چطور به مقام شهادت نائل آمدند را در قالب انیمیشن به بچه ها ارائه دهیم.

,

انیمیشن ساز بردسکنی عنوان کرد: ما شاهنامه داریم و رزم های آرام در صورتی که "بنتن" خشونت به همراه می آورد؛ بچه ها تحت تأثیر برنامه بنتن هنگام بازی به یکدیگر حمله می کنند؛ غربی ها، ورزشهای خودشان را، نقاشی های خودشان را از طریق انیمیشن معرفی می کنند و رواج می دهند، ما که صاحب ورزشهای باستانی هستیم، چرا ما این کار را انجام ندهیم؟!

,

این جوان هنرمند با بیان اینکه غربی ها حتی نوع صورت و چهره های خودشان را از طریق انیمیشن تبلیغ می کنند تا چه رسد به آداب و رسوم غلطشان، عنوان کرد: اشتباه است که انیمیشن مخصوص کودکان است، اگر جذابیت خودش را داشته باشد از 5 سال تا 80 سال می توانند نگاه کنند، به عنوان مثال انمیشن رستم و سهراب برای  تمام سنین است.

,

محمد ایمانی نیز ،دانشجوی رشتۀ نرم افزار که در رشتۀ هنری انیماتور فعالیت می کند، در ادامه صحبت های دوستش می گوید: در واقع هنر حرکت بخشیدن به اشیای بیجان را انیمیشن می گویند؛ شخصیتی که در انیمیشن حرکت می کند، انیماتور با نظر کارگردان حرکات زنده را به شخصیت قصه نزدیک می کند، به طوری که حرکات، غیر واقعی به نظر نرسند.

,

ایمانی عنوان کرد: انیمیشن سه مرحله دارد: پیش تولید که مرحلۀ طراحی و صدا گذاری متن است؛ پس تولید که آخرین مرحلۀ خروجی است که  تدوین می کنیم و تیتراژ می زنیم و مرحلۀ در حین تولید که حرکات را به صورت آنی زنده می کنیم.

,

وی در پاسخ به سوأل خبرنگار ما که تا کنون چه کارهایی را انجام داده اید؟ ابراز داشت: در کنار کارهایی که عنوان شد به اتفاق دوستم ،نوید نظامی مقدم، بیشتر کارهای تبلیغاتی داشتیم به عبارتی انیمیشن های صد ثانیه ای، کارهایی که کنار تولید باید انجام  شود.

,

 وی در پاسخ به انتظار شما از مسئولان، اظهار کرد: هنرمندها معمولا" از لحاظ مالی حمایت نمی شوند؛ معمولا" قشر هنرمند به خاطر علاقه شروع به کار می کنند و بعد چون وضعیت مالی خراب می شود و حمایت نمی شوند عقب می کشند؛ همچنان که به فوتبال اهمیت د اده می شود و سرمایه گذاری، کمی هم در هنر انیمیشن و کارهای سنتی سرمایه گذاری شود؛ امیدواریم که مسئولین توجه بیشتری به این امر مهم داشته باشند.

,

 ایمانی خاطر نشان کرد: چنانچه در انیمیشن ایرانی سرمایه گذاری شود، خیلی خوب جواب می دهد؛ ما خودمان از شهرستان بردسکن به صدا و سیما انیمیش ارائه دادیم که تأیید و خریداری هم شده از شهرستان کاشمر هم همینطور، متأسفانه تا کنون پخش نکردند.

,

 این جوان هنرمند اذعان داشت: ما می توانیم با استفاده از این هنر، فرهنگ ایران اسلامی خودمان را رواج و گسترش دهیم، از بناهای قدیمی تر خودمان استفاده کنیم؛ شخصیت هایی چون بوعلی سینا و شهداء را کار کنیم؛ می گویند کارهای مذهبی جذابیت ندارد، اما اگر خوب کار شود، جذابیت خودش را نشان می دهد.

,

 وی در راستای فرمایشات رهبری مبنی بر تولید عروسک های ایرانی اذعان کرد: بیشترین تهاجم فرهنگی را در انیمیشن های خارجی داریم حتی مدل لباسهایشان را در انیمیشن ارائه می دهند، شیطان پرستی را تبلیغ می کنند که ما می توانیم با تولید عروسک های ایرانی و ساخت انیمیشن هایی که نشأت گرفته از آداب و رسوم و فرهنگ اسلامی ایرانی است، تبلیغ فرهنگ اسلامی را داشته باشیم.

,

 ایمانی تصریح کرد: متأسفانه قصۀ موش و گربه ای که ما در کلیله و دمنه داریم، هنوز انیمیشنش ساخته نشده است؛ با وجود و افتخار داشتن دوازده امام و چهارده معصوم پاک، بعضا"شعرهایی که بچه ها می خوانند غربی است؛ امید است که با همت جوانان هنرمند این مرزو بوم  اقدامات خوبی صورت بگیرد.

,

 ایمانی با بیان اینکه انیمیشن های خارجی باید قبل از پخش، آسیب شناسی شوند؛ افزود: دشمن از لحاظ بدنی حریف ما نمی شود، چون ضعف دارند، روی ذهن بچه ها سرمایه گذار ی می کنند و قویترین قسمت هم فرهنگی است، ما جوانان امروز، تلاش می کنیم که فردا بگوییم تلاش خودمان را کردیم و خوشحالیم از این بابت.

,

 

,

انتهای پیام/ج

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه