اخبار داغ

معاون امور هنری خراسان شمالی اعلام کرد؛

گشایش تماشاخانه شمس همزمان با آغاز دهمین جشنواره تئاتر رضوی/دبیرخانه تئاتر رضوی بین المللی می شود

گشایش تماشاخانه شمس همزمان با آغاز دهمین جشنواره تئاتر رضوی/دبیرخانه تئاتر رضوی بین المللی می شود
معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی از گشایش تماشاخانه شمس استان در محل مجموعه فرهنگی گلشن شهر بجنورد همزمان با آغاز دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از خبرنگار اترک نیوز، حسن عابدی، معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در نشست خبری اظهار کرد: در مجموعه فرهنگی گلشن شهر بجنورد سالن پلاتو با نام تماشاخانه شمس با ظرفیت پذیرش 150 نفر برای برگزاری نمایش های تئاتری در حال احداث است که همزمان با آغاز دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی استان گشایش خواهد یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اترک نیوز،,
عابدی درباره آئین بهره برداری از این تماشاخانه نیز عنوان کرد: در روز برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در استان، هیات های مذهبی، هنرمندان، خادمان امام زاده عباس بن موسی بن جعفر و عموم مردم از مسجد امام رضای شهر بجنورد همراه با مدیحه سرایان به سوی میدان شهید حرکت خواهند کرد و پس از برگزاری مراسمی، مسیر خود را به سوی این تماشاخانه به منظور افتتاح آن ادامه خواهند داد.
,
وی در ادامه با بیان اینکه در سالن این تماشاخانه در زمان برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی در بجنورد در هر روز دو اجرا از یک نمایش انجام خواهد شد، اعلام کرد: در نخستین شب از برگزاری این جشنواره، نمایش نیم مرده به روی صحنه می رود.
,
وی همچنین با بیان اینکه بوسیدن به وقت تگرگ و نیم مرده جزو بهترین آثار نمایشی این جشنواره خواهند بود، یادآور شد: آنم آرزوست و پدرانه نیز در بخش ویژه این جشنواره به روی صحنه خواهند رفت.
,
علاوه بر این، این مسئول با یادآوری این مطلب که هیچ گروه نمایشی از خراسان شمالی به بخش مسابقه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی راه نیافته اند، خاطر نشان کرد: با این وجود، 12 نفر از هنرمندان تئاتری استان به صورت مشترک در نمایشنامه نیم مرده به کارگردانی علی عابدینی و هشت نفر از هنرمندان تئاتری استان به صورت مشترک در اپیزود 2 نمایش بوسیدن به وقت تگرگ نقش آفرینی می کنند.
,
وی افزود: نمایش نیم مرده کار مشترک ایران و تاجیکستان است.
,
عابدی در خاتمه از افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی در استان در روز اختتامیه این جشنواره خبر داد و گفت: تلاش ها بر این است که با افتتاح این دبیرخانه دائمی بتوانیم زمینه های حضور هنرمندان پنج کشور از جهان اسلام را در این جشنواره برای سال های آتی آماده سازی کنیم.
,
وی عنوان کرد: با آغاز فعالیت رسمی این دبیرخانه دائمی در استان، باید تداوم اجراهای عمومی تئاتر رضوی در سطح کشور، مدیریت همچنین ارتباطات با هنرمندان خارجی نیز برقرار شوند.
,
افزون بر این، معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی همچنین از تلاش های این اداره کل برای اخذ برگزاری جشنواره نمایش نویسی رضوی برای استان خبر داد و گفت: با کسب مجوز آن، مشکل کارگردانان استان برای تهیه متون نمایشنامه ای نیز مرتفع خواهد شد.
,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه