اخبار داغ

رصد روزانه رسانه‌های خارجی؛

مروری بر مهمترین عناوین ۱۳ مرداد ماه رسانه‌های بین‌المللی

مروری بر مهمترین عناوین ۱۳ مرداد ماه رسانه‌های بین‌المللی
ان.بی.سی نیوز: نظر مردم آمریکا در مورد توافق هسته‌ای ایران/ نشنال اینترست: سرانجام یک کابوس؛ چرا بمباران ایران فاجعه انگیز خواهد بود؟/ الجزیره: وحشت و اضطراب در دمشق
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از  صبح توس، مروری بر مهمترین عناوین ۱۳ مرداد ماه رسانه های بین‌المللی را در ادامه می خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح توس، مروری بر مهمترین عناوین ۱۳ مرداد ماه رسانه های بین‌المللی را در ادامه می خوانیم:,

ان.بی.سی. نیوز (NBC News): نظر مردم آمریکا در مورد توافق هسته‌ای ایران
بر اساس سرشماری انجام شده از مردم امریکا توسط ان.بی.سی نیوز و وال استریت ژورنال، ۳۵ درصد از مردم آمریکا موافق و ۳۳ درصد مخالف توافق هسته‌ای ایران بوده‌اند. ۳۲ درصد دیگر نیز با اظهار اینکه اطلاعات کافی در مورد این موضوع ندارند، نظری ندادند.
تعداد مخالفان توافق از ماه ژوئن تا اکنون دو برابر شده است، در آن زمان ۳۶ درصد موافق و تنها ۱۷ درصد از مردم آمریکا مخالف توافق هسته‌ای ایران بودند.
۵۸ درصد دموکرات‌ها با حاشیه ۸ درصد، موافق توافق و ۶۰ درصد جمهوری خواهان با حاشیه ۱۵ درصد، مخالف توافق هسته‌ای ایران هستند.
در بین گروه‌های مستقل نیز ۳۹ درصد نسبت به توافق اعلام مخالفت کرده‌اند، آماری که در گذشته ۲۴ درصد بود.
این سرشماری در بازه زمانی ۲۶ تا ۳۰ جولای و با حاشیه خطای مثبت- منهای ۴٫۴ درصد انجام شده است.

نشنال اینترست (National Interest): سرانجام یک کابوس؛ چرا بمباران ایران فاجعه انگیز خواهد بود؟
اکثر مردم آمریکا، حتی بیشتر آمریکایی‌های یهودی، تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل و فهرست بلند پایه‌ای از سران امنیت ملی و دیپلمات‌های سابق ایالات‌متحده، برجام را مورد تائید قرار می‌دهند و آن را بهترین گزینه برای جلوگیری از رسیدن ایران به تسلیحات هسته‌ای می‌خوانند.
افرادی چون جان بولتون، مایکل هایدن و سناتور تام کاتن تنها راه متوقف کردن ایران هسته‌ای را حمله هوایی به این کشور می‌دانند، اما ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک آمریکا، حمله به ایران را باعث بی‌ثباتی منطقه بیان داشته است و اینکه با حمله نظامی نمی‌شود به اهداف بلندمدت دست یافت.
در بهترین حالت، حمله نظامی به ایران، تنها می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را به مدت”چند سال” به تأخیر بیاندازد، اما حمله به ایران، پاسخ انتقام‌جویانه این کشور را به همراه خواهد داشت، فرصت بازرسی و راستی آزمایی از ایران را نابود خواهد کرد و جمهوری اسلامی را به سوی سلاح هسته‌ای خواهد برد.
عملیات نظامی ایالات‌متحده علیه ایران منجر به سست شدن ائتلاف بین‌المللی و کاهش فشار اقتصادی وارد شده به ایران می‌شود، در نتیجه ایالات‌متحده باید تنها و بدون حمایت جوامع بین‌الملل در مقابل ایران قرار گیرد.
اسرائیل توان حمله نظامی به ایران را ندارد؛ حمله به ایران نیازمند تسلیحات هوایی عظیمی است که بتواند زیرساخت‌ها و تأسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار دهد، چیزی که اسرائیل از آن بی‌بهره است.
بمباران تأسیسات هسته‌ای ایران نیازمند بمباران مستقیم روی هدف می‌باشد، این بدان معنی است که اسرائیل برای اینکه بتواند تأسیسات هسته‌ای ایران را بمباران کند باید به حریم هوایی ایران ورود پیدا کند، حریمی که مملو از سامانه‌های دفاعی زمین به هوا است. کمپین هوایی علیه ایران باید در وهله اول سامانه‌های دفاع هوایی ایران را نابود و سپس بمب‌افکن‌های اسرائیلی برنامه هسته‌ای ایران را مورد هدف قرار دهند.
اگر کمپین حملات هوایی ایالات‌متحده و اسرائیل درست هم عمل کند، این رویه باید به صورت مکرر در چندین سال ادامه یابد تا از ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران جلوگیری شود.

, ان.بی.سی. نیوز (NBC News): نظر مردم آمریکا در مورد توافق هسته‌ای ایران, ان.بی.سی. نیوز (NBC News): نظر مردم آمریکا در مورد توافق هسته‌ای ایران,
,
,
,
,
,
,
, نشنال اینترست (National Interest): سرانجام یک کابوس؛ چرا بمباران ایران فاجعه انگیز خواهد بود؟, نشنال اینترست (National Interest): سرانجام یک کابوس؛ چرا بمباران ایران فاجعه انگیز خواهد بود؟,
,
,
,
,
,
,
,


الجزیره (Aljazeera): وحشت و اضطراب در دمشق
اهداف اصلی بشار اسد: ۱) استمرار کنترل دمشق و مناطق ساحلی ۲) دسترسی ایمن به لبنان.
در جبهه سیاسی، ایالات‌متحده، انگلیس و فرانسه به وعده خود به بشار اسد مبنی بر برقراری صلح با دمشق برای مبارزه با تهدید داعش عمل نکردند و از بخشیدن مشروعیت بین‌المللی به وی امتناع ورزیدند.
بیشتر از تهدید گروه‌های شورشی، این تهدید اقتصاد است که خودنمایی می‌کند و هر روز وضعیت اقتصادی مردم سوریه بدتر می‌رود.

,
, الجزیره (Aljazeera): وحشت و اضطراب در دمشق, الجزیره (Aljazeera): وحشت و اضطراب در دمشق,
,
,
,


انتهای پبام/ج

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه