اخبار داغ

اندر حکایت "دکل نفتی گشده"؛

دکل به آن بزرگی چطور دزدیده شده و الآن کجاست؟!

دکل به آن بزرگی چطور دزدیده شده و الآن کجاست؟!
مدتی است که خبر گم شدن دکل نفتی در خلیج‌فارس بمبی شده در کنار برخی اتفاقات دیر برای کوبیدن دولت قبل! اما به راستی دکل به آن بزرگی چطور دزدیده شده و الآن کجاست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کریمه، آبان ماه سال گذشته بود که چند تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بنا بر اسنادی که به دست آن‌ها رسیده بود، طی نامه‌ای به موضوع گم شدن یک دکل حفاری نفتی که در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد خریداری شده بود، اشاره کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی کریمه، , پایگاه خبری تحلیلی کریمه، , پایگاه خبری تحلیلی کریمه،,

اعلام این خبر، موجی از حیرت و شگفتی را در رسانه­‌ها و شبکه­‌های اجتماعی به راه انداخت و کاریکاتورها و جوک­‌های مرتبط با آن در شبکه­‌های اجتماعی، توسط کاربران به اشتراک گذاشته شد.

,

, ,

حتی از زمان اعلام این خبر اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها که اغلب غیررسمی هم بودند، شنیده و دیده‌ شده؛ اما ماجرا همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی‌مانده بود که با خبر وزیر نفت در خصوص گم‌شدن این دکل، موضوع وارد فاز جدی شد.

,

آقای زنگنه، بحث داغ گم شدن دکل را در رسانه‌ها در حالی پخش کرده که ماجرای گم‌شدن دکل را مربوط به دولت گذشته عنوان و اظهار کرد که موضوع مفقودشدن دکل نفتی 78 میلیون دلاری متعلق به ایران واقعیت دارد و با پیگیری و شکایت ما پرونده‌ای در این خصوص تشکیل‌شده است.

,

حسین دهدشتی، عضو کمیسیون انرژی اما اخبار جدیدی درباره هیاهو و پرواز دکل‌ها دارد؛ از شرکت‌های کاغذی می‌گوید و دکل‌های فرسوده!

,

وی می‌گوید: داستان این دکل به دو تا سه سال پیش یعنی سال 91، 92 برمی‌گردد. واسطه خرید این دکل‌ها شرکت تأسیسات دریایی بود؛ در آن زمان رئیس سابق تأسیسات دریایی آقای طاهری‌مطلق را به کمیسیون احضار کردیم؛ ایشان هم گفتند که خریداری شده‌اند، اما هنوز به کشور وارد نشده‌اند و واسطه‌ها بدقولی کرده‌اند و قول پیگیری دادند؛ اما در کل این شرکت تأسیسات دریایی، از ابتدای تأسیس ابهامات زیادی در عملکرد دارد؛ پارسال هم قرار شد تحقیق و تفحصی از این شرکت درباره شرکت‌های زیرمجموعه، دکل‌ها و عملکرد کل تأسیسات دریایی انجام شود؛ در همین جریان‌ها بود که سازمان بازرسی کل کشور هم به قضیه وارد شد. موضوع را پیگیری کردند، یکی از آن‌ها هم همین قضیه شرکت ترکیه‌ای «دین» است که قرار بوده واسطه خرید دکل باشد؛ شرکت تأسیسات دریایی قرار بود پول را در چهار قسط به تدریج پرداخت کند و بعد از پرداخت نیمی از آن دکل تحویل داده شود که متأسفانه گویا همه پول را پرداخت کرده و خبری هم از دکل نشده بود. در واقع شرکت واسطه ترکیه‌ای (دین) یک شرکت صوری و کاغذی بوده و قضیه مانده تا الآن.

, داستان این دکل به دو تا سه سال پیش یعنی سال 91، 92 برمی‌گردد. واسطه خرید این دکل‌ها شرکت تأسیسات دریایی بود؛ در آن زمان رئیس سابق تأسیسات دریایی آقای طاهری‌مطلق را به کمیسیون احضار کردیم؛ ایشان هم گفتند که خریداری شده‌اند، اما هنوز به کشور وارد نشده‌اند و واسطه‌ها بدقولی کرده‌اند و قول پیگیری دادند؛ اما در کل این شرکت تأسیسات دریایی، از ابتدای تأسیس ابهامات زیادی در عملکرد دارد؛ پارسال هم قرار شد تحقیق و تفحصی از این شرکت درباره شرکت‌های زیرمجموعه، دکل‌ها و عملکرد کل تأسیسات دریایی انجام شود؛ در همین جریان‌ها بود که سازمان بازرسی کل کشور هم به قضیه وارد شد. موضوع را پیگیری کردند، یکی از آن‌ها هم همین قضیه شرکت ترکیه‌ای «دین» است که قرار بوده واسطه خرید دکل باشد؛ شرکت تأسیسات دریایی قرار بود پول را در چهار قسط به تدریج پرداخت کند و بعد از پرداخت نیمی از آن دکل تحویل داده شود که متأسفانه گویا همه پول را پرداخت کرده و خبری هم از دکل نشده بود. در واقع شرکت واسطه ترکیه‌ای (دین) یک شرکت صوری و کاغذی بوده و قضیه مانده تا الآن.,

خلاصه پس از اوج‌گیری بحث‌ها و نظرها پیرامون این دکل گمشده بخت‌برگشته! در شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه‌های رسمی به تدریج اخبار و اطلاعات بیشتری در خصوص وضعیت و چگونگی خرید و گم شدن این دکل نفتی منتشر شد.

,

تا اینکه خبرگزاری فارس، برای نخستین بار از متن کامل قرارداد آقازاده زینت‌الوزرای دولت اصلاحات با دلال دکل‌ گمشده رونمایی می‌کند. بر اساس این قرارداد، طباطبایی متعهد شده است برای اخذ تسهیلات و کلیه خدمات بانکی اعم از وام‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت، سرمایه در گردش، گشایش اعتبار، سپردن وثیقه و امثال آن 3 درصد از کل وام و اعتبار اخذ شده را به آقازاده یاد شده بپردازد.

, خبرگزاری فارس,

بر اساس این قرارداد 300 میلیون تومان به صورت علی‌الحساب و برای شروع خدمات یاد شده از سوی دلال مشهور دکل‌های نفتی به آقازاده یاد شده پرداخت شده است.

,

یکی از مهم‌ترین نکات این قرارداد امضای یکی از شهود آن است که در حال حاضر مسئولیت بسیار حساسی را در بخش مربوط به رسیدگی به تخلفات در وزارت نفت بر عهده دارد و بنا به ادعای مدیران سابق شرکت تأسیسات دریایی به همراه دو طرف این قرارداد، دکل فورچون، مشهور به دکل گمشده را به این شرکت معرفی کرده است.

,

و اما ماجرای دکل نفتی گمشده از زبان سعید جلیلی به نقل از سایت هشدار نیوز در پایین بخوانید.

,

ماجرای دکل نفتی گمشده چیست؟!

,

این روزها اخباری در فضای مجازی مبنی بر اینکه دکل نفتی گمشده (غیب شده) و... به گوش می‌رسد.

,

نکته‌ی خنده‌دار این ماجرا اینست که ظاهراً برخی دکل نفتی را با تیر چراغ‌برق محله‌شان اشتباه گرفته‌اند!
اگر اندازه‌ی دکل نفتی را می‌دانستید هیچ‌گاه از لفظ گمشده و مفقود شده استفاده نمی‌کردید

,
,

اما آقای زنگنه به دو دلیل آن را مسئله‌ی جدیدی جلوه داد و آن را با کمک رسانه‌های اصلاح‌طلب بزرگنمایی کرد:

,

1. این دولت تمام سعی و تلاش خود را می‌کند تا دولت قبلی را پلیدترین و خبیث‌ترین دولت از ابتدای انقلاب تاکنون معرفی کند و برای این هدفش از هیچ وسیله‌ای فروگذار نیست.

,

2. آقای زنگنه خواستند تا با این کار خودشان را تطهیر کنند و شاید با این تیری که در تاریکی انداختند ماجرای « ‫#‏پرونده_ی_کرسنت » کمرنگ‌تر شود و مردم فراموش کنند که ایشون و برخی دیگر از اعضای دولت فعلی چه ضرر شدیدی به ایران زدند.

,

آقای زنگنه برفرض که ما ساده باشیم و باور کنیم یک دکل نفتی غیب هم می‌شود با این حال رقم ضرر در این دکل به گَردِ پای ضرری که در پرونده کرسنت خوردیم نمی‌رسد.

,

مکروا و مکر اللَّه واللَّه خیر الماکرین

,

خلاصه اینکه ماجرای دکل گم شده زمانی شروع شد که آقای زنگنه خبر گم شدن دکل نفتی را برای رسانه‌ها مطرح کرد و به گفته وی این دکل در دولت گذشته گم شده است، البته مطرح شدن این خبر موجبات سرگرمی و خنده بسیاری شد، چرا که به عقیده همه مگر دکل به آن بزرگی هم گم می‌شود؟!

, خلاصه اینکه ماجرای دکل گم شده زمانی شروع شد که آقای زنگنه خبر گم شدن دکل نفتی را برای رسانه‌ها مطرح کرد و به گفته وی این دکل در دولت گذشته گم شده است، البته مطرح شدن این خبر موجبات سرگرمی و خنده بسیاری شد، چرا که به عقیده همه مگر دکل به آن بزرگی هم گم می‌شود؟!,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه