اخبار داغ

رئیس خانه صنعت معدن وتجارت:

تخصیص یارانه ویژه به شهرک ها، انگیزه ای برای حرکت صاحبان صنایع به سمت جنوب استان

تخصیص یارانه ویژه به شهرک ها، انگیزه ای برای حرکت صاحبان صنایع به سمت جنوب استان
رئیس خانه صنعت ،معدن تجارت گفت:دولت ،استاندار ومسئولین به شهرک های صنعتی جنوب سوبسید ویژه پرداخت کنند تا انگیزه برای حرکت صاحبان صنایع به سمت جنوب استان بیشتر شده و سرمایه گذاران هم برای حضور رغبت بیشتری از خود نشان دهند تا این شهرک ها نیز ازاین موقعیت برای رشد خود نهایت بهره را ببرند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی اکبر مشرفی در گفتگو با "کارگران کرمان "در رابطه با مشکلات شهرک های صنعتی گفت : افزایش چشمگیر قیمت زمین در جنوب استان ، کمبود نقدینگی و مشکل درتامین بودجه کافی برای اجرا ی پروژه هایی که در جهت آبادانی شهرک ها کلید خورده اند،عواملی هستند که به مشکلات شهرک های صنعتی افزوده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کارگران کرمان ",

رئیس خانه صنعت ومعدن در ادامه افزود : شهرک های صنعتی را به دو دسته ی شمالی بزرگ و فعال ، جنوبی کوچک وبا فعالیت های کم ، می توان تقسیم کرد.

,

گران بودن زمین به بهانه دوری از مرکز استان

, گران بودن زمین به بهانه دوری از مرکز استان ,

وی ابراز کرد : شهرک ها ی جنوبی به علت فاصله ای که از مرکز استان دارند و تازه تاسیس هستند لذا عملیات آماده سازی آنها به صورت کامل درگذشته صورت نگرفته است که نیازمند خرید زمین برای اجرای عملیات های زیر ساختی می باشند اما قیمت تمام شده متراژ زمین در شهرک های جنوب فوق العاده گران تمام می شود.

,

مشرفی با بیان اینکه در برخی از شهرک های جنوب استان قیمت زمین بالاست اظهار کرد : در شهرک های جنوبی یک متر مربع زمین قیمتی حدود 75 هزار تومان دارد که در شمال استان همین مقداربا متری 45 هزار تومان در شهرک های فعال به فروش می رسد.

,

رئیس خانه صنعت ومعدن با اشاره به اینکه گران بودن زمین مسبب عدم رشد اقتصادی در واحد های تولیدی است عنوان کرد : انگیزه مندی صاحبان صنایع وفعالان این عرصه کم شده زیرا شهرک های جنوب استان از امکانات پیشرفته کمتری برخوردار هستند ونیاز به رشد صنعتی بیشتری دارند لذا عوامل ذکر شده حضور این افراد را درعرصه اقتصادی وجذب سرمایه گذار کمرنگ تر می کند .

,

مسئولین به شهرک های جنوبی استان کرمان "یارانه" پرداخت کنند

, مسئولین به شهرک های جنوبی استان کرمان "یارانه" پرداخت کنند,

وی در ادامه افزود : دولت ،استاندار ومسئولین به شهرک های صنعتی جنوب سوبسید ویژه پرداخت کنند تا انگیزه برای حرکت صاحبان صنایع به سمت جنوب استان بیشتر شده و سرمایه گذاران هم برای حضور رغبت بیشتری از خود نشان دهند تا این شهرک ها نیز ازاین موقعیت برای رشد خود نهایت بهره را ببرند .

,

مشرفی با بیان اینکه کمبود نقدینگی ازدیگر مشکلات حاضر در شهرک های صنعتی سطح استان است ، اذعان کرد : در حال حاضر عدم تامین بودجه کافی و نرسیدن آن به شرکت خدماتی شهرک ها باعث می شود که خدمات لازم به سراسر استان نرسد لذا رونق شهرک های صنعتی اندکی کم رنگ شده است.

,

عدم توجه به آبادانی شهرک ها بر نحوه تولید هم اثرات منفی گذاشته است

, عدم توجه به آبادانی شهرک ها بر نحوه تولید هم اثرات منفی گذاشته است,

رئیس خانه صنعت معدن وتجارت عدم توجه به آبادانی شهرک ها بر نحوه تولید هم اثرات منفی گذاشته است، ابراز کرد : بسیاری از واحد های تولید ی که در مجتمع های صنعتی وجود داشته اند به حالت نیمه تعطیل یا کم رونق در آمده اند لذا آبادانی شهرک های صنعتی دچار رشد منفی شده است که در این بازده زمانی سرمایه داران رغبت کمتری برای سرمایه گذاری از خود نشان داده اند.

,

علی اکبر مشرفی د رپایان با اشاره به اینکه چند شهرک بزرگ در استان از این قائده مستثنی هستند خاطر نشان کرد : سایر شهرک ها با مشکلات بسیاری روبه روهستند که نیاز مند توجه بیشترمسئولین می باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه