اخبار داغ

نشست روزنامه‌نگاران با وزیرکار

نشست روزنامه‌نگاران با وزیرکار
همزمان با روز خبرنگار و با حضور دکتر ربیعی؛ نخستین نشست «روزنامه نگاران؛ نیازهای حرفه‌ای و مسایل اجتماعی» برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا نخستین نشست «روزنامه‌نگاران؛ نیازهای حرفه‌ای و مسایل اجتماعی» با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن علمی مطالعات فرهنگی و ارتباطات ‌جمعه ۱۶ مرداد مقارن با روز خبرنگار - ۱۷ مرداد - در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش مهر ، مشاور رسانه‌ای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این‌باره گفت: در نشست اصلی که با حضور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اساتید روزنامه‌نگاری، مدیران مسئول و روزنامه‌نگاران برگزار خواهد شد، مسائل مرتبط با جامعه مطبوعاتی در دو پنل اصلی و چند پنل جانبی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

,

بیژن رمضانی موضوع پنل اول را «مسائل بیمه‌ای، نظام مزدی و طبقه‌بندی مشاغل» عنوان و اظهار کرد: در این پنل مشکلات بیمه‌ای خبرنگاران، مسایل مرتبط با نظام مزدی و طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای مطبوعاتی و همچنین مسایل مربوط به رسیدگی دعاوی حقوقی در حوزه روزنامه‌نگاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت و روزنامه‌نگاران و مسئولان مربوطه در این‌باره به بیان نظرات خود خواهند پرداخت.

,

وی ادامه داد: پنل دیگر با عنوان «رسانه و مسائل اجتماعی» خواهد بود که در آن نقش و کارکرد رسانه‌ها در مسائل اجتماعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا وزارت کار بتواند از ظرفیت رسانه‌ها برای حل و فصل مسایل اجتماعی بهتر استفاده کند.

,

مشاور وزیر یادآور شد: مسائلی همچون ارتقای بهره‌وری، ترویج فرهنگ خیر جمعی، ترویج نشاط و امید اجتماعی در جامعه، آموزش‌های مرتبط با توانمند‌سازی جامعه در حوزه‌های مختلف از جمله سرفصل‌هایی است که وزارت کار و رسانه‌ها می‌توانند با یکدیگر همکاری گسترده‌ای داشته باشند.

,

رمضانی درباره پنل‌های جنبی نیز اظهار کرد: در کنار پنل‌های اصلی، چندین پنل به صورت جانبی برگزار خواهد شد. در یکی از پنل‌های جنبی که با حضور خبرنگاران نشریات استانی برگزار خواهد شد، مسائل و مشکلات آنان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت که جمع‌بندی این پنل در نشست اصلی مطرح خواهد شد.

,

وی افزود: خبرنگاران ورزشی و فرهنگی و هنری نیز دو نشست جنبی خواهند داشت که جمع‌بندی پنل‌های آن‌ها در نشست اصلی ارایه خواهد شد.

,

مشاور رسانه‌ای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  به لزوم آموزش و توانمند‌سازی جامعه رسانه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که قرار است در این نشست مورد بررسی قرار گیرد، بحث آموزش فنی و حرفه‌ای‌ است. سازمان‌های فنی و حرفه‌ای ظرفیت‌های‌ آموزشی دارد که می‌تواند با ارائه آموزش‌های لازم، به ارتقای دانش و مهارت شاغلان بخش‌های مختلف مطبوعات از جمله عکاسان و گرافیست‌ها کمک کند.

,

رمضانی گفت: در این نشست و نشست‌های آتی مسئله تعاونی‌های مرتبط با کارکنان مطبوعات، بررسی وضعیت تعاونی‌های موجود و چگونگی تشکیل تعاونی‌های جدید نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/بخ
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه