اخبار داغ

رئیس دامپزشکی سیریک :

گوشتهای قرمز غیر مجاز سلامت مردم سیریک را تهدید می کند

گوشتهای قرمز غیر مجاز سلامت مردم  سیریک را تهدید می کند
رئیس اداره دامپزشکی سیریک با اشاره به کشنده بودن انتقال بیماری تب کنگو از دام به انسان گفت: عدم رعایت موارد ایمنی توسط مردم خطر ابتلا به این بیماری و سلامت مردم سیریک را به شدت تهدید می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مجتبی رهدور در گفتگو با خبرنگار آذینی افزود: تقریبا تمامی سه شهر و 75روستای شهرستان سیریک دارای احشام سبک ، نیمه سنگین و سنگین می باشند که با توجه به آداب و رسوم سنتی مردم شهرستان به نگهداری دام بویژه گاو ، گوسفند و بز در منزل و  استفاده از کوشت قرمز که به روش سنتی در منازل کشتار می شود به نوعی به عادت و رسوم مردم تبدیل شده که این مسئله سلامت مردم را به شدت تهدید می کند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی,

 

,

این مسئول ابراز داشت :شهرستان سیریک دارای 40 هزار دام سبک ، حدود 3 هزار راس گاو و تعداد 5 هزار نفر شتر می باشد که متاسفانه تاکنون چندین مورد بیماری مشترک بین انسان و دام در سیریک مشاهده شده که عدم توجه به این مسئله  از طرف خود مردم باعث تهدید سلامت آنها خواهد شد.

,

 

,

رهدور تصریح نمود بیماری مشترک انسان و دم از راه گزش کنه ، لاشه حیوان ، خون و ترشحات حیوان آلوده ،تماس با خون و بافت های بیمار مبتلا ،  تماس با کنه و لح کردن کنه بوسیله دست ،کشتارهای سنتی و غیر مجاز دام که بوسیله مردم در منازل ، کبابی ها و مراسمات صورت می گیرد احتمال انتقال را تشدید می کند.

,

 

,

رئیس دامپزشکی شهرستان سیریک یادآور شد: علائم این بیماری در دام باعث بروز ایجاد یک تب بسیار مختصر و فاقد هر نوع علائم دیگر می باشد اما در انسان علائم این بیماری  اگر از طریق گزش کنه  ویروس به بدن انسان منتقل شود معمولا تا 3 روز بعد از آن علائم بیماری شروع و اگر از طریق ترشحات باشد بعد از 5 روز مشخص خواهد شد.

,

 

,

وی اضافه کرد: از دیگر علائم ابتلا به  بیمای مشترک انسان و دام سردرد شدید ، درد عضلانی ، تب و لرز، گیجی ، سفتی عضلات گردن ، حساسیت به نور و احتمال حالت تهوع ، استفراغ ، گلوله درد ، پر خونی ملتهبه دیده می شود.

,

 

,

رهدور افزود: بعد از انتقال بیماری مشترک انسان و دام ( بیماری تب کریمه گنگو) خون ریزی از قسمت های بالای بدن قابل مشخص و در صورت عدم درمان بدلیل کم خونی و خون ریزی در مغز و اعضای داخلی بدن در شکل حاد بیماری منجر به مرگ انسان می شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای مهم و پیشگیری از این بیماری خطرناک سم پاشی حداقل سه بار در سال مکان نگهداری دام ها و دام ها می باشد اظهار داشت:مردم برای حفظ سلامت خود باید برای تهیه گوشت قرمز از مراکز معتبر و تائید دامپزشکی تهیه و از گوشت خارج از کشتار غیر مجاز پرهیز و قبل از مصرف گوشت قرمز تازه کشتار شده حتما به مدت 24 ساعت در یخچال و در دمای 0 تا 4 درجه نگهداری و در زمان مصرف گوشت را به طور کامل پخته مصرف نمایند.

,

 

,

 انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه