اخبار داغ

بازنگری درقوانین صدور گواهینامه

بازنگری درقوانین صدور گواهینامه
وزیر راه و شهرسازی قوانین صدور گواهینامه را نیازمند بازنگری دانست و گفت: مهارت در رانندگی نباید تنها شاخص صدور گواهینامه باشد بلکه باید صلاحیت های دیگری نیز برای صدور گواهینامه در نظر گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا عباس آخوندی در شصت و سومین نشست کمیسیون ایمنی راه ها، افزود: با اشاره به موارد مطرح شده در نشست 62 کمیسیون ایمنی راه ها در حضور معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران، افزود: بیش از سه سال است که قوانین صدور گواهینامه تغییر نکرده و باید در این خصوص کارگروهی مسئول تعیین شاخص های جدید برای صدور گواهینامه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته مهارت در رانندگی تنها شاخص ارایه گواهینامه نیست بلکه صلاحیت های دیگری نیز برای صدور گواهینامه ها در نظر گرفته می شود و کارگروه مذکور باید در خصوص ویژگی ها و شاخصه های لازم برای صدور گواهینامه پیشنهاداتی را به کمیسیون ارایه کند.

,

آخوندی برای افزایش یمنی حمل و نقل درون شهری، برون شهری، حومه ای و روستایی، گفت: برای رعایت ایمنی در راه ها توجه به فاکتورهای بسیاری نیاز است و فقط تجهیز و ایمنی راه ها به تنهایی نمی تواند این مهم را تحقق سازد برای مثال باید درآمد سرانه مردم به اندازه ای افزایش پیدا کند تا خودروهای شخصی مردم دو سطح ارتقا یابد یا آموزش هایی به مردم در این زمینه ارایه شود.

,

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: کارگروهی با حضور مسئولان مرتبط از جمله نیروی انتظامی و مرکز تحقیقات راه٬ مسکن و شهرسازی شاخص های تاثیرگذار در میزان تصادفات را به طور دقیق بررسی کنند و پیشنهادهای دقیق تری مبتنی بر مستندات فعلی برای درج در لایحه برنامه ششم توسعه به کمیسیون ایمنی اراه ها ارایه دهند.

,

وزیر راه و شهرسازی به حادثه ساز بودن موتور سواران اشاره کرد و افزود: بیش از 23 درصد از حوادث رانندگی در محورهای برون شهری و درون شهری را موتور سواران رقم می زنند و باید در فرصتی کافی مسائل و مشکلات موتورسیکلت سواران با حضور جامعه شناسان٬ مسئولانی از وزارت صنعت٬ معدن و تجارت٬ وزارت اقتصاد و دارایی و صدا و سیما بررسی جامع شود.

,

وی با یادآوری اینکه کارگروهی در سازمان راهداری مسائل و مشکلات موتورسیکلت سوران را بررسی می کند٬ گفت: کمیسیون ایمنی راه ها آمادگی دارد یک جلسه را به مسائل و مشکلات موتورسیکلت ها اختصاص دهد و برای اختصاص این جلسه لازم است کارگروه ها در راهداری٬ پلیس و وزارت کشور با هم به نتیجه و پیشنهادی مشخص برسند و آن را در کمیسیون ایمنی راه ها مطرح کنند.

,

این عضو کابینه دولت یازدهم پس از استماع گزارش پلیس راهور درباره کاهش آمار تصادفات در چهار ماهه ابتدای امسال، ضمن تشکر از پلیس، افزود: وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون ایمنی راه ها این آمادگی را دارد که هرچه بیشتر با پلیس همکاری کند چرا که سرمایه گذاری و حضور بیشتر پلیس در عرصه حمل و نقل درون شهری و برون شهری موجب کاهش حوادث می شود

,

انتهای پیام/بخ
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه