اخبار داغ

در سایه کم توجهی مسئولان؛

قطعی مکرر برق گردشگران فومنی را فراری داده است!

قطعی مکرر برق گردشگران فومنی را فراری داده است!
امروزه بحث گردشگری به یک صنعت درآمدزا و سودآور مطرح است، صنعتی که با کمترین آورده مالی می‌تواند بیشترین سودها را در مدت زمان مشخص و یا حتی نامحدود به همراه داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بهجت نیوز ؛ گیلان و فومن نیز با برخورداری از جاذبه‌های خدادادی و تاریخی خاستگاه و هدف ورود گردشگران میلیونی از اقصی نقاط دنیا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهجت نیوز,

بیشتر مناطق کشور برای جذب گردشگر هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند و گیلان به دلیل وجود نعمت‌های بی‌شمار الهی از هزینه‌های زیادی برای فراهم کردن امکانات ابتدایی به دور مانده است.

,

صنعت گردشگری به موجب سودآوری خود مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته و اهمیت حوزه گردشگری به اندازه‌ای ارزشمند شده که در دانشگاه‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی به صورت تخصصی تدریس می‌شود.

,

حضور و جذب گردشگر در مناطق گردشگری دارای دلایل مختلفی است که گیلان به طور طبیعی این نعمت را در سفره خود دارد و باید امکانات ماندگاری گردشگران در شب و روز فراهم شود.

,

بیشتر امکانات و وسایل رفاهی امروز گردشگران استفاده از انرژی برق است ضمن اینکه جاده جنگلی و خوش‌سیمای ماسوله هر روز شاهد حضور گردشگران زیادی بوده که رشد تعداد کمی آنها قدرت و ولتاژ این انرژی را افزایش می‌دهد.

,

افزایش جمعیت در مناطق گردشگری شهرستان فومن موجب شده تا در این فصل شاهد قطع چند ساعته برق در طول روز باشیم که این مسئله علاوه بر ساکنان، گردشگران را آزار می‌دهد.

,

شهرستان فومن در طول سال به‌ویژه در شش ماه نخست سال، پذیرای جمعیتی بالغ بر ۱۵ برابر جمعیت ساکن خود بوده و این آمار نیازمند افزایش توانایی شبکه برق‌رسانی است که مسئولان امر باید توان برق‌رسانی به مناطق گردشگری را ارتقا دهند.

,

مدیر یکی از رستوران‌ها قطع برق چندین ساعته در طول روزهای گذشته در جاده شهرک تاریخی ماسوله را موجب فرار گردشگران از این منطقه عنوان کرد.

,

کریمی با بیان اینکه هیچ گردشگری در دمای ۴۰ درجه و بدون وجود سیستم‌های سرمایشی در منطقه نمی‌ماند، گفت: قطع برق موجب ضرر اقتصادی صاحبان واحدهای اقامتی و پذیرایی شده است.

,

قطع برق نوبتی انجام می‌شود / افزایش بی‌رویه مصرف برق دلیل خاموشی

, قطع برق نوبتی انجام می‌شود / افزایش بی‌رویه مصرف برق دلیل خاموشی,

رئیس اداره شرکت توزیع برق فومن با اشاره به افزایش دمای هوای شهرستان در روزهای اخیر اظهار کرد: قطعی‌های برق مذکور از مرکز دیسپاچینگ استان به صورت نوبتی انجام می‌شود.

,

اکبر شادپور، با بیان اینکه خاموشی‌های برق در استان و شهرستان به دلیل افزایش بی‌رویه مصرف برق است، تصریح کرد: خاموشی روز گذشته روستای کلرم فومن به دلیل نقص فنی بود که با تلاش کارشناسان برطرف شد.

,

وی خواستار صرفه‌جویی و عدم استفاده از وسایل پر مصرف برقی در ساعات پیک مصرف برق شد و افزود: افزایش شدید دما هوا، برق‌رسانی و ولتاژ برق را با چالش مواجه کرده است.

,

رئیس اداره شرکت توزیع برق فومن خاطرنشان کرد: در نشست با مسئولان استانی توزیع برق اولویت گردشگرپذیر بودن شهرستان فومن را یادآور می‌شویم تا خاموشی در این شهرستان به حداقل برسد.

,

وی یادآور شد: از خاموشی‌های نوبتی در مناطق گردشگری جلوگیری خواهیم کرد.

,

انتهای پیام /ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه