اخبار داغ

مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخس خبر داد؛

هفته آینده ۳ محصول گوگردی در بورس عرضه می کنیم/ در سال ۱۴۰۴ کاهش تولید خواهیم داشت

هفته آینده ۳ محصول گوگردی در بورس عرضه می کنیم/ در سال ۱۴۰۴ کاهش تولید خواهیم داشت
مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: سه محصول این پالایشگاه در هفته آینده در بورس عرضه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نسیم سرخس، ناصر اسلامی عصر دیروز در نشست خبری با خبرنگاران استان خراسان رضوی با تبریک روز خبرنگار و تسلیت شهادت شهید صارمی گفت: امید است همه ما ادامه دهنده راه شهیدان باشیم و دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران ادا کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم سرخس,

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز سرخس با اشاره به حساسیت فعالیت های پالایشگاه گاز سرخس افزود: اگر گاز این مجتمع قطع شود گاز ۷ استان کشور قطع خواهد شد.

 

اسلامی بیان کرد: در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ۳ مخزن گاز شیرین با نام های شوریجه B، D و گنبدلی فعال است.

 

وی با بیان اینکه کار اصلی پالایشگاه گاز سرخس تتبدیل گاز ترش به گاز شیرین است، خاطرنشان کرد: تنها مخزن گاز ترش فعلی پالایشگاه، مخزن گاز ترش مزدوران است.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: ظرفیت مخزن گاز ترش ۵۰ میلیون متر مکعب و ظرفیت مخازن گاز شیرین ۹ میلیون متر مکعب در روز است.

 

اسلامی بیان کرد: در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ۴ واحد بازیافت گوگرد وجود دارد که این واحدها باعث شده است که پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس به عنوان یک واحد بزرگ گوگردی در جهان شناخته شود.

 

وی افزود: توان تولید گوگرد پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در سال ۲ هزا و ۶۰۰ تن است اما با توجه به دریافت گازی که صورت می گیرد در حال حاضر ۲۰۵۰تن گوگرد تولید می شود.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ادامه داد: تولید گوگرد بنتونیتی در روز ۶۰۰ تن است و تولید گوگرد دانه بندی ۷۲۰ تن در روز می باشد.

 

اسلامی عنوان کرد: در آینده گوگرد گرانول در این مجتمع گازی تولید شود.

 

وی با بیان اینکه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس تنها یک پالایشگاه گازی نیست تصریح کرد: ۴ فراورده نفتی حلّال، نفتا، نفت سفید و گازوئیل نیز در این پالایشگاه تولید می شود.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس اظهار کرد: چشم انداز این پالایشگاه این است که در سال ۱۴۰۰ سرآمدترین پالایشگاه گاز در کشور باشد.

 

اسلامی با بیان اینکه شرکت پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس برای پیشرفت دارای استراتژی می باشد تشریح کرد: این پالایشگاه در سال ۸۱ شروع به گرفتن گواهینامه های ایزو کرده است و در حال حاضر دارنده تندیس بلورین در نظام تعالی سازمان و تندیس زرین در نظام پیشنهادها می باشد.

 

وی به اضافه شدن واحد ذخیره سازی گاز شوریجه اشاره و اظهار کرد: در ۸ ماهه اول سال روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز به این مخزن تزریق می شود و در ۴ ماهه آخر سال که دوران پیک مصرف است روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز برداشت می شود که طی ماه های اردیبهشت تا آبان سال گذشته ۵۷۶ میلیون متر مکعب گاز به این مخزن تزریق و در زمان پیک مصرف میزان یک میلیارد و سی میلیون متر مکعب گاز از آن برداشت شده است.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس اضافه شدن واحد ذخیره سازی گاز شوریجه را به مجموعه پالایشگاه سرخس به معنی اضافه شدن یک پالایشگاه جدید عنوان و خاطرنشان کرد: واحد ذخیره سازی شوریجه به صورت مستقل به بهره برداری نرسید بلکه جزوی از پالایشگاه گاز خانگیران سرخس است و نیروی موردنیاز نیز از این پالایشگاه تامین می شود.

 

اسلامی افزود: اگر واحد ذخیره سازی شوریجه به صورت مستقل به بهره برداری می رسید نیاز به ۴۰۰ نیروی جدید بود.

 

وی در ادامه به ویژگی های کود گوگرد بنتونتی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه خاک ایران قلیایی است از کود گوگرد بنتونتی برای کاهش PH خاک استفاده می شود.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس بیان کرد: استفاده از کود گوگرد بنتونتی در زمین های کشاورزی باعث افزایش تولید و افزایش کیفیت محصول شده است.

 

اسلامی به طرح گوگرد گرانول در پالایشگاه خانگیران سرخس اشاره و اذعان کرد: طرح تولید گوگرد گرانول به زودی عقد قرارداد می شود.

 

وی از ورود پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس به بورس خبرداد و عنوان کرد: از سال ۱۳۹۲ به این پالایشگاه تکلیف شد تا وارد بورس شویم ضمن اینکه اولین پالایشگاه هستیم که گوگرد را به صورت کلوخه، دانه بندی و بنتونتی در دسترس عموم قرار داده ایم.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس افزود: در سال ۱۳۹۳ توانستیم ۲۱۵۰ تن گوگرد تولید کنیم و در ۴ ماهه اول امسال نیز ۱۰۶۳ تن گوگرد تولید کردیم.

 

اسلامی با اشاره به پروژه بازیابی گازهای ارسالی (مشعل خاموش) گفت: از ۵ سال گذشته این پروژه در حال انجام است که بخش اول آن باعث صرفه جویی ۲۰ میلیون متر مکعب گاز شده است و نتایج خوبی برای محیط زیست و عدم آلودگی داشته است.

 

وی افزود: بخش دوم این پروژه در حال اجراست و تجهیزات آن خریداری شده است.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس بیان کرد: در پروژه بازیابی گازهای ارسالی ۸۰ میلیون متر مکعب در سال بازیافت گاز داریم و ۹۶ میلیارد تومان نیز صرفه جویی خواهیم داشت.

 

اسلامی در ادامه به برداشت از مخازن مشترک اشاره کرد و گفت: در مخازن مشترک سعی بر این است که هر چه بیشتر برداریم.

 

وی افزود: به علت افت فشار در مخزن مشترک گنبدلی سعی کردیم از گاز موجود در آن برای مصارف داخلی پالایشگاه استفاده کنیم.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس اظهار داشت: کاهش توقفات ناخواسته از دیگر کارهایی بوده است که در این پالایشگاه انجام شده است و قابلیت اطمینان را در این حوزه در سال گذشته به ۹۹٫۱۱ درصد رساندیم.

 

اسلامی به استفاده از نیروهای بومی در پالایشگاه گاز خانگیران سرخس اشاره و عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ پیمانکار بومی در این پالایشگاه تربیت شده اند که اکنون بزرگترین کار در سال یعنی تعمیرات اساسی پالایشگاه را همین نیروهای بومی انجام می دهند.

 

وی یادآور شد: با استفاده از نیروهای بومی برای تعمیرات اساسی پالایشگاه، ۳ میلیارد تومان صرفه جویی ایجاد شده است که این کار خود نشان از اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون دارد.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ادامه داد: پس از عدم انجام تعهدات پیمانکار اکراینی درباره مخزن ذخیره سازی شوریجه، نیروهای شرکت ملی گاز و نیروهای پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس وارد عمل شدند و با توان داخلی واحد ذخیره سازی را راه اندازی کردند.

 

اسلامی با بیان اینکه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ۲هزار نفر پرسنل دارد، گفت: ۶۰ درصد از نیروهای رسمی غیربومی و ۴۰ درصد دیگر از نیروهای بومی هستند.

 

وی افزود: در بین نیروهای پیمانکار ۴۰ درصد غیر بومی و ۶۰ درصد بومی هستند.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از افتتاح ساختمان استراحتگاه کارکنان پالایشگاه و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرک شهید ترشیزی در هفته دولت خبرداد.

 

اسلامی در ادامه به وضعیت نامناسب جاده سرخس مشهد اشاره و عنوان کرد: متاسفانه در این جاده ۳۰ نفر از پرسنل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس کشته شده اند.

 

وی از کمک وزارت نفت برای احداث جاده سرخس مشهد خبر داد و گفت: وزیر نفت مجوز داده اند تا یک سوم از کل بودجه راه مشهد سرخس را این وزارت خانه پرداخت کند.

 

اسلامی در ادامه به تولید سال ۹۳ این مجتمع پالایشگاهی اشاره و تشریح کرد: در سال گذشته ۱۵٫۲ میلیارد متر مکعب گاز ترش و ۱ میلیارد و ۸۱۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین دریافت کرده ایم که در مجموع ۱۷ میلیارد و ۱۰ میلیون متر مکعب گاز ترش و شیرین در سال گذشته دریافت کرده ایم.

 

وی بیان کرد: تعهد ما برای سال گذشته ۱۶٫۲ میلیارد متر مکعب بوده است که طبق این آمار بیشتر از تعهد این پالایشگاه گاز تولید شده است.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس تولید گوگرد در این پالایشگاه در سال گذشته را ۶۱۸ هزار تن عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۱۴۴٫۵ میلیون لیتر مایعات نفتی تولید شده است.

 

اسلامی بیان کرد: از مخزن مشترک گازی نیز ۳۱۰ میلیون متر مکعب گاز برداشت داشته ایم.

 

وی گفت: میزان گاز ترش دریافتی در چهار ماهه اول سال ۱۳۹۴ نسبت به چهار ماهه اول سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ادامه داد: گوگرد تولیدی ما در چهار ماهه اول سال ۹۳ به میزان ۱۷۶ هزار تن بوده است که در مدت مشابه امسال با ۶ درصد افزایش به ۱۸۷ هزارتن رسیده است.

 

اسلامی ذخیره سازی گاز در چهار ماهه اول سال گذشته را به میزان ۲۲۴ میلیون متر مکعب اعلام و بیان کرد: در چهار ماه اول سال ۱۳۹۴ حدود ۶۴۷ میلیون متر مکعب گاز ذخیره سازی شده است.

 

وی در ادامه به تمهیدات به عمل آمده برای فصل سرما و حداکثر تولید اشاره و عنوان کرد: تعمیرات اساسی واحد ۲ تصفیه گاز و تعمیرات میان دوره ای واحد ای ۴ و ۵ تصفیه گاز انجام شده و هم اکنون واحد ۳ تصفیه گاز در حال انجام است.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس افزود: به گونه ای برنامه ریزی شده است تا پایان شهریور ماه تمامی کارهای تعمیراتی به پایان برسد.

 

اسلامی ادامه داد: پیش بینی قطعات یدکی و مواد شیمیایی موردنیاز فرآیند انجام شده است و برای ورود به فصل سرما هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فروش مستقیم گوگرد و وجود انبار در منطقه بندرعباس گفت: انبارهای موجود در بندرعباس به صورت استیجاری است که این انبارها مشکل عظیم ما را حل می کند.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس با بیان اینکه زمین های زیادی را در آنجا شناسایی کردیم و به دنبال زمینی هستیم که در نزدیک محور ریلی قرار داشته باشد، افزود: در حال حاضر روزانه ۲ هزار تا ۳ هزار تن گوگرد توسط قطار حمل می شود و در نهایت به وسیله کشتی در بندرعباس بارگیری می شود.

 

اسلامی در پاسخ به سوال نسیم سرخس درباره راه اندازی فاز سوم پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: برای فاز سوم پالایشگاه کارهای زیادی انجام دادیم که علت اصلی آن هم این است که بالا دست ما ادعا دارد که می توانند ۳ تا ۴ میلیون متر مکعب گاز به ما بدهند.

 

وی ادامه داد: اقداماتی در این زمینه انجام دادیم که در نهایت به ما اعلام شده که در ۱۰ سال آینده یعنی سال ۱۴۰۴ کاهش تولید خواهیم داشت بنابراین توسعه ای نداشته باشیم که این مستلزم اعلام برنامه های تولید توسط نهادهای بالادستی است.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره فروش گوگرد پالایشگاه خانگیران سرخس اظهار کرد: حدود ۷۵ درصد از گوگرد تولیدی صادر می شود و حدود ۲۵ درصد نیز به مصرف داخلی می رسد.

 

اسلامی از پذیرش سه محصول این پالایشگاه در بورس خبر داد و گفت: گوگرد کلوخه، گوگرد دانه بندی و کود گوگرد بنتونتی محصولاتی هستند که در بورس پذیرش شدند.

 

وی افزود: کود گوگرد بنتونتی برای اولین بار در کشور مجوز ورود به بورس را گرفته است.

 

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس اعلام کرد: اولین عرضه کود گوگرد بنتونتی در سطح کشور در هفته آینده صورت می گیرد.

 

اسلامی در پایان گفت: در هفته آینده ۳ هزار تن گوگرد پودری، ۲هزار تن به صورت پاستیل و ۳۰۰ تن نیز به صورت کود گوگرد بنتونتی در بورس عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/ج

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز سرخس با اشاره به حساسیت فعالیت های پالایشگاه گاز سرخس افزود: اگر گاز این مجتمع قطع شود گاز ۷ استان کشور قطع خواهد شد.

,

 

,

اسلامی بیان کرد: در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ۳ مخزن گاز شیرین با نام های شوریجه B، D و گنبدلی فعال است.

,

 

,

وی با بیان اینکه کار اصلی پالایشگاه گاز سرخس تتبدیل گاز ترش به گاز شیرین است، خاطرنشان کرد: تنها مخزن گاز ترش فعلی پالایشگاه، مخزن گاز ترش مزدوران است.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: ظرفیت مخزن گاز ترش ۵۰ میلیون متر مکعب و ظرفیت مخازن گاز شیرین ۹ میلیون متر مکعب در روز است.

,

 

,

اسلامی بیان کرد: در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ۴ واحد بازیافت گوگرد وجود دارد که این واحدها باعث شده است که پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس به عنوان یک واحد بزرگ گوگردی در جهان شناخته شود.

,

 

,

وی افزود: توان تولید گوگرد پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در سال ۲ هزا و ۶۰۰ تن است اما با توجه به دریافت گازی که صورت می گیرد در حال حاضر ۲۰۵۰تن گوگرد تولید می شود.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ادامه داد: تولید گوگرد بنتونیتی در روز ۶۰۰ تن است و تولید گوگرد دانه بندی ۷۲۰ تن در روز می باشد.

,

 

,

اسلامی عنوان کرد: در آینده گوگرد گرانول در این مجتمع گازی تولید شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس تنها یک پالایشگاه گازی نیست تصریح کرد: ۴ فراورده نفتی حلّال، نفتا، نفت سفید و گازوئیل نیز در این پالایشگاه تولید می شود.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس اظهار کرد: چشم انداز این پالایشگاه این است که در سال ۱۴۰۰ سرآمدترین پالایشگاه گاز در کشور باشد.

,

 

,

اسلامی با بیان اینکه شرکت پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس برای پیشرفت دارای استراتژی می باشد تشریح کرد: این پالایشگاه در سال ۸۱ شروع به گرفتن گواهینامه های ایزو کرده است و در حال حاضر دارنده تندیس بلورین در نظام تعالی سازمان و تندیس زرین در نظام پیشنهادها می باشد.

,

 

,

وی به اضافه شدن واحد ذخیره سازی گاز شوریجه اشاره و اظهار کرد: در ۸ ماهه اول سال روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز به این مخزن تزریق می شود و در ۴ ماهه آخر سال که دوران پیک مصرف است روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز برداشت می شود که طی ماه های اردیبهشت تا آبان سال گذشته ۵۷۶ میلیون متر مکعب گاز به این مخزن تزریق و در زمان پیک مصرف میزان یک میلیارد و سی میلیون متر مکعب گاز از آن برداشت شده است.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس اضافه شدن واحد ذخیره سازی گاز شوریجه را به مجموعه پالایشگاه سرخس به معنی اضافه شدن یک پالایشگاه جدید عنوان و خاطرنشان کرد: واحد ذخیره سازی شوریجه به صورت مستقل به بهره برداری نرسید بلکه جزوی از پالایشگاه گاز خانگیران سرخس است و نیروی موردنیاز نیز از این پالایشگاه تامین می شود.

,

 

,

اسلامی افزود: اگر واحد ذخیره سازی شوریجه به صورت مستقل به بهره برداری می رسید نیاز به ۴۰۰ نیروی جدید بود.

,

 

,

وی در ادامه به ویژگی های کود گوگرد بنتونتی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه خاک ایران قلیایی است از کود گوگرد بنتونتی برای کاهش PH خاک استفاده می شود.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس بیان کرد: استفاده از کود گوگرد بنتونتی در زمین های کشاورزی باعث افزایش تولید و افزایش کیفیت محصول شده است.

,

 

,

اسلامی به طرح گوگرد گرانول در پالایشگاه خانگیران سرخس اشاره و اذعان کرد: طرح تولید گوگرد گرانول به زودی عقد قرارداد می شود.

,

 

,

وی از ورود پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس به بورس خبرداد و عنوان کرد: از سال ۱۳۹۲ به این پالایشگاه تکلیف شد تا وارد بورس شویم ضمن اینکه اولین پالایشگاه هستیم که گوگرد را به صورت کلوخه، دانه بندی و بنتونتی در دسترس عموم قرار داده ایم.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس افزود: در سال ۱۳۹۳ توانستیم ۲۱۵۰ تن گوگرد تولید کنیم و در ۴ ماهه اول امسال نیز ۱۰۶۳ تن گوگرد تولید کردیم.

,

 

,

اسلامی با اشاره به پروژه بازیابی گازهای ارسالی (مشعل خاموش) گفت: از ۵ سال گذشته این پروژه در حال انجام است که بخش اول آن باعث صرفه جویی ۲۰ میلیون متر مکعب گاز شده است و نتایج خوبی برای محیط زیست و عدم آلودگی داشته است.

,

 

,

وی افزود: بخش دوم این پروژه در حال اجراست و تجهیزات آن خریداری شده است.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس بیان کرد: در پروژه بازیابی گازهای ارسالی ۸۰ میلیون متر مکعب در سال بازیافت گاز داریم و ۹۶ میلیارد تومان نیز صرفه جویی خواهیم داشت.

,

 

,

اسلامی در ادامه به برداشت از مخازن مشترک اشاره کرد و گفت: در مخازن مشترک سعی بر این است که هر چه بیشتر برداریم.

,

 

,

وی افزود: به علت افت فشار در مخزن مشترک گنبدلی سعی کردیم از گاز موجود در آن برای مصارف داخلی پالایشگاه استفاده کنیم.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس اظهار داشت: کاهش توقفات ناخواسته از دیگر کارهایی بوده است که در این پالایشگاه انجام شده است و قابلیت اطمینان را در این حوزه در سال گذشته به ۹۹٫۱۱ درصد رساندیم.

,

 

,

اسلامی به استفاده از نیروهای بومی در پالایشگاه گاز خانگیران سرخس اشاره و عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ پیمانکار بومی در این پالایشگاه تربیت شده اند که اکنون بزرگترین کار در سال یعنی تعمیرات اساسی پالایشگاه را همین نیروهای بومی انجام می دهند.

,

 

,

وی یادآور شد: با استفاده از نیروهای بومی برای تعمیرات اساسی پالایشگاه، ۳ میلیارد تومان صرفه جویی ایجاد شده است که این کار خود نشان از اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون دارد.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ادامه داد: پس از عدم انجام تعهدات پیمانکار اکراینی درباره مخزن ذخیره سازی شوریجه، نیروهای شرکت ملی گاز و نیروهای پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس وارد عمل شدند و با توان داخلی واحد ذخیره سازی را راه اندازی کردند.

,

 

,

اسلامی با بیان اینکه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ۲هزار نفر پرسنل دارد، گفت: ۶۰ درصد از نیروهای رسمی غیربومی و ۴۰ درصد دیگر از نیروهای بومی هستند.

,

 

,

وی افزود: در بین نیروهای پیمانکار ۴۰ درصد غیر بومی و ۶۰ درصد بومی هستند.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس از افتتاح ساختمان استراحتگاه کارکنان پالایشگاه و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرک شهید ترشیزی در هفته دولت خبرداد.

,

 

,

اسلامی در ادامه به وضعیت نامناسب جاده سرخس مشهد اشاره و عنوان کرد: متاسفانه در این جاده ۳۰ نفر از پرسنل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس کشته شده اند.

,

 

,

وی از کمک وزارت نفت برای احداث جاده سرخس مشهد خبر داد و گفت: وزیر نفت مجوز داده اند تا یک سوم از کل بودجه راه مشهد سرخس را این وزارت خانه پرداخت کند.

,

 

,

اسلامی در ادامه به تولید سال ۹۳ این مجتمع پالایشگاهی اشاره و تشریح کرد: در سال گذشته ۱۵٫۲ میلیارد متر مکعب گاز ترش و ۱ میلیارد و ۸۱۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین دریافت کرده ایم که در مجموع ۱۷ میلیارد و ۱۰ میلیون متر مکعب گاز ترش و شیرین در سال گذشته دریافت کرده ایم.

,

 

,

وی بیان کرد: تعهد ما برای سال گذشته ۱۶٫۲ میلیارد متر مکعب بوده است که طبق این آمار بیشتر از تعهد این پالایشگاه گاز تولید شده است.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس تولید گوگرد در این پالایشگاه در سال گذشته را ۶۱۸ هزار تن عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۱۴۴٫۵ میلیون لیتر مایعات نفتی تولید شده است.

,

 

,

اسلامی بیان کرد: از مخزن مشترک گازی نیز ۳۱۰ میلیون متر مکعب گاز برداشت داشته ایم.

,

 

,

وی گفت: میزان گاز ترش دریافتی در چهار ماهه اول سال ۱۳۹۴ نسبت به چهار ماهه اول سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس ادامه داد: گوگرد تولیدی ما در چهار ماهه اول سال ۹۳ به میزان ۱۷۶ هزار تن بوده است که در مدت مشابه امسال با ۶ درصد افزایش به ۱۸۷ هزارتن رسیده است.

,

 

,

اسلامی ذخیره سازی گاز در چهار ماهه اول سال گذشته را به میزان ۲۲۴ میلیون متر مکعب اعلام و بیان کرد: در چهار ماه اول سال ۱۳۹۴ حدود ۶۴۷ میلیون متر مکعب گاز ذخیره سازی شده است.

,

 

,

وی در ادامه به تمهیدات به عمل آمده برای فصل سرما و حداکثر تولید اشاره و عنوان کرد: تعمیرات اساسی واحد ۲ تصفیه گاز و تعمیرات میان دوره ای واحد ای ۴ و ۵ تصفیه گاز انجام شده و هم اکنون واحد ۳ تصفیه گاز در حال انجام است.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس افزود: به گونه ای برنامه ریزی شده است تا پایان شهریور ماه تمامی کارهای تعمیراتی به پایان برسد.

,

 

,

اسلامی ادامه داد: پیش بینی قطعات یدکی و مواد شیمیایی موردنیاز فرآیند انجام شده است و برای ورود به فصل سرما هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

,

 

,

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فروش مستقیم گوگرد و وجود انبار در منطقه بندرعباس گفت: انبارهای موجود در بندرعباس به صورت استیجاری است که این انبارها مشکل عظیم ما را حل می کند.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس با بیان اینکه زمین های زیادی را در آنجا شناسایی کردیم و به دنبال زمینی هستیم که در نزدیک محور ریلی قرار داشته باشد، افزود: در حال حاضر روزانه ۲ هزار تا ۳ هزار تن گوگرد توسط قطار حمل می شود و در نهایت به وسیله کشتی در بندرعباس بارگیری می شود.

,

 

,

اسلامی در پاسخ به سوال نسیم سرخس درباره راه اندازی فاز سوم پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: برای فاز سوم پالایشگاه کارهای زیادی انجام دادیم که علت اصلی آن هم این است که بالا دست ما ادعا دارد که می توانند ۳ تا ۴ میلیون متر مکعب گاز به ما بدهند.

, نسیم سرخس,

 

,

وی ادامه داد: اقداماتی در این زمینه انجام دادیم که در نهایت به ما اعلام شده که در ۱۰ سال آینده یعنی سال ۱۴۰۴ کاهش تولید خواهیم داشت بنابراین توسعه ای نداشته باشیم که این مستلزم اعلام برنامه های تولید توسط نهادهای بالادستی است.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره فروش گوگرد پالایشگاه خانگیران سرخس اظهار کرد: حدود ۷۵ درصد از گوگرد تولیدی صادر می شود و حدود ۲۵ درصد نیز به مصرف داخلی می رسد.

,

 

,

اسلامی از پذیرش سه محصول این پالایشگاه در بورس خبر داد و گفت: گوگرد کلوخه، گوگرد دانه بندی و کود گوگرد بنتونتی محصولاتی هستند که در بورس پذیرش شدند.

,

 

,

وی افزود: کود گوگرد بنتونتی برای اولین بار در کشور مجوز ورود به بورس را گرفته است.

,

 

,

مدیر عامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس اعلام کرد: اولین عرضه کود گوگرد بنتونتی در سطح کشور در هفته آینده صورت می گیرد.

,

 

,

اسلامی در پایان گفت: در هفته آینده ۳ هزار تن گوگرد پودری، ۲هزار تن به صورت پاستیل و ۳۰۰ تن نیز به صورت کود گوگرد بنتونتی در بورس عرضه خواهد شد.

,

انتهای پیام/ج

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه