اخبار داغ

گزیده ای از روزنامه های اقتصادی:

روزنامه های اقتصادی صبح امروز ایران

روزنامه های اقتصادی صبح امروز ایران
روزنامه های اقتصادی صبح امروز ایران از مهمترین اسناد اقتصادی کشور حکایت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  پرستوها روزنامه های اقتصادی صبح امروز علاوه بر پوشش وزیران ایتالیایی مراسم مشترک شرکت های خصوصی و مسئولیت اقتصادی دولت را مورد توجه قرار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها , پرستوها , پرستوها ,

دنیای اقتصاد

, دنیای اقتصاد, دنیای اقتصاد,

این روزنامه با اشاره بر نخستین جلسه شورای «امکان‌سنجی انتقال مرکز سیاسی ـ اداری» با عنوان «نه» مشترک به انتقال پایتخت آورده است: اولین نشست «امکان‌سنجی انتقال مرکز سیاسی-اداری کشور» در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور با حضور دست‌کم 40 نفر مرکب از مقامات ارشد دولتی، برخی وزرای سابق، نمایندگان مجلس و استادان شهرسازی دانشگاه‌ها برگزار شد. در این جلسه دو طرح شامل «ساماندهی مجموعه شهری تهران» و «انتقال پایتخت» در راستای تکالیف قانونی که اواخر اردیبهشت در همین ارتباط ابلاغ شد، مورد بررسی قرار گرفت. مجری این دو طرح مطالعاتی در دولت، ابتدا با تشریح تجربه‌های جهانی انتقال پایتخت و همچنین 6 مطالعه مبسوطی که در ایران از سال 68 تاکنون برای این موضوع انجام شده است، به واقعیت‌ها و پیامدهای انتقال پایتخت اداری-سیاسی از تهران پرداخت. اولین جلسه شورای مطالعاتی «ساماندهی مرکز سیاسی-اداری کشور و تمرکززدایی از تهران» عصر دوشنبه در دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری به شکل کامل‌تر از آنچه قانون تازه مصوب در خصوص «انتقال پایتخت» تعیین کرده بود، برگزار شد و اکثریت تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان حاضر در این نشست مشترک، با مجموعه‌‌ای از دلایل، «مخالفت مقدماتی» خود با جابه‌جایی پایتخت را اعلام کردند. سیدرضا هاشمی، مشاور شهرسازی عباس آخوندی روز گذشته درباره جزئیات دو طرحی که در راستای قانون تازه مصوب، برای آینده کلان‌شهر تهران و پایتخت کشور طراحی شده است، به «دنیای‌اقتصاد» گفت: «ساماندهی منطقه شهری تهران» که شامل استان‌های تهران و البرز می‌شود و همچنین «انتقال پایتخت سیاسی و اداری از تهران» عناوین دو طرحی هستند که از سال گذشته و خیلی زودتر از تصویب نهایی قانون مرتبط، در دستور کار وزارت راه‌و‌شهرسازی قرار گرفت.مشاور وزیر به عنوان مجری تحقیقاتی این دو طرح تصریح کرد: در جلسه عصر دوشنبه در دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری نتایج مطالعات طرح دوم که از نظر وزارت راه‌و‌شهرسازی تقریبا به انتهای تحقیق رسیده است، در قالب یک پاورپوینت 50 صفحه‌ای از کل تحقیقات 260 صفحه‌ای، برای حاضران ارائه شد و درباره طرح اول نیز بحث‌های کارشناسی و راهکارهای عملیاتی بررسی شد.عباس آخوندی با بیان اینکه تهران در وضعیت نامناسبی قرار گرفته و قابلیت زندگی در این کلان‌شهر از لحاظ زیست‌محیطی و اقتصادی با گرفتاری‌های جدی همراه است، گفت: نحوه مدیریت در شهر تهران که «فروش تراکم» شاخصه اصلی آن است، باعث بروز دو چالش در پایتخت و شهرهای اطراف شده است به طوری که تراکم بالای ساختمانی با تاثیرگذاری تصاعدی روی قیمت زمین و مسکن، باعث حرکت تقاضا به شهرهای قارچ‌گونه پیرامون کلان‌شهر تهران شده است. آنچه برخی حاضراین در نشست عصر دوشنبه، به استناد آن، با انتقال پایتخت مخالفت کردند، هویت چند ده ساله تهران و تاثیر آن بر سایر شهرهای کشور است که این موضوع احتمال موفقیت شکل‌گیری پایتخت جدید در نقطه‌ای دوردست را بسیار ضعیف می‌کند. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، در این جلسه، سردار سیدیحیی صفوی، مشاور مقام معظم رهبری درخصوص انتقال پایتخت گفت: مشکل تهران مشکل بزرگ دولت‌‌هاست و الان هم نداشتن هیچ‌گونه برنامه و سیاستی تهران را به سمت بحران و خطر جدی پیش می‌برد.

,

ابرار اقتصادی

, ابرار اقتصادی, ابرار اقتصادی,

این رسانه مکتوب با عنوان سقوز دوباره قیمت نفت آورده است: وزیر نفت با تشریح برنامه ویژه 7 روزه نفتی ایران در دوران پسا تحریم نسبت به سقوط قیمت دوباره نفت هشدار داد و گفت: با اجرای برنامه‌ای جدید درآمد نفتی ایران در دوران سقوط قیمت‌ها کاهش نمی یابد. به گزارش مهر، ایران قصد دارد با لغو تحریم‌ها در قالب دو برنامه کوتاه و میان مدت به طور متوسط روزانه یک میلیون بشکه به ظرفیت تولید و صادرات نفت خام خود اضافه کند. در شرایط فعلی تولید نفت خام ایران حدود دو میلیون و 700 تا دو میلیون و 750 هزار بشکه در روز برآورد می شود که با لغو سه تحریم اصلی صنعت نفت شامل انتقال ارز حاصل از فروش نفت، تامین کشتی‌های نفتکش و بیمه نفتکش‌ها، ابتدا در مدت زمان کمتر از 7 روز حدود 500 هزار بشکه در روز به ظرفیت صادرات نفت خام ایران افزوده شود. پس از اجرای این طرح ضربتی و افزایش ظرفیت صادرات نفت به محدوده یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز در نخستین روزهای لغو تحریم‌ها، سپس با اجرای یک برنامه 6 ماهه ظرفیت صادرات نفت کشور به دو میلیون بشکه در روز افزایش می یابد. با این وجود هم اکنون یکی از مهمترین چالش‌های بازگشت بشکه‌های نفت ایران به بازار جهانی در دوران پساتحریم، افزایش عرضه نفت مازاد توسط برخی از کشورهای عربی اوپک و برخی از کشورهای نانو اوپک همچون روسیه و آمریکا است. اوپک معمولا در مقاطع حساس عاقلانه عمل می کند. این عضو کابینه دولت با یادآوری اینکه در صورتی‌که عرضه نفت مازاد برخی از کشورهای اوپک ادامه یابد و ایران هم بخواهد سهم از دست رفته نفتی خود را در بازار احیا کند، قیمت ها کاهش می یابد، بیان کرد: با این وجود قطعا حتی در صورت سقوط دوباره قیمت نفت، ایران از کاهش قیمت ها به هیچ وجه ضربه نمی خورد. این مقام مسئول در تشریح دلایل پیروزی ایران در بازار نفت ارزان قیمت به ویزه در دوران پساتحریم، توضیح داد: با لغو تحریم ها صادرات نفت ایران دو برابر می شود و حتی در صورت نصف شدن قیمت های نفت از سطوح فعلی بازهم درآمد نفتی ایران ثابت خواهد ماند. زنگنه با یادآوری اینکه در دوران پسا تحریم و در صورت سقوط دوباره قیمت نفت، در حالی درآمدهای نفتی ایران در بدترین سناریو ثابت می ماند

,

تعادل

, تعادل, تعادل,

این روزنامه اقتصادی دز زمینه وضعیت اقتصاد کشور با عنوان سال 94 سال خشکسالی مالی است نوشته است: به گزارش «تعادل» عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات سیستم بانکی خیلی زیاد است، گفت: البته کسی را متهم نمی‌کنیم ولی به خاطر سیاست‌های خلق‌الساعه و تحریم طی یک دهه گذشته به مشکلات نظام بانکی دامن زده شد. وی با بیان اینکه نحوه نگاه به بانک، ضعف مدیریتی و ضعف ساختاری از دیگر ریشه‌های مشکلات بانک‌هاست، افزود: ترازنامه برخی بانک‌ها رنگ رخساره آنها را نشان می‌دهد. همتی گفت: 90درصد تامین مالی در اقتصاد توسط بانک‌ها انجام می‌شود، اما این در حالی است که بانک‌های دولتی طی 10سال گذشته یک‌ ریال هم افزایش سرمایه نداشته‌اند. رییس شورای هماهنگی بانک‌ها با بیان اینکه افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در این مدت از محل تجدید دارایی‌ها بوده است، گفت: همان‌طور که می‌دانید افزایش سرمایه از این محل حکم گچ و خاک را دارد چراکه رسما پولی به بانک اضافه نمی‌شود بلکه ارزش دارایی‌های آن در ترازنامه تغییر می‌کند. وی ادامه داد: در حالی که نقدینگی به 800هزار میلیارد تومان در کشور رسیده است کل سرمایه‌های بانک‌های دولتی به همراه بانک‌های خصوصی معادل 10درصد سپرده‌های بانکی به میزان 750 هزار میلیارد تومان است. همتی تصریح کرد: در کنار این موضوع حداقل 50درصد منابع شبکه بانکی به دلیل مطالبات معوق، بدهی دولت به بانک‌ها و سپرده قانونی قفل شده است و در واقع بانک‌ها باید به ازای 50درصد منابع خود 90درصد تامین مالی اقتصاد را انجام دهند، اینجاست که مشکلات به وجود می‌آید و به بانک‌ها حمله می‌کنند. وی با اشاره به عدم تمایل بانک‌ها به پرداخت وام مسکن، گفت: برخی رسانه‌ها تیتر می‌زنند که بانک‌ها تسهیلات وام خرید مسکن پرداخت نمی‌کنند اما نمی‌گویند که بانک از کجا منابع بیاورد، وقتی منابع نیست و بانک درگیری‌های بسیاری دارد چنین وضعیتی به وجود خواهد آمد. رییس شورای هماهنگی بانک‌ها فعال شدن بورس و آمدن سرمایه خارجی را موجب کمک به نظام بانکی دانست و گفت: اگر این مهم عملی شود بانک‌ها می‌توانند به سمت تسهیلات خود بروند.

,

گسترش صمت

, گسترش , گسترش , صمت, صمت,

این رسانه مکتوب با عنوان سرمایه گذاری 1634 میلیارد تومانی در بخش معدن در تیتر خود آورده است: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 1634 میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل طرح های معدنی و صنایع معدنی در کمتر از دو سال گذشته سرمایه گذاری کرد.به گزارش «فولاد نیوز» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، رییس هیات عامل ایمیدرو با اعلام این خبر در نشست مدیران شرکت ها و مجریان طرح ها تحت پوشش تصریح کرد: این رقم از ابتدای دولت یازدهم تا انتهای سال 93 جذب و سرمایه گذاری شده است.وی با اشاره به چالش جذب سرمایه در سال های اخیر و مشکلات نقدینگی در کشور اظهار داشت: یکی از موثرترین اقدامات ایمیدرو در این مسیر استفاده از توان شرکت های داخلی بخش خصوصی است که این امر همراستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی به شمار می آید.رییس هیات عامل ایمیدرو با یادآوری فعال شدن 30طرح راکد معدن و صنایع معدنی در سراسر کشور گفت: در سال گذشته ارزش طرح های راه اندازی شده به 412 میلیون دلار رسید که طلای زرشوران و سیمان ونزوئلا ازجمله مهمترین طرح ها به شمار می آیند.وی همچنین به دلایل تاخیر در اجرای طرح های معدنی در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: مشکلات مدیریتی، کمبود منابع مالی و چالش های گشایش ال.سی از جمله مهمترین دلایل تاخیر در اجرای پروژه ها محسوب می شد.کرباسیان از مدیران شرکت ها و طرح های تحت پوشش ایمیدرو خواست، هزینه ها را بیش از پیش کنترل کنند تا از مخارج غیرضروری یا غیراولویت دار جلوگیری شود.وی تصریح کرد: راه اندازی طرح های نیمه تمام از اولویت بالاتری برای انجام هزینه ها برخوردارند.رییس هیات عامل ایمیدرو یاداور شد: منابعی همچون سهام، فروش محصولات، طلب های گذشته و حق انتفاع که پیشتر بخشی از نیازهای مالی ایمیدرو را تامین می کرد در سال جاری به سبب رکود جهانی و مسائل داخلی دچار محدودیت شده اند.کرباسیان در عین حال از اجرا شدن طرح های اکتشافی در دو سال گذشته ابراز خرسندی کرد و گفت: با وجودی که در این مدت با مشکلات متعددی مواجه بودیم طرح بزرگ اکتشاف در کشور با سرعت قابل توجهی در حال اجرا است.کرباسیان افزود: در سال جاری طبق پیش بینی ها نزدیک به 10 پروژه راه اندازی می شود که آغاز به کار بخش آهن اسفنجی طرح های استانی فولاد شامل این برنامه است.

,

آسیا

, آسیا, آسیا,

این روزنامه اقتصادی با عنوان خانه تجارت ایران و امریکا، بزارگانان ایران همراه آقای رئیس جمهور به نیویورک می روند آورده است:رئیس اتاق ایران با بیان اینکه اگر اتاق بازرگانی مشترک آمریکا- ایران تشکیل شود، ایران هم باید ظرف دو ماه اتاق ایران-آمریکا را راه‌اندازی کند، گفت: در صورت موافقت، تجار با روحانی به نیویورک می‌روند.به گزارش خبرنگار مهر، محسن جلال پور در جمع خبرنگاران درباره راه‌اندازی اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا پس از انجام توافق هسته‌ای گفت: طبق روال قانونی هر کشوری که اتاق مشترک با ایران را در کشورش تشکیل دهد، ایران موظف است به فاصله دو ماه، اتاق مشترک را در ایران تشکیل دهد. بر این اساس، امریکایی‌ها اکنون اقدامات لازم را برای راه‌اندازی اتاق بازرگانی مشترک آمریکا- ایران انجام داده‌اند.رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر افزود: بنابراین اگر این اقدام به صورت رسمی، در اتاق بازرگانی آمریکا صورت گیرد و به ثبت نهایی برسد، حتما ایران هم مکلف است که به فاصله دو ماه، اتاق بازرگانی مشترک ایران- آمریکا را تشکیل دهد. بنابراین به دلیل اینکه این اقدام، هنوز رسمی صورت نگرفته است، ما نیز اقدامی را انجام نداده‌ایم.جلال‌پور  گفت: هنوز درخواست رسمی از سوی آمریکا برای اعزام هیات تجاری به ایران داده نشده است، اما تصور ما بر این است که در سفر رئیس جمهور که مهرماه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک انجام می‌شود، مذاکراتی بین مقامات اقتصادی ایران و امریکا صورت خواهد گرفت.وی ادامه داد: بر این اساس پیشنهاد ما این است که هیاتی از تجار و فعالان اقتصادی همراه رئیس جمهور در مهرماه، به نیویورک بروند.رئیس پارلمان بخش‌خصوصی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی بر گلایه فعالان اقتصادی از فرش قرمز دولت برای سرمایه‌گذاران خارجی نیز گفت: معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که دولت برای حل مشکلات و ایجاد فضای مناسب کسب و کار،  باید وارد عمل شده و فضا را مناسب کند تا شرکتهای بخش خصوصی بتوانند حضور یابند. وی تاکید کرد که اگر شرکت های دولتی و شرکتهای خصوصی در رقابت سالم و بدون برخی از ویژگی‌ها حضور بیایند و در کنار بخش خصوصی رقابت کنند، مشکلی وجود ندارد.جلال‌پور ادامه داد: آنچه که ما نگرانیم و حتما باید اتفاق بیفتد و مدنظر دولت باشد این است که شرکتهای دولتی در فضای نارقابتی و شرایط خاص وارد نشوند و از این ورود هیاتها به صورت ویژه بهره مند نشوند، اینجا است که فکر می‌کنیم بخش خصوصی در این رقابت نمی‌تواند حضور یابد و شرکتهای دولتی ما بزرگتر خواهند شد و اقتصاد کشور به جای رونق و رفتن به سمت اقتصاد مردمی، به سمت اقتصاد فربه و چاق خواهد رفت.وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی برای ورود سرمایه‌گذاران به صورت انفعالی عمل نمی‌کند، گفت: فهرستی از تشکل‌ها و مجموعه‌های اقتصادی تهیه شده تا از هیات‌های تجاری و اقتصادی مطابق آن به ایران دعوت شوند، بر این اساس، هیات‌های بخش‌خصوصی می‌توانند رفت و آمد کرده و نیازی به اجازه وزارت امور خارجه ندارند، اما آنها را نیز مطلع می‌کنیم. از طرفی نیز براساس هماهنگی با دولت، از هیات‌هایی که به کشور می‌آیند، بهره‌برداری لازم انجام می‌شود.

,

تفاهم

, تفاهم, تفاهم,

این رسانه مکتوب اقتصادی طرح عنوان  سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دولتی جذابیتی برای خارجی‌ها ندارد آورده است: رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان ابهام در دو نرخی بودن ارز برای خارجی ها، گفت:‌ شرکتهای دولتی جذابیت چندانی برای سرمایه‌گذاران خارجی ندارند.میرعلی اشرف‌ عبداله پوری حسینی با اشاره به تشکیل کارگروه پساتحریم در سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: ورود و حضور سرمایه‌گذاران خارجی، در مزایده‌های سازمان در مباحث عقد قرارداد، توثیق وثایق، سپرده‌گذاری، افتتاح حساب و نرخ تبدیل نیاز به بازبینی دارد و باید راه را برای این مباحث باز کنیم تا در نهایت در مورد تسهیل شرایط تصمیم‌گیری شود.معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه مدت زیادی است از مسیرهای گفته شده برای سرمایه‌گذاران خارجی استفاده نشده است، گفت: احتمال دارد در برخی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها نیاز به بررسی و بازبینی داشته باشند.رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: این ابهام وجود دارد سرمایه گذار خارجی که ارز می‌آورد، با چه نرخی ارز را باید به ریال تبدیل کند آیا با نرخ مبادلاتی و یا صرافی باشد.بدیهی است با نرخ دوگانه نه تنها تسهیلی وجود ندارد، بلکه سخت گیری هم هست.پوری حسینی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی موضوعات مختلف برای حضورسرمایه گذران خارجی بررسی می‌شود، بیان داشت: این موضوع نیاز به زمان دارد، چون مدت زیادی است که از این مسیرها استفاده نشده و عجله‌ای هم وجود ندارد. باید با حوصله آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها بررسی و در نهایت اگر شفافیت نیاز دارد، اعمال شود.وی در پاسخ به این سؤال که آیا پتانسیل جذب سرمایه‌ خارجی در کشور وجود دارد، عنوان کرد: اینکه در کدام بخش‌ها محدودیت یا ممنوعیت داریم، هنوز از لحاظ حقوقی و قانونی احصا نشده است، منتها یکی از مباحث تملک روی زمین است که آیا تملک سهام، تملک زمین هم محسوب می‌شود یا خیر؟ می‌تواند از جمله پاسخ به شبهات و سوالات باشد.وی تصریح کرد: مطلق نمی‌توان گفت که خارجی‌ها برای همه بنگاه‌ها علاقه‌مند هستند، به‌ ویژه اینکه هنوز دادن تخفیف در قیمت را برای سرمایه گذارن داخلی و خارجی بلد نیستیم. زیرا دوست داریم به بالاترین قیمت سهم فروخته شود و روالی است که سازمان خصوصی‌سازی در 14 سال گذشته به آن علاقه‌مند بوده است، لذا جذابیت‌ آن‌چنانی برای فروش بنگاه‌ها وجود ندارد.رئیس سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد: سازمان به شرایط جدید توجه ویژه دارد، تا مسیر سرمایه‌گذاری بازبینی شود و اگر لازم باشد، شرایط شفاف و تسهیل شود.

,

جهان صنعت

, جهان صنعت, جهان صنعت,

این رزونامه با عنوان تبیین سیاست‌های پساتحریم در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی؛اعتمادسازی در بازار آورده است: اگر کسی گمان می‌کند با برداشتن تحریم‌ها مشکلات حل می‌شود قطعا خطا کرده است.» اینها صحبت‌های محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس‌جمهور است که در شورای گفت و گوی دولت و بخش‌خصوصی مطرح شد.گرچه طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی نظری خلاف نهاوندیان دارد و اعلام کرده که قرار است اثرات لغو تحریم را تا پایان سال جاری مشاهده کنیم ولی این گفته نهاوندیان نیز جای تردید دارد. اینکه توافقات هسته‌ای صرفا موانع پیشرفت را برداشته غیرقابل انکار است، آنچه پس از این اهمیت پیدا می‌کند سیاست‌هایی است که قرار است اتخاذ شود تا از این شرایط بتوان استفاده صحیحی کرد، سیاست‌های اقتصادی و بانکی بسیاری که اگر پیش از تحریم‌ها صورت می‌گرفت، شاید از ابتدا وضع به اینجا نمی‌رسید و اکنون با مشکلات عدیده اقتصادی از جمله تورم و رکود بالا مواجه نبودیم.بر این اساس باید توجه داشت که بنا به گفته نهاوندیان، قرار است از این پس تصویر اقتصاد ایران تصویر رقابتی باشد و دولت تمام تلاش خود را برای به وجود آوردن صحنه رقابتی خواهد کرد. شاید این را بتوان به این فال گرفت که پس از این قرار است «اقتصاد مقاومتی» جای خود را به «اقتصاد رقابتی» بدهد. گرچه امید می‌رود که در مورد اقتصاد رقابتی شفاف‌سازی بیشتری صورت بگیرد و عرصه حقیقتا برای تولیدکنندگان و به‌خصوص بخش‌خصوصی آماده شود.افزون بر این باید توجه داشت که پیش از تحریم‌ها، اگرچه وضعیت اقتصاد بهتر از وضع کنونی بود با این حال حتی در آن دوران نیز با شرایط مطلوب فاصله زیادی داشت. گرچه رانت‌خواری‌ها و اختلاس‌های تاریخی در طول دوران تحریم و به‌خصوص دولت قبل انجام شدند با این وجود فساد‌های اقتصادی در زمانی که خبری از تحریم‌ها نبود نیز در کشور جریان داشت، بر این اساس اگر بنا باشد دولت یازدهم در جهت شکوفایی اقتصادی گام بردارد، نمی‌تواند بدون اصلاحات ساختاری در بدنه و عمق اقتصاد به این امر دست پیدا کند. محمد نهاوندیان، رییس‌ دفتر رییس‌جمهور روز دوشنبه در چهل و نهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی اظهار داشت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی ظرف تحقق هم‌افزایی است و باید با چنین افق و چشم‌اندازی برنامه‌ریزی و طراحی‌های لازم را انجام دهد.وی با بیان اینکه امروز همه از توافق انجام شده خوشحال هستند، بر نقد واقع‌بینانه تحولات پس از توافق برای همه فعالان اقتصادی و فرهنگ عمومی جامعه تاکید کرد و گفت: همان‌طور که رییس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم به روشنی تاکید کردند، رفع تحریم‌ها به معنای رفع موانع است و اگر کسی گمان می‌کند که با برداشته شدن تحریم‌ها مشکلات حل می‌شود، قطعا خطا کرده است.طیب‌نیا در ادامه گفت: دولت هیچ‌گونه فشاری بر بازار ارز وارد نمی‌آورد و قیمت ارز براساس واقعیت‌های اقتصادی جامعه تعیین می‌شود بنابراین دولت قبل یا پس از توافق، مداخله مستقیمی در بازار نکرده است و به نظر نمی‌رسد در آینده نزدیک یا میان مدت، تکان جدی در بازار ارز یا سایر بازارها را داشته باشیم.

,

انتهای پیام/ج

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه