اخبار داغ

عضو شورای اسلامی استان خراسان رضوی خبر داد ؛

افزایش قاچاق پیاز زعفران ایران به افغانستان

افزایش قاچاق پیاز زعفران ایران به افغانستان
عضو شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: امسال متاسفانه قیمت پیاز زعفران سعود چشم گیری داشته و باید در روستاهای محل کشت زعفران نهادهای نظارتی ایجاد شود زیرا آثار قاچاق پیاز زعفران به افغانستان مشهود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا دادخدا اسد اللهی در گفتگو با پرستوها در خصوص افزایش و قاچاق پیاز زعفران گفت: امسال متاسفانه قیمت پیاز زعفران سعود چشم گیری داشته است و این خود یکی از بزرگترین مشکلات کشاورزان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها ,

عضو شورای اسلامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: قیمت پیاز زعفران طی یک ماه اخیر افزایش چشم گیری داشته و این می تواند نشان دهنده قاچاق آن باشد.

,

وی ادامه داد: قیمت هر کیلو پیاز زعفران طی یک ماه اخیر از کیلویی 1800 تومان به حدود سه هزار و سیصدتا  سه هزار و پانصد تومان افزایش یافته است.

,

اسدالهی افزود: این نشان دهنده فعالیت رقیب افغانی برای انتقال پیاز زعفران به افغانستان است و چنانچه با این موضوع به طور جدی برخورد نشود در آینده نزدیک مشکلات زیادی برایمان ایجاد می شود.

,

وی تصریح کرد: افزایش تولید زعفران در افغانستان به معنی به دست آوردن بازارهای هدف نیز هست و اگر امروز از کنار این موضوع بی تفاوت عبور کنیم رقیب خودمان را تقویت کرده و افغانی ها می توانند هرچه سریع تر سقف تولید خود را افزایش داده و با امکاناتی که از طرف حامیان جهانی و نیروی کار ارزان در اختیار دارند، ما را دور بزنند.

,

عضو شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: افزایش قاچاق پیاز زعفران به افغانستان هیچ سند و مدرکی ندارد ولی می توان بر اساس افزایش غیرمتعارف قیمت پیاز زعفران این گونه استنباط کرد که رقیب خارجی در حال انجام فعالیت های گسترده و بی سروصدا است.

,

وی با اشاره بر لزوم توجه ویژه مسئولین کشاورزی و اقتصادی استان، افزود: باید در روستاهای محل کشت زعفران نهادهای نظارتی ایجاد شود تا انتقال پیاز زعفران به مزارع دیگر کاملا با نظارت و کنترل همراه باشد.

,

قابل به ذکر است چند سالی است که قاچاق پیاز زعفران به افغانستان شدت یافته است. گفته می‌شود محموله‌های پیاز زعفران پس از جمع‌آوری از سطح استان خراسان رضوی به طرق مختلف به افغانستان قاچاق می‌شود. ظاهرا قاچاقچیان، پیازهای زعفران را با پیاز خوراکی مخلوط و در قالب پیاز خوراکی به افغانستان صادر می‌کنند. حتی بسته‌بندی این محصول و صدور آن تحت پوشش لوازم خانگی نیز مشاهده شده است.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه